ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΡΟΤΕΝΙΟΥ (κείμενα για εξάσκηση στην ανάγνωση)
Σελίδα 1 από 1
ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΡΟΤΕΝΙΟΥ (κείμενα για εξάσκηση στην ανάγνωση)
Στο θέμα αυτό θα δημοσιεύονται μικρές ιστορίες κατάλληλες για ανάγνωση από τα παιδιά της τάξης μας και σε συνδυασμό με το αντίστοιχο μάθημα της Γλώσσας.
Απ: ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΡΟΤΕΝΙΟΥ (κείμενα για εξάσκηση στην ανάγνωση)
ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ Γ
1. Αφήνουμε τα παιδιά να διαβάσουν μόνα τους το κείμενο. Όπου δυσκολευτούν τα καλούμε να εφαρμόσουν το μηχανισμό ανάγνωσης, να "κόψουν" τη λέξη σε συλλαβές και μετά σε γράμματα. Παράδειγμα:
3. Κάνουμε ερωτήσεις με το ποιος, τι, πού, πότε, πώς, γιατί. Πχ:
- Ποιο όνομα είχε το γατάκι;
- Πώς ήταν η Σοράγια;
- Πότε ήρθε η Σοράγια; (πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ; )
- Τι είπαν στη Σοράγια η γριά γάτα και το γατάκι;
- Πού πήγαν η γάτα και τα γατάκια να πιούνε νερό;
- Γιατί η μικρή Σοράγια ήρθε μόνη της στον κήπο;
4. Ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν τη συνέχεια της ιστορίας και να τη διηγηθούν.
5. Κάνουμε κλικ στο σύνδεσμο http://www.paidika.gr/ και διαβάζουμε εμείς αυτή τη φορά στο παιδί το μύθο του Αισώπου για το γάτο και τα ποντίκια.
Οδηγίες για τους μεγάλους:
Η ΣΟΡΑΓΙΑ
Ήταν κάποτε ένα γατάκι με το όνομα Σοράγια!
Η Σοράγια ήρθε ένα μεσημέρι μόνη της στον κήπο μας!
Ήταν μικρή και με τεράστια πράσινα μάτια.
Μας άρεσε και την κρατήσαμε στην παρέα μας.
Στην παρέα με τις γάτες και τα γατάκια μας.
"Νιαρ, νιαρ", έκανε η γριά γάτα μας. "Νιαρ, νιαρ", έκανε και το γατάκι μας:
- Σε αγαπάμε, Σοράγια!
"Νιαρ, νιαρ", έκανε και η Σοράγια:
- Πάμε για νεράκι;
Και πήγανε παρέα και τα τρία στο κανάτι.
1. Αφήνουμε τα παιδιά να διαβάσουν μόνα τους το κείμενο. Όπου δυσκολευτούν τα καλούμε να εφαρμόσουν το μηχανισμό ανάγνωσης, να "κόψουν" τη λέξη σε συλλαβές και μετά σε γράμματα. Παράδειγμα:
2. Ζητάμε να μας δείξουν στο κείμενο πού λέει την τάδε λέξη, πχ πού λέει "παρέα", "αγαπάμε" κλπ.Σοράγια
Σο - ρά - για
Σ - ο - ρ - ά - γ - ι - α
Σοράγια
3. Κάνουμε ερωτήσεις με το ποιος, τι, πού, πότε, πώς, γιατί. Πχ:
- Ποιο όνομα είχε το γατάκι;
- Πώς ήταν η Σοράγια;
- Πότε ήρθε η Σοράγια; (πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ; )
- Τι είπαν στη Σοράγια η γριά γάτα και το γατάκι;
- Πού πήγαν η γάτα και τα γατάκια να πιούνε νερό;
- Γιατί η μικρή Σοράγια ήρθε μόνη της στον κήπο;
4. Ζητάμε από τα παιδιά να φανταστούν τη συνέχεια της ιστορίας και να τη διηγηθούν.
5. Κάνουμε κλικ στο σύνδεσμο http://www.paidika.gr/ και διαβάζουμε εμείς αυτή τη φορά στο παιδί το μύθο του Αισώπου για το γάτο και τα ποντίκια.
Απ: ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΡΟΤΕΝΙΟΥ (κείμενα για εξάσκηση στην ανάγνωση)
ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ Λ
ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΡΟΤΕΝΙΟ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΛΙΑ
ΜΕΓΑΣ ΑΜΜΟΣ
Καροτένιος: Πάμε στο Μέγα Άμμο; Πάμε στη θάλασσα και στον ήλιο;
Μαριορή: Να πάμε, Καροτένιε, να πάμε. Πάρε ένα σακάκι και λίγο νερό και πάμε!
