ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015)

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015)

Δημοσίευση από Admin Την / Το Δευ Σεπ 14, 2015 3:20 pm

ΔΕΥΤΕΡΑ, 14 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015

Πρώτη μέρα των μαθημάτων σήμερα και καλή σχολική χρονιά και πάλι! Με υγεία πάνω απ' όλα και με αγάπη. Με χαρά και προκοπή! Και βέβαια, σχολείο είμαστε, καλή πρόοδο για τα παιδιά μας!


ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΛΟΓΟΣ:

Εμείς σήμερα στην τάξη, τη Β΄1 πλέον τάξη, ξεκινήσαμε την εργασία μας με τις "Αναμνήσεις του καλοκαιριού" και οδηγίες για τη νέα χρονιά. Ταυτόχρονα υποδεχθήκαμε δυο νέες μαθήτριες, τις δίδυμες Αναστασία και Λυδία! Έτσι είμαστε πλέον 18 μαθητές και όχι 17 που ήμασταν πέρυσι και καθώς η Ιζαμπέλα μας πήρε μεταγραφή σε άλλο σχολείο.

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΟΥΛΕΙΑΣ ΜΑΣ:

Παραδώσαμε στη δασκάλα:

1. Τα ανθολόγια και τα λεξικά που είχαμε πάρει το καλοκαίρι στο σπίτι μας.
2. Μαξιλαράκια
3. Όστρακα και βότσαλα
4. Γλαστρούλες
5. Τα κείμενα που γράψαμε για το πώς περάσαμε το καλοκαίρι.

Όσα παιδιά δεν έφεραν τα παραπάνω σήμερα, μπορούν να το κάνουν τις επόμενες μέρες. Γλαστράκια δεν είναι ανάγκη να φέρουν όλοι, δε θα έχουμε και τι να τα κάνουμε! Μας φτάνουν λίγα για να στολίσουμε την τάξη μας!

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ:

Παραλάβαμε τα τετράδια ορθογραφίας που είχαμε αφήσει στο σχολείο και γράψαμε τους δώδεκα μήνες του χρόνου, προσπαθώντας να μάθουμε και τον αριθμό που συμβολίζει τον καθένα:

1. Ιανουάριος
2. Φεβρουάριος
3. Μάρτιος
4. Απρίλιος
5. Μάιος
6. Ιούνιος
7. Ιούλιος
8. Αύγουστος
9. Σεπτέμβριος
10. Οκτώβριος (προσοχή: χωρίς μ...)
11. Νοέμβριος
12. Δεκέμβριος

Θυμηθήκαμε πως είναι κύρια ονόματα και επομένως γράφονται με κεφαλαίο το πρώτο γράμμα, όπως και τα δικά μας ονόματα. Μάθαμε ακόμη τον τρόπο να λογαριάζουμε ποιος μήνας έχει 31 ημέρες και ποιος 30 και τονίσαμε την ιδιαιτερότητα του κουτσο - Φλέβαρου.

Αντιγραφή/Ορθογραφία: Στο σπίτι θα γράψουμε τους μήνες και τους αριθμούς τους ακόμη μία φορά στο τετράδιο της Αντιγραφής.

Για αύριο πρέπει να τους ξέρουμε και να τους λέμε με τη σειρά και να τους γράφουμε χωρίς λάθη!

ΝΕΑ ΒΙΒΛΙΑ:

Την 3η  ώρα παραλάβαμε τα νέα βιβλία και γράψαμε το όνομά μας στην πρώτη σελίδα. (Τα δεύτερα, τρίτα ή και τέταρτα τεύχη των βιβλίων θα τα πάρουμε όταν έρθει η κατάλληλη ώρα). Τα βιβλία στο σπίτι είναι καλό να τα ντύσουμε με διαφανές πλαστικό (για να μη διαλυθούν) και να βάλουμε στο εξώφυλλο μια όμορφη ετικέτα με τα στοιχεία μας. Τα βιβλία που παραλάβαμε (2 της Γλώσσας, 2 των Μαθηματικών και 2 της Μελέτης Περιβάλλοντος) θα τα έχουμε αυτό το διάστημα καθημερινά μαζί μας. Αργότερα, που θα δοθεί πλήρες εβδομαδιαίο πρόγραμμα, η Μελέτη Περιβάλλοντος θα μένει μία μέρα τη βδομάδα στο σπίτι.

Την 4η ώρα τα παιδιά έκαναν Πληροφορική με την κ. Δώρα.

ΓΛΩΣΣΑ:

Την 5η ώρα εργαστήκαμε στο νέο βιβλίο της Γλώσσας που είναι φέτος αφιερωμένο στα ταξίδια. Γνωρίσαμε τους  νέους ήρωες του βιβλίου, τη Βάγια την κουκουβάγια, το Λουκά, τη Χαρά, τη Γαλήνη και τον Αρμπέν. Η δασκάλα πολύ θα ήθελε να υπάρχει και ένας Οδυσσέας, αλλά δεν πειράζει, θα γίνουμε όλοι εμείς σύντροφοι του Οδυσσέα και θα ανοίξουμε πανιά για την Ιθάκη μας!

Ανάγνωση για αύριο: Τα κειμενάκια της σελίδας 6.

Στη σελίδα 7 γράψαμε το όνομά μας και την πόλη που μένουμε, τη Νέα Σμύρνη.

Στο σπίτι: Θα κολλήσουμε στη σελίδα 7 του βιβλίου της Γλώσσα μια φωτογραφία μας και θα συμπληρώσουμε με τη βοήθεια των γονιών μας τον τόπο και την ημερομηνία γέννησής μας.

Σημείωμα για τη δασκάλα: Σε φύλλο του ντοσιέ θα γράψουμε το όνομά μας, το τηλέφωνο που μπορεί η δασκάλα να βρει τους γονείς (σταθερό, εργασίας, κινητά ή και άλλων προσώπων που είναι υπεύθυνα να παραλάβουν σε περίπτωση ανάγκης τα παιδιά από το σχολείο) και τη διεύθυνσή μας.

Δραστηριότητα για το μάθημα της Γλώσσας: Παρατηρούμε με τις πέντε αισθήσεις μας τη διαδρομή σπίτι - σχολείο και συλλέγουμε πληροφορίες που θα μας φανούν χρήσιμες στα επόμενα μαθήματα.


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Γνωρίσαμε και το νέο βιβλίο των Μαθηματικών και ασχοληθήκαμε με το παιγνίδι στη σελίδα 10 - που μπορείτε να το παίξετε και στο σπίτι!

Στη σελίδα 12 μελετήσαμε τη χρησιμότητα των Μαθηματικών στη ζωή μας και κάναμε σχετικές ασκησούλες.

Στο σπίτι μπορούμε να εξασκηθούμε στο μέτρημα ως το 100, ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας δέκα - δέκα,  ως το 20 δύο - δύο, ως το 50 πέντε - πέντε κλπ.

Την 6η και τελευταία για σήμερα ώρα των μαθημάτων τα παιδιά έκαναν μουσική με το νέο τους μουσικό, τον κ. Νίκο Νικολόπουλο.

____________________________________________

ΑΥΡΙΟ:

Και πάλι αύριο θα σχολάσουμε στις 13.15. Θα γίνουν δηλαδή έξι ώρες μάθημα. Την 5η ώρα το πρόχειρο πρόγραμμα του σχολείου περιλαμβάνει Γυμναστική με την παλιά μας γυμνάστρια, την κ. Ελένη.

Τις άλλες ώρες θα κάνουμε μάθημα με τη δασκάλα  μας:

ΓΛΩΣΣΑ (πρώτο δίωρο)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (3η ώρα)
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ (4η ώρα)
ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ την έκτη και τελευταία ώρα. (Θα ανοίξουμε την ώρα αυτή και το φάκελο που μας έστειλε η Helmepa Junior και θα γίνουν και άλλες δραστηριότητες με προτάσεις των παιδιών.)

* Μην ξεχάσετε να μου στείλετε το σημείωμα με τα τηλέφωνα και τη διεύθυνση!

Φιλικά

η δασκάλα της τάξης

Μαρία Λαμπρίδου



Υ.Γ. Στο ιστολόγιο της τάξης έχει δημοσιευτεί από τις 7 Σεπτεμβρίου το ακόλουθο κείμενο που θα πρέπει όλοι να διαβάσετε:

http://prwtakia2014.blogspot.gr/2015/09/blog-post.html

7 Σεπ 2015
ΕΤΟΙΜΑΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΑ ΧΡΟΝΙΑ!
ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΓΟΝΕΙΣ:

1. Βοηθάμε τα παιδιά να κάνουν πιο εντατικές επαναλήψεις αυτές τις μέρες σε ανάγνωση (κείμενα διδαχθέντα στο δεύτερο βιβλίο της γλώσσας της πρώτης τάξης) και γραφής (ορθογραφίες - λέξεις κλειδιά).
2. Γραφή εκθεσούλας για το πώς περάσαμε το καλοκαίρι. Πού πήγαμε, τι είδαμε, τι κάναμε, πώς νιώσαμε. Δεκτές και σχετικές ζωγραφιές, φωτογραφίες, κάρτες. (σε φύλλο ντοσιέ - για την ημέρα Δευτέρα που θα ξεκινήσουμε τα μαθήματα)
3. Προφορική εξάσκηση σε προσθέσεις αφαιρέσεις ως το 100.

4. Βρίσκουμε τα βιβλία που είχαμε κρατήσει στο σπίτι (ανθολόγιο, λεξικό) και τα γυρίζουμε στο σχολείο. Αν δεν είχαμε βάλει ετικέτα, φροντίζουμε αυτή τη φορά να βάλουμε (στο εξώφυλλο).

5. Γεμίζουμε την κασετίνα με τα απαραίτητα. Δύο μολύβια τύπου 2Β (ξύλινα ή και μηχανικά), σβηστήρα, ξύστρα, μαρκαδοράκι φωσφοριζέ, ψαλιδάκι χειροτεχνίας (με στρογγυλές άκρες), σωληνάριο με κόλλα τύπου UHU 20ml, κόλλα σε μορφή στικ – κατάλληλη για χαρτιά, στυλό μπλε και ένα χρωματιστό (κόκκινο ή πράσινο), μπλάνκο, όργανα γεωμετρίας (χάρακας 30 εκ., τρίγωνα, μοιρογνωμόνιο, διαβήτης).

6. Για το σπίτι εξοπλίζουμε το γραφείο του παιδιού και με ό,τι άλλο θεωρούμε απαραίτητο από τα εξής: Συρραπτικό, διακορευτή για να ανοίγουν τρυπούλες σε φύλλα, σελοτέιπ, συνδετηράκια, χαρτάκια σημειώσεων αυτοκόλλητα κλπ.

7. ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ - ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Κρατάμε όσα είχαμε αγοράσει από πέρυσι και φροντίζουμε να ανανεώσουμε όσα πρέπει. Οι μαρκαδόροι με χοντρή μύτη είναι πάντα χρήσιμοι στους μικρούς μαθητές ενώ τα ξύλινα χρωματιστά μολύβια τελείως απαραίτητα. Καλό είναι επίσης να έχει το παιδί μας στη διάθεσή του τέμπερες και πινέλα ή και λαδοπαστέλ. Τόσο για το σχολείο, όσο και για να εξασκείται δημιουργικά στο σπίτι.

* Το μπλοκ ζωγραφικής είναι καλύτερο να περιμένουμε να μας το υποδείξει η καθηγήτρια εικαστικών που θα τοποθετηθεί στο σχολείο και προς το παρόν να χρησιμοποιούμε χαρτί Α4.

Από χαρτόνια και κόλες: Θα χρειαστούμε κανσόν χαρτόνια χρωματιστά, λευκά χαρτόνια μπριστόλ, κόλες γλασέ, βελουτέ, γκοφρέ. 2 κομμάτια από το καθένα φτάνουν και περισσεύουν για την αρχή της χρονιάς.

(τα υλικά αυτά είναι χρήσιμα και στα άλλα μαθήματα και ειδικά στην ευέλικτη ζώνη)

8. ΤΕΤΡΑΔΙΑ:
- Ορθογραφίας (προς το παρόν θα χρησιμοποιήσουμε το περσινό που έχει μείνει στο σχολείο και θα το αντικαταστήσει το κάθε παιδί όταν τελειώσει με ένα ίδιο)
- Ευρετήριο (ισχύει το ίδιο με της Ορθογραγραφίας, συνεχίζουμε στο περσινό)
- Ημερολόγιο (συνεχίζουμε το περσινό - αν το χάσαμε διαλέγουμε ελεύθερα ένα τετράδιο που μας αρέσει)
- Αντιγραφής (ένα τετράδιο 50φυλλο, ριγέ, 17Χ25 εκ.)
- Γραμματικής (ίδιο με της αντιγραφής)
- Ντοσιέ με κινητά φύλλα (για τεστάκια, εκθέσεις και άλλες εργασίες). Φύλλα ριγέ, μεγέθους 17Χ25, περιθώρια μικρά και δεξιά και αριστερά.
-Τετράδιο Μαθηματικών (με μεγάλα τετραγωνάκια, μέγεθος 17Χ25, σελίδες περίπου 50)
- Τετράδιο Μελέτης Περιβάλλοντος (50φυλλο, τα φύλλα του να είναι το μισό τους μέρος λευκό και το άλλο ριγέ, μέγεθος 17Χ25)
- Τετράδιο πρόχειρο (ελεύθερη επιλογή τετραδίου, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε και σπιράλ)

* Σε όλα τα τετράδια συμπληρώνουμε τις ετικέτες με το όνομα μαθητή, το αντικείμενο, την τάξη. Αν χαθεί η ετικέτα, την αντικαθιστούμε.
* Μπορείτε να προτιμήσετε τα συνηθισμένα τετράδια με το μπλε εξώφυλλο, με άλλα μοντέρνα εξώφυλλα ή ακόμη καλύτερα τετράδια Unicef ή της εταιρείας προστασίας σπαστικών κλπ.

9. ΥΛΙΚΑ ΑΡΧΕΙΟΘΕΤΗΣΗΣ
Διαφανείς χρωματιστές θήκες μεγέθους Α4 (έχουμε από πέρυσι...):
• 2 μπλε για το μάθημα της Γλώσσας
• 2 κόκκινες για τα Μαθηματικά
• 2 πράσινες για τη Μελέτη Περιβάλλοντος
• 1 κίτρινη για επικοινωνία σχολείου - οικογένειας

Αν θέλετε μπορείτε στο σπίτι να χρησιμοποιείτε και πλαστικά ντοσιέ με έλασμα, όπως και πέρυσι, για να τακτοποιείτε τις εργασίες των παιδιών.

Δύο φακέλοι με αυτιά και λάστιχο, ένας κίτρινος, ένας κόκκινος (υπάρχουν από πέρυσι)

10. Αυτοκόλλητες ετικέτες (βάλτε σε όλα τα σχολικά είδη που θα φέρνει το παιδί στο σχολείο και δε διαθέτουν άλλον τρόπο να σημειωθεί το όνομά του και οπωσδήποτε στα βιβλία του)

11. Το περσινό βαλιτσάκι μαθηματικών με τα κυβάκια - δεσμίδες με πλαστικά καλαμάκια δεμένα δέκα - δέκα.
_____________________________

Περιμένουμε επίσης να μας στείλετε στην αίθουσα:

1. Ένα μαξιλαράκι να καθόμαστε κάτω
2. Κάποιο γλαστράκι να στολίσουμε τα παράθυρα
3. Βότσαλα από την παραλία για να ξεκινήσουμε τις δραστηριότητες της Helmepa Junior
4. Ένα λογοτεχνικό βιβλίο για τη δανειστική βιβλιοθήκη της τάξης μας (που θα σας επιστραφεί στο τέλος της χρονιάς και θα πρέπει να έχει γραμμένο το όνομα του παιδιού σας στην πρώτη σελίδα του)
Τέλος μην ξεχνάτε να έχει πάντα το παιδί σας χαρτομάντιλα στη σάκα του.
avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 656
Registration date : 31/10/2007

http://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015)

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τρι Σεπ 15, 2015 2:31 pm

ΤΡΙΤΗ, 15 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015

ΓΛΩΣΣΑ: Από το βιβλίο μαθητή σελίδες 8 και 9.
Ανάγνωση: Από τη σελίδα 8 τα λόγια της Βάγιας της Κουκουβάγιας (τα δύο πράσινα μπαλονάκια).
Αντιγραφή/Ορθογραφία: Από τη σελίδα 9 αντιγράφουμε 5 φορές στο τετράδιο αντιγραφής την πρόταση:

Καλό ταξίδι στις σελίδες του βιβλίου!

Ευρετήριο: κείμενο, κόσμος  (γράφουμε τις λέξεις και στο τετράδιο αντιγραφής 5 φορές για να τις μάθουμε)

Να έχουν μαζί και το τετράδιο της Γραμματικής για να σημειώνουν όσα σχετικά λέμε στο σχολείο. Πχ σήμερα θυμηθήκαμε με αφορμή το θαυμαστικό της ορθογραφίας και τα άλλα σημεία στίξης.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Από το βιβλίο του μαθητή διδάχθηκε η σελίδα 13.
(η άσκηση 4 είναι ουσιαστικά η προπαίδεια που φέτος θα μας απασχολήσει συστηματικά)

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Γνωριμία με το νέο μας βιβλίο, τα περιεχόμενά του, τους ήρωες στη σελίδα 8.

Τα Τετράδια Εργασιών της Μελέτης Περιβάλλοντος θα μένουν συνήθως στο σχολείο. Προαιρετικά τα παιδιά μπορούν να αφήνουν και το βιβλίο για να ελαφρύνει η τσάντα τους.

ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ (5η ώρα) με την κ. Ελένη.

ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ: Ανοίξαμε το φάκελο που μας έστειλε η Helmepa Junior, διαβάσαμε την επιστολή, αξιοποιώντας και την ταχυδρομική διεύθυνση στο φάκελο και την ηλεκτρονική διεύθυνση που αναφερόταν στο γράμμα. Έγινε απονομή διπλωμάτων για την περσινή μας συμμετοχή στην περιβαλλοντική αυτή οργάνωση.

Πήραμε την απόφαση να υποβάλουμε και φέτος αίτηση συμμετοχής! Συγκροτώντας νέες ομάδες και εκλέγοντας νέους αρχηγούς.

__________________________  

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΕΤΑΡΤΗΣ:

1η - 2η ώρα:  Γλώσσα
3η ώρα: Μαθηματικά
4η ώρα: Μελέτη Περιβάλλοντος
5η ώρα: κ. Βάνα (Αγγλικά)
6η ώρα: Γυμναστική (κ. Ελένη)


ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΜΠΤΗΣ:

1η ώρα: Μουσική (κ. Νίκος)
2η ώρα: κ. Παυλίνα (Ευέλικτη Ζώνη)
3η ώρα: Μαθηματικά
4η ώρα: Γλώσσα
5η ώρα: Μελέτη Περιβάλλοντος
6η ώρα: Ευέλικτη Ζώνη

ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΔΑΣΚΑΛΑΣ - ΓΟΝΙΩΝ

Πέμπτη, 17/9/2015 - αμέσως μετά τη λήξη των μαθημάτων, στην αίθουσα του Β΄1.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΑ: Το σχολείο κλειστό λόγω βουλευτικών εκλογών.
avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 656
Registration date : 31/10/2007

http://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015)

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τετ Σεπ 16, 2015 4:11 pm

ΤΕΤΑΡΤΗ, 16 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015

ΓΛΩΣΣΑ: Εξέταση ορθογραφίας και ανάγνωσης.

Διδάχτηκαν από το βιβλίο μαθητή οι σελίδες: 10, 11 και 12.

Ανάγνωση: Από τη σελίδα 12 οι πέντε πρώτες γραμμές (Η Χαρά...........δάσκαλο ή δασκάλα.)

Αντιγραφή/Ορθογραφία: Από τη σελίδα 12 οι λέξεις της τελευταίας άσκησης (5 φορές στο τετράδιο αντιγραφής)

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Από το Τετράδιο Εργασιών. Διδάχτηκαν οι σελίδες 6 και 7.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Από το βιβλίο μαθητή. Σελίδες 9, 10 και 11.

Ακολούθησαν δύο ακόμη ώρες μαθημάτων από άλλους εκπαιδευτικούς (κ. Βάνα (Αγγλικά) και κ. Ελένη (Γυμναστική).

____________________________

Μην ξεχάσετε το αυριανό μας ραντεβού, αμέσως μετά τη λήξη των μαθημάτων στην αίθουσα της τάξης μας.
avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 656
Registration date : 31/10/2007

http://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015)

Δημοσίευση από Admin Την / Το Πεμ Σεπ 17, 2015 6:28 pm

ΠΕΜΠΤΗ, 17 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Από το βιβλίο, μάθημα 2ο, σελ. 14 και 15. "Φτιάχνω αριθμούς ως το 100 και τους συγκρίνω".

Θα μας χρειαστούν και πάλι τα καλαμάκια για εξάσκηση και στο σπίτι.

ΓΛΩΣΣΑ (μόνο μία ώρα):

Από το βιβλίο, σελίδα 13, διαβάσαμε το ποίημα "Τα φύλλα".

Ανάγνωση: Ολόκληρο το ποίημα
Αντιγραφή: Η πρώτη στροφή του ποιήματος (μία φορά - υποχρεωτική ζωγραφιά με φθινοπωρινό θέμα)

Διαβάσαμε επίσης το κείμενο της άσκησης 3 και παίξαμε το αντίστοιχο παιχνίδι (Από το τέλος στην αρχή).

Τέλος γράψαμε στο τετράδιο της Ορθογραφίας τις λέξεις που είχαμε χτες για αντιγραφή.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Από το βιβλίο, σελίδα 12, μόνο η πρώτη δραστηριότητα - τι άλλαξε στο σχολείο από πέρσι.

ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ: Προετοιμασία για μαθητική εφημερίδα. Γράψαμε το πρώτο μας ομαδικό κείμενο:

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΟΙΞΑΝΕ


Το καλοκαίρι πέρασε. Τώρα αρχίζει το σχολείο. Θα αρχίσουμε πάλι διάβασμα και γράψιμο.

Έκτορας: Θα κάνουμε και ζωγραφική!

Ελένη: Θα βγαίνουμε διαλείμματα;

Αγγελική: Εγώ περιμένω πώς και πώς να κάνουμε και γυμναστική…

Δημήτρης: Νομίζω και καμιά εκδρομούλα θα ήταν απαραίτητη!

Δασκάλα: Συμφωνώ. Πού θα θέλατε να πάμε;

Αθηνά: Μήπως να πάμε στη Γλυφάδα;

Αιμίλιος: Μήπως να πάμε σε άλλη χώρα;

Δασκάλα: Καλή ιδέα! Θα πάμε στη Χωχαρούπα!!!



_______________________________

Μετά τη λήξη των μαθημάτων, στις 13.25:

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη ομαδική συνάντηση της φετινής χρονιάς και μάλιστα με την παρουσία των γονιών όλων των μαθητών του τμήματος! Ειλικρινά σας ευχαριστώ! Η συνεργασία ανάμεσά μας είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την πρόοδο του παιδιού αλλά και τελείως απαραίτητη για το δάσκαλο. Το μόνο άσχημο ήταν που κάποιοι γονείς έμειναν τελευταίοι και ταλαιπωρήθηκαν περιμένοντας. Θα το λύσουμε και αυτό, ορίζοντας μια μέρα τη βδομάδα για συνάντηση οπότε να έρχεστε λίγοι λίγοι και να μη μένετε με τις ώρες.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΑ τα σχολεία θα μείνουν κλειστά λόγω εκλογών.

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΡΙΤΗΣ, 22/9/2015:

1η και 2η ώρα: ΓΛΩΣΣΑ
3η ώρα: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
4η ώρα: ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
5η ώρα: ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ (με την κ. Δώρα)
6η ώρα: ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ (με την κ. Ελένη)


__________________________________________

ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΤΣΑΝΤΑ ΜΑΣ:

1. Το βιβλίο της Γλώσσας και το Τετράδιο Εργασιών
2. Το τετράδιο Αντιγραφής
3. Το τετράδιο Γραμματικής
4. Λίγα φύλλα ντοσιέ μέσα σε διαφανή θήκη

5. Το βιβλίο των Μαθηματικών και το Τετράδιο Εργασιών (Αν παρακολουθείτε τι κάναμε στο σχολείο, μπορείτε να βάζετε στη σάκα του παιδιού είτε το ένα, είτε το άλλο, πάντα κάνουμε με τη σειρά τα μαθήματα των Μαθηματικών, τη μία μέρα από το βιβλίο, την επόμενη από το τετράδιο εργασιών. Μην ξεχαστείτε όμως και βρεθεί το παιδί χωρίς το κατάλληλο εγχειρίδιο.)
- Εποπτικό υλικό (καλαμάκια)

6. Το βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος και το Τετράδιο Εργασιών αυτού του μαθήματος, μένουν στο σχολείο. Εκτός αν θέλει το παιδί να τα πάρει σπίτι ή έχουμε κάποια εργασία κατ' οίκον και του είναι απαραίτητα.

7. Κασετίνα με τα ακόλουθα:
- Δύο μολύβια
- Σβηστήρα
- Ξύστρα
- Φωσφοριζέ μαρκαδοράκι
- Κόλλα τύπου UHU
- Ψαλιδάκι χειροτεχνίας
- Λίγα ξύλινα χρώματα για ασκήσεις στα μαθήματά μας που απαιτούν χρωμάτισμα. Διαλέξτε μόνο κάποια βασικά χρώματα, πχ μπλε, κόκκινο, κίτρινο, πράσινο
- Χάρακας 30 εκ.
- Λίγοι συνδετήρες
- Λίγα χαρτάκια αυτοκόλλητα για σημειώσεις ή μια μικρή ατζέντα

8. Διαφανείς θήκες για φωτοτυπίες με ασκήσεις ή ανακοινώσεις:
- Δύο μπλε για τη Γλώσσα
- Δύο κόκκινες για τα Μαθηματικά
- Δύο πράσινες για τη Μελέτη Περιβάλλοντος
- Μία κίτρινη για επικοινωνία του σχολείου με το σπίτι και το αντίστροφο.

9. Ανάλογα με το πρόγραμμα της ημέρας θα πρέπει να φέρνουν και τα απαραίτητα για τα άλλα μαθήματα που διδάσκουν οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων (πχ τα απαραίτητα της Μουσικής, των Εικαστικών, των Αγγλικών)

10. Χαρτομάντιλα
11. Μπουκαλάκι με νερό
12. Το κολατσιό τους

Όλα τα άλλα, πχ τετράδιο Ευρετήριο, τετράδιο Ημερολογίου, τετράδιο Μαθηματικών με τετραγωνάκια, κυβάκια, τετράδιο Μελέτης Περιβάλλοντος, χαρτόνια, τέμπερες κλπ μόνο αν ζητηθούν από τη δασκάλα.

Στο σχολείο σταθερά μένουν τα ακόλουθα και μόνο αν παραστεί ανάγκη θα έρθουν και στο σπίτι:
- Τετράδιο Ορθογραφίας
- Ανθολόγιο
- Λεξικό
- Τετράδιο Εργασιών Μελέτης Περιβάλλοντος



avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 656
Registration date : 31/10/2007

http://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015)

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τρι Σεπ 22, 2015 3:31 pm

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

ΤΡΙΤΗ, 22 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015


ΓΛΩΣΣΑ:

- Εξέταση ορθογραφίας - ανάγνωσης

- Από το Τετράδιο Εργασιών, σελ. 7, άσκηση 1.

- Από το βιβλίο μαθητή, σελ. 15, διδασκαλία του κειμένου "Δε μ' ακούς".

Ανάγνωση: Οι πρώτες 6 γραμμές του παραπάνω κειμένου.
Ορθογραφία: "Έλα, έλα αγοράκι, έλα, έλα κοριτσάκι. Είμαι το Φθινόπωρο."

Για την τελευταία δραστηριότητα της σελίδας 15: Φέρνουμε αύριο στο σχολείο ένα χαρτόνι κανσόν, ψαλίδι, κόλλα τύπου UHU, κόλες γλασέ, κόλες βελουτέ, ξερά φύλλα, μαρκαδόρους ή ξύλινα χρώματα.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Από το τετράδιο εργασιών το 2ο μάθημα, σελ. 8 και 9.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Βιβλίο μαθητή, σελίδα 12, δεύτερη και τρίτη δραστηριότητα. (περιγραφή σχολείου - ταυτότητα σχολείου)

___________________________

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ:

Αυτή την εβδομάδα, λόγω των βουλευτικών εκλογών, το σχολείο έμεινε κλειστό την ημέρα Δευτέρα, 21 Σεπτεμβρίου 2015.

Τις υπόλοιπες μέρες, έως την Παρασκευή, 25/9/2015, λόγω κενών σε ειδικότητες (εικαστικά, θεατρική αγωγή, αγγλικά, γυμναστική) θα κάνουμε 6 ώρες μάθημα την ημέρα, αντί για 7 που είναι το κανονικό ωράριο. Τα μαθήματα θα αρχίζουν στις 8.10 το πρωί και θα τελειώνουν στις 13.15 (αντί για 14.00).



Την Πέμπτη, μετά τη λήξη των μαθημάτων, θα υπάρξει ατομική συνεργασία της δασκάλας με όσους γονείς το επιθυμούν.
avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 656
Registration date : 31/10/2007

http://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015)

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τετ Σεπ 23, 2015 6:57 pm

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ

ΤΕΤΑΡΤΗ, 23 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015


ΓΛΩΣΣΑ: Εξέταση Ορθογραφίας, Ανάγνωσης, Αντιγραφής που είχαν για το σπίτι. Προσπαθούμε σιγά σιγά να μπούμε στους ρυθμούς μας και να ανεβάσουμε στροφές για την απογείωση στη Δευτέρα Δημοτικού. Μην ξεχνάτε ότι το σχολείο εργάζεται συνήθως με το λεγόμενο μέσο μαθητή, αν και είδος ανύπαρκτο αφού το κάθε παιδί είναι και ειδική περίπτωση. Γι' αυτό και είναι απαραίτητη η συνεργασία του γονιού με το δάσκαλο ώστε να διαφοροποιείται και στο σπίτι η εργασία του κάθε παιδιού, όπως το κάνει στο μέτρο του δυνατού και στην αίθουσα ο δάσκαλος, διαφοροποιώντας τις απαιτήσεις του ανάλογα με τις ατομικές διαφορές των μαθητών.

Έτσι και στο σπίτι. Βλέπουμε πόσο "τραβάει" το παιδί μας και προσπαθούμε πάντα να προσαρμόζουμε την εργασία που θα κάνει, με την πρόνοια να το τραβάμε διαρκώς προς τα πάνω. Λίγο λίγο, αργά αργά μα σταθερά.

Στους αδύνατους μαθητές βάζουμε μικρότερο κείμενο για ανάγνωση, μικρότερη ορθογραφία. Ενώ παράλληλα παρέχουμε περισσότερη υποστήριξη και φυσικά και περισσότερη ενθάρρυνση.

Όσο το παιδί προοδεύει και ωριμάζει ο ρόλος του γονιού στη μελέτη κατ' οίκον περιορίζεται. Επιβλέπουμε απλά την ολοκλήρωση των εργασιών που έχει και που αυτή την περίοδο είναι συνήθως αντιγραφή και ανάγνωση. Εμπλουτίζουμε όμως με επιπλέον δικές μας εργασίες. Του κάνουμε επαναλήψεις στο πρόχειρο στις διδαχθείσες ορθογραφίες, υπαγορεύοντας το κείμενο και ζητώντας μετά να το διορθώσει το ίδιο το παιδί, κοιτώντας μέσα στο βιβλίο ή στο τετράδιο αντιγραφής. Αν θέλουμε του βάζουμε και άγνωστη ορθογραφία, επιλέγοντας από τα κείμενα που είχε για ανάγνωση. Και πάλι τη διόρθωση την κάνει μόνο του το παιδί κι εμείς αν θέλουμε σχολιάζουμε γιατί γράφεται έτσι η λέξη - υπενθυμίζοντας και κανόνες γραμματικής που έχει διδαχθεί. (πχ για το ι στην κατάληξη, πότε είναι η, πότε ι, πότε οι, πότε ει - το κεφαλαίο στην αρχή - ο δεύτερος τόνος - ο τόνος στο ερωτηματικό πού κλπ)

Το ίδιο και στην ανάγνωση, κάνουμε επαναλήψεις στα διδαχθέντα κείμενα, αξιοποιούμε τη Μάγισσα Ανάποδη (ανάποδη ανάγνωση του κειμένου) και το Μάγο Μπερδεμένο (επιλεκτική ανάγνωση λέξεων που του δείχνουμε εμείς ή που ζητάμε να εντοπίσει μέσα στο κείμενο). Στόχος είναι η εξάσκηση στα δύσκολα σημεία:

Τα δίψηφα φωνήεντα και σύμφωνα: αι, οι, ει, ου, μπ, ντ, γκ, γγ, τσ, τζ

Οι συνδυασμοί συμφώνων: στ (σε αντιδιαστολή με το τσ), στρ, μπρ, γκρ, μπλ, ρν, ρλ, γλ, νθ και λοιπά.

Τα διαλυτικά: αϊ, οϊ, εϊ ή και οι περιπτώσεις που τονίζεται το πρώτο φωνήεν του διψήφου (άι, όι, έι)

Πολυσύλλαβες λέξεις (με εφαρμογή αν χρειάζεται του μηχανισμού ανάγνωσης, δηλαδή το σπάσιμο της λέξης σε συλλαβές και φωνές και μετά την ανάγνωση ολόκληρης της λέξης).

Λέξεις που περιέχουν τα διπλά γράμματα (ξ, ψ).

Λεξούλες με απόστροφο ή με δύο τόνους.

Κατά περίπτωση μπορούμε σε ένα κείμενο να ζητήσουμε με το φωσφοριζέ να εντοπίσει κάποιο από τα παραπάνω που βλέπουμε ότι ακόμη το δυσκολεύει. Ή λέξεις που αρχίζουν από το τάδε γράμμα, λέξεις που τελειώνουν σε κάτι άλλο.

Παίζουμε παιχνίδια, παίρνοντας ιδέες από το βιβλίο και το τετράδιο εργασιών. (Συλλαβίζουμε λέξεις, μετατρέπουμε τον ευθύ λόγο σε πλάγιο και το ανάποδο, φτιάχνουμε υποκοριστικά, οικογένειες λέξεων, συνώνυμα, αντίθετα, από τον ενικό στον πληθυντικό και το ανάποδο, χρονική αντικατάσταση ρημάτων από τον ενικό στον αόριστο, στον παρατατικό και στο μέλλοντα, κλίση ρημάτων στην οριστική του ενεστώτα κλπ). Δεν ξεχνάμε και τα πραγματικά παιχνίδια, πχ κρεμάλα, σταυρόλεξο, ακροστιχίδα, βρίσκω ζώο - λουλούδι - χρώμα από κάποιο γράμμα, σκραμπλ κλπ.

Ζητάμε να πει μια πρόταση με μια λέξη που επιλέγουμε. Κατόπιν να τη γράψει. Παίζουμε με τα σημεία στίξης, του λέμε να πει την ίδια πρόταση με ερώτηση, με θαυμασμό κλπ.

Κάνουμε ερωτήσεις στο κείμενο που διαβάσαμε για ανάγνωση. Με τις λέξεις: Ποιος, πού, πότε, πώς, γιατί, αν... Επιμένουμε να δίνει απαντήσεις με ολοκληρωμένες προτάσεις και όχι μονολεκτικά. Εναλλακτικά το παιχνίδι παίζεται και με γραπτό τρόπο, γράφουμε τις ερωτήσεις και ζητάμε γραπτές απαντήσεις.

Δίνουμε λίγες λέξεις (συνήθως από κάποιο θέμα που βάζουμε στο μυαλό μας) και ζητάμε να φτιάξει μια μικρή ιστορία, προφορικά ή γραπτά. Πχ φθινόπωρο, φύλλα, ουρανός, σταγόνες, ομπρέλα, παιδιά, λάσπες

Δίνουμε μια λέξη κατακόρυφα και ζητάμε με το κάθε γράμμα να γραφτεί μια πρόταση. Πχ:

Σ
Χ
Ο
Λ
Ε
Ι
Ο

και αν είναι δυνατόν να ταιριάζουν οι προτάσεις με τη λέξη που δώσαμε. Πχ

Σήμερα πήγα στο σχολείο.
Χτύπησε το κουδούνι και ξεκινήσαμε το μάθημα.
Όλοι προσέχαμε στον πίνακα.
Λίγο λίγο πέρασε η ώρα και βγήκαμε διάλειμμα.
Έτρεξα στο κυλικείο και αγόρασα μια τυρόπιτα.
Ίσα ίσα που πρόλαβα να τη φάω.
Ο ήχος του κουδουνιού ακούστηκε και γυρίσαμε στην αίθουσα.

Στην πιο απλή του μορφή το παιχνίδι αυτό παίζεται μόνο με λέξεις. Πχ:

Σκάλες
Χαρτιά
Όροφο
Λεξικό
Επιγραφή
Ιδίνχιαπ (ανάποδη λέξη όπου δυσκολεύομαι να βρω κάποια να αρχίζει από το γράμμα της ακροστιχίδας)
Οίλβιβ

Μετά μπορούμε να φτιάξουμε κατάλληλες "ερωτήσεις" για τις λέξεις αυτές:

1. Έχει πολλές το σχολείο για να ανεβαίνουμε και να κατεβαίνουμε.
2. Σ' αυτά γράφουμε.
3. Σε ποιον .......... βρίσκεται η αίθουσα του Β΄1;
4. Βιβλίο που έχει μέσα όλες τις λέξεις της γλώσσας μας και με αλφαβητική σειρά.
5. Τη λέμε και ταμπέλα.
6. Το αγαπάνε πολύ τα παιδιά. (ανάποδα)
7. Έχει πολλά φύλλα και το διαβάζουμε. (ανάποδα)

Παρόμοια παίζουμε με λέξεις και βρίσκουμε θεματικά με ποιες άλλες λέξεις συγγενεύουν:

ΚΟΥΖΙΝΑ (ψυγείο, κατσαρόλα, φαγητό, τραπέζι κλπ)

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ (διακοπές, θάλασσα, μπάνιο, ηλιοθεραπεία, ταξίδι, ξεκούραση, χωριό, πανηγύρι κλπ)

Στην περίπτωση αυτή βάζουμε τη λέξη στο κέντρο του χαρτιού και ζωγραφίζουμε γύρω της έναν ήλιο με τις ακτίνες του. Η κάθε λέξη που βρίσκουμε γράφεται στο τέλος μιας ακτίνας. Μετά προσπαθούμε με τις λέξεις αυτές να φτιάξουμε ταιριαστές προτάσεις.

Είπαμε πολλά και σώνει... θα επανέλθουμε και θα σας δώσουμε και άλλες ιδέες για βοήθεια του παιδιού σας στη γλωσσική του ανάπτυξη. Μην ξεχνάτε βεβαίως και την αξία της λογοτεχνίας!

_________________________________________

Η διδασκαλία της Γλώσσας σήμερα στο σχολείο συνδυάστηκε με το μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος (διαθεματική προσέγγιση της ύλης). Έτσι κράτησε 3 διδακτικές ώρες.

Με αφορμή τις επιγραφές του βιβλίου (σελ. 16 και 17), βγήκαμε από την αίθουσα και κάναμε εξερεύνηση στο χώρο του σχολείου. Εντοπίσαμε επιγραφές (ταμπέλες), τις διαβάσαμε, εξηγήσαμε τι σημαίνουν. Έτσι δόθηκε η ευκαιρία και στα καινούργια παιδιά της τάξης μας να γνωρίσουν καλύτερα το διδακτήριο αλλά και οι παλιοί να εμβαθύνουν τις γνώσεις τους για το χώρο.

Προτείναμε επίσης επιγραφές για σημεία του σχολείου που δεν υπάρχουν (πχ ΚΥΛΙΚΕΙΟ, ΑΙΘΟΥΣΑ ΣΙΤΙΣΗΣ) ή και επιγραφές με συνθήματα: Μην πετάτε κάτω τα σκουπίδια.

Κάναμε την άσκηση 2 από το Τετράδιο Εργασιών και πήραμε για ορθογραφία:

Είναι εισιτήριο για τον Ηλεκτρικό.

Τη γράψαμε στο τετράδιο αντιγραφής και η δασκάλα παρατήρησε πόσο χρόνο χρειάζεται ο καθένας αλλά και πώς τα καταφέρνει... Οι περισσότεροι έγραψαν 5 φορές την πρόταση σε λίγα λεπτά. Κάποιοι θα χρειαστούν περισσότερη εξάσκηση για να αποκτήσουν τη δέουσα ταχύτητα γραφής για τη Δευτέρα Τάξη... Προσοχή επίσης χρειάζεται στους τόνους και στα σημεία στίξης.

Επανήλθαμε στο βιβλίο της Γλώσσας και διαβάσαμε τα κείμενα στη σελίδα 18 (Εισαγωγή - "Κυλιόμενο πεζοδρόμιο" του Τζιάνι Ροντάρι). Μαζεμένοι μπροστά στον πίνακα και καθισμένοι κάτω με τα μαξιλαράκια μας. Έγιναν και οι σχετικές ερωτήσεις κατανόησης του κειμένου (σελ. 19 του βιβλίου).

Πήραμε για ανάγνωση ολόκληρο το κείμενο του Ροντάρι.

ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ (με την κ. Παυλίνα): Φτιάξαμε ομαδικές εργασίες με θέμα το Φθινόπωρο.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Από το βιβλίο μαθητή και με χρήση κατάλληλη εποπτικού υλικού διδαχθήκαμε το 3ο μάθημα, και συγκεκριμένα τη σελίδα 16 και την εργασία 2 της σελίδας 17. Αύριο θα συνεχίσουμε με τις υπόλοιπες εργασίες του βιβλίου (γι' αυτό και είναι απαραίτητο να το έχουμε μαζί μας) καθώς και με τις αντίστοιχες ασκήσεις του 3ου μαθήματος από το Τετράδιο Εργασιών.


_________________________________________

ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΔΑΣΚΑΛΑ:

Αύριο, μετά τη λήξη των μαθημάτων, στις 13.15, οι γονείς μπορούν να επισκεφθούν τη δασκάλα στην αίθουσα της τάξης μας και να συνεργαστούν για θέματα των παιδιών τους μαζί της. Βέβαια την περασμένη βδομάδα όλοι σχεδόν οι γονείς συνεργάστηκαν ατομικά με τη δασκάλα. Επομένως μόνο αν υπάρχει ιδιαίτερη ανάγκη, ας έρθουν και αύριο. Θυμίζω ότι όπως και πέρυσι θα υπάρχει κάθε εβδομάδα μια μέρα για συνεργασία. Αποφασίζετε μόνοι σας πότε θα έρθετε. Καλό είναι να μιλάμε τουλάχιστον μια φορά το μήνα και μόνο αν υπάρχει πρόβλημα να έχουμε πιο τακτική επικοινωνία. Αξιοποιήστε επίσης το face book, το τηλέφωνο, το e-mail (mlampridoy@yahoo.gr).

avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 656
Registration date : 31/10/2007

http://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015)

Δημοσίευση από Admin Την / Το Πεμ Σεπ 24, 2015 4:27 pm

ΠΕΜΠΤΗ, 24 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015

ΓΛΩΣΣΑ: Έλεγχος ανάγνωσης.

Από το βιβλίο μαθητή η άσκηση 7 στη σελ. 19:

Ορθογραφία: Θα παίζαμε "γύρω γύρω όλοι". (5 φορές το τετράδιο αντιγραφής)

Άσκηση παραγωγής γραπτού λόγου σε φύλλο ντοσιέ (έκφραση ευχών και επιθυμιών με υπόδειγμα τις προτάσεις της άσκησης 7.)

Ανάγνωση: Από το βιβλίο μαθητή, σελ. 20, το ποίημα του Βασίλη Ρώτα: Ο σιδηρόδρομος

Διδάχτηκαν και οι ασκήσεις 3 και 4 από το τετράδιο εργασιών, σελ. 9.

Αύριο θα κάνουμε Ανθολόγιο.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Ολοκληρώσαμε το 3ο μάθημα από το βιβλίο μαθητή και στη συνέχεια κάναμε και τις ασκήσεις του ίδιου μαθήματος στο τετράδιο εργασιών. (σελ. 10 και 11)

Για αύριο να κόψουν τα τάγκραμ του 3ου μαθήματος - τελευταίες σελίδες του βιβλίου μαθητή.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Βιβλίο μαθητή, σελ. 13.

Στο σπίτι θα γράψουμε για πρώτη φορά στο τετράδιο που έχουμε αγοράσει για τη Μελέτη Περιβάλλοντος. (αυτό που έχει μισή λευκή σελίδα και μισή με γραμμές).

Τίτλος: Το σχολείο μου

Ζωγραφιά στο λευκό χώρο: Ζωγραφίζουμε το σχολείο μας

Στις γραμμές που ακολουθούν γράφουμε με οδηγό τη σελίδα 13 του βιβλίου τι έχει το σχολείο μας. Αφήνουμε τα παιδιά ελεύθερα να γράψουν το κείμενο όπως νομίζουν.

avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 656
Registration date : 31/10/2007

http://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015)

Δημοσίευση από Admin Την / Το Παρ Σεπ 25, 2015 1:50 pm

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015

ΓΛΩΣΣΑ: Έλεγχος αναγνωστικής ικανότητας όλων των παιδιών.

Ολοκλήρωση της 1ης Ενότητας "Στον δρόμο για το σχολείο".
- Εργαστήκαμε στη σελίδα 20 του βιβλίου μαθητής, άσκηση 8. Κάναμε ετυμολογία των λέξεων, αναφορά σε ξένες λέξεις (πχ τρένο)  ή και ελληνικές που τις έχουν δανειστεί άλλοι λαοί (πχ αεροπλάνο). Από την άσκηση αυτή πήραμε και Ορθογραφία για τη Δευτέρα: Γράφουμε τις ονομασίες των μεταφορικών μέσων 5 φορές στο τετράδιο αντιγραφής και τις καταχωρούμε και στο Ευρετήριο.
-Αξιολογήσαμε στο Τετράδιο Εργασιών τι μάθαμε στην πρώτη ενότητα. (δείτε σελίδα 10)

Ανθολόγιο: σελ. 30, "Η πρώτη μέρα στο σχολείο" του Κλοντ Γκούτμαν

Τα παιδιά πήραν στο σπίτι το Ανθολόγιο για να διαβάσουν και μόνα τους μία φορά ολόκληρο το κείμενο και δόθηκε για αναγνωστική εξάσκηση η πρώτη παράγραφος του κειμένου.

Τη Δευτέρα να επιστρέψουν τα Ανθολόγια στο σχολείο.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Παραλείψαμε το 4ο μάθημα. Διδαχτήκαμε το 5ο μάθημα από το βιβλίο - να ταιριάζει και με όσα είπαμε στη Γλώσσα για τα μεταφορικά μέσα. (σελ. 20 και 21)

Στα Μαθηματικά θα χρειαστούν για μετρήσεις μήκους είτε ένα ξύλινο μέτρο (το βρίσκουμε σε χρωματοπωλεία) είτε μια μεζούρα.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Από βιβλίο μαθητή, σελ. 14 και 15, κεφάλαιο 1.2:  "Η ζωή στο σχολείο - Είμαστε μια ομάδα".

Συζητήσαμε ανάμεσα στα άλλα και για τους τόπους καταγωγής μας και ανακαλύψαμε πως στην τάξη έχουμε πολλούς νησιώτες, από Κέρκυρα, Ζάκυνθο, Κρήτη, Σύρο, Μυτιλήνη! Όπως βεβαίως και παιδιά από ξένες χώρες: Αλβανία, Γαλλία, Νιγηρία, Άγιο Δομήνικο!

Τα τετράδια της Μελέτης Περιβάλλοντος τα κράτησε η δασκάλα για έλεγχο.

Σημείωση: Όταν το παιδί αφήνει το βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος στο σχολείο και τύχει να το χρειαστείτε για κάποια εργασία, δείτε την ψηφιακή του έκδοση:

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL110/288/2056,7102/

____________

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΕΥΤΕΡΑΣ

Γλώσσα
Γλώσσα
Μαθηματικά
ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ
Μελέτη Περιβάλλοντος

Λήξη μαθημάτων στις 13. 15....


Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Δευ Σεπ 28, 2015 1:54 pm, 1 φορά
avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 656
Registration date : 31/10/2007

http://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015)

Δημοσίευση από Admin Την / Το Δευ Σεπ 28, 2015 1:41 pm

ΔΕΥΤΕΡΑ, 28 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015

ΓΛΩΣΣΑ: Έλεγχος ανάγνωσης (Ανθολόγιο) - ανάλυση συναισθημάτων, διάκριση σε θετικά και αρνητικά, ενσυναίσθηση

Διδασκαλία από το βιβλίο μαθητή: Με το "σεις" και με το "σας" (σελ. 21)

Μελέτη των στόχων της ενότητας.

Δραματοποίηση διαλόγου - αλλαγές

Ανάγνωση για το σπίτι: Ο διάλογος στη σελίδα 21

Διδασκαλία των κειμένων στη σελίδα 22.

Ορθογραφία: Η Σερενάτα έχει ένα κρυφό όνειρο.

Γραμματική: Το ρήμα "έχω" (το γράψαμε στο τετράδιο γραμματικής, διάκριση ρίζας - κατάληξης, πρόσωπα και αριθμοί στην κλίση των ρημάτων) -  εξάσκηση και  με άλλα ρήματα.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Από το Τετράδιο Εργασιών το 5ο μάθημα (σελ. 14 και 15).

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Από το βιβλίο σελ. 15 το δεύτερο μισό της σελίδας και σελ. 16 το πρώτο μισό. Σκέψεις για έκδοση μαθητικής εφημερίδας, αναζήτηση ενός καλού τίτλου, κατασκευή ενός δέντρου με ιδέες για τοίχο του σχολείου μας.


______________________

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΡΙΤΗΣ, 29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΗ

Γλώσσα
Γλώσσα
Μαθηματικά
ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ (κ. Παυλίνα)
ΜΟΥΣΙΚΗ
Μελέτη Περιβάλλοντος
avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 656
Registration date : 31/10/2007

http://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015)

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τρι Σεπ 29, 2015 2:30 pm

ΤΡΙΤΗ, 29 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015

ΓΛΩΣΣΑ: Έλεγχος της Ορθογραφίας  (στο τετράδιο Ορθογραφίας)

Διδασκαλία από το βιβλίο μαθητή, σελ. 23, του διαλόγου 2. Έγιναν οι ερωτήσεις στο κάτω μέρος της σελίδας και από την σελίδα 24 η άσκηση 3.
Από το Τετράδιο Εργασιών οι ασκήσεις 1,2 και 3  στις σελίδες 11 και 12.

Επιπλέον κάναμε άσκηση παραγωγής προφορικού λόγου (δημιουργία μιας μικρής ιστορίας με λέξεις - κλειδιά) και εντοπισμό στο διάλογο 2 των λέξεων - κλειδιών. (εισαγωγή στην έννοια της χαρτογράφησης ενός κειμένου).

Ανάγνωση για το σπίτι: Ο διάλογος 2 στη σελ. 23 του βιβλίου μαθητή.

Ορθογραφία (5 φορές στο τετράδιο αντιγραφής): - Κυρία, εσείς διαβάζετε παραμύθια;

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Το 4ο μάθημα από το βιβλίο μαθητή (χοντρό βιβλίο) - σελ. 18 και 19.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Βιβλίο μαθητή, σελ. 16. Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία με αφορμή τη φωτογραφία της σελίδας και ζητούμενο την επίλυση προβλημάτων γύρω μας.  Πώς θα μαζευτούν τα σκουπίδια; Ποιες εναλλακτικές έχουμε; Μεγαλύτεροι σκουπιδοντενεκέδες; Μείωση του όγκου των σκουπιδιών; Ανακύκλωση;

Στη συνέχεια, και με αφορμή τα συμπεράσματα που βγάλαμε, πως όλοι πρέπει να βοηθάμε, προτείναμε να πάρουμε μέρος στη συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης για τους πρόσφυγες που περνάνε από την χώρα μας. Κάποιο παιχνιδάκι για τα προσφυγόπουλα, ένα παλιό ρουχαλάκι σε καλή κατάσταση και καθαρό, παπουτσάκια, σαπούνια, γάλατα κλπ.

Τα φέρνουμε αύριο στο σχολείο και την ίδια μέρα θα περάσει επιτροπή να τα παραλάβει και να τα προωθήσει.



______________________________________

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

ΤΕΤΑΡΤΗ, 30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015


1. Γλώσσα
2. Γλώσσα
3. Η δασκάλα του τμήματος ένταξης... (δραστηριότητες σχετικές με τις ειδικότητες που απουσιάζουν και το δικό της αντικείμενο - πχ εικαστικά, θεατρική αγωγή, γυμναστική)
4. κ. Βάνα - ΑΓΓΛΙΚΑ
5. Μαθηματικά
6. Μελέτη Περιβάλλοντος

ΠΕΜΠΤΗ

1. Γλώσσα
2. Γλώσσα
3. Μαθηματικά
4. Μελέτη Περιβάλλοντος
5. κ. Παυλίνα - ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ
6. Η δασκάλα του τμήματος ένταξης... (δραστηριότητες σχετικές με τις