Πήγαμε και περάσαμε καταπληκτικά. Καθίσαμε στην άκρη της θάλασσας και πετάγαμε πέτρες στο νερό.
- 1, 2, 3, 4! μέτραγε ο Καροτένιος.
- Προσπάθησε, Καροτένιε, έλεγε η Μαριορή. Πέτα και άλλες πέτρες. Να πάνε πιο μακριά!
Ήταν και τρία γατάκια στην παραλία. Ήθελαν "μαμ"! Νιαρ, νιαρ, έκαναν τα καημένα.
- Λίγο γάλα, Καροτένιε, λίγο γαλατάκι, Μαριορή, έλεγαν με τα μάτια...
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Κυρ Δεκ 14, 2014 6:23 am, 1 φορά
Απ: ΟΙ ΙΣΤΟΡΙΕΣ ΤΟΥ ΚΑΡΟΤΕΝΙΟΥ (κείμενα για εξάσκηση στην ανάγνωση)
ΜΕΤΑ ΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΟΥ Χ
Για τους γονείς
Μια καλή ιδέα είναι να ξεκινήσουμε σε ένα όμορφο τετράδιο να γράφουμε με το παιδί ημερολόγιο. Μικρές ιστορίες από την καθημερινή ζωή και με λεξούλες που είναι πλέον ικανό να γράψει μόνο του.
Συγκεκριμένα αφήνουμε το παιδί να διηγηθεί προφορικά την ιστορία και την καταγράφουμε εμείς στο χαρτί αφήνοντας κενά στα σημεία που οι λέξεις είναι εύκολες και το καλούμε να τις συμπληρώσει εκείνο.
Δε χρειάζονται πολλά. Ακόμη και μία προτασούλα την ημέρα είναι αρκετή αυτό το διάστημα.
Στο ημερολόγιο μπορούμε να κολλήσουμε και φωτογραφίες ή και εικόνες που θα κόψουμε από περιοδικά ή να ζωγραφίσει το παιδί κάτι σχετικό. Ως άσκηση γραπτού λόγου μπορούμε να του ζητήσουμε να γράψει έναν τίτλο ή μια λεζάντα για κάθε εικόνα.
Μετά το γράψιμο καλούμε το παιδί να διαβάσει την ιστορία και όπου υπάρχουν δύσκολες λέξεις το βοηθούμε.
Σήμερα ο Καροτένιος ήθελε να πάμε στον Αλέκο.
Για καλαμαράκια, λάχανο σαλάτα με καρότα και ελιές
και πατάτες τηγανητές.
Η Μαριορή ήπιε και λίγο κρασάκι.
Ο Καροτένιος πήρε κόκα κόλα.
Στο τέλος ο Αλέκος μας κέρασε και πορτοκάλι.Τι χαρά, τι χαρά,
τα περάσαμε καλά!
έλεγε ο Καροτένιος. Μετά άρχισε το χορό...
Για τους γονείς
Μια καλή ιδέα είναι να ξεκινήσουμε σε ένα όμορφο τετράδιο να γράφουμε με το παιδί ημερολόγιο. Μικρές ιστορίες από την καθημερινή ζωή και με λεξούλες που είναι πλέον ικανό να γράψει μόνο του.
Συγκεκριμένα αφήνουμε το παιδί να διηγηθεί προφορικά την ιστορία και την καταγράφουμε εμείς στο χαρτί αφήνοντας κενά στα σημεία που οι λέξεις είναι εύκολες και το καλούμε να τις συμπληρώσει εκείνο.
Δε χρειάζονται πολλά. Ακόμη και μία προτασούλα την ημέρα είναι αρκετή αυτό το διάστημα.
Στο ημερολόγιο μπορούμε να κολλήσουμε και φωτογραφίες ή και εικόνες που θα κόψουμε από περιοδικά ή να ζωγραφίσει το παιδί κάτι σχετικό. Ως άσκηση γραπτού λόγου μπορούμε να του ζητήσουμε να γράψει έναν τίτλο ή μια λεζάντα για κάθε εικόνα.
Μετά το γράψιμο καλούμε το παιδί να διαβάσει την ιστορία και όπου υπάρχουν δύσκολες λέξεις το βοηθούμε.
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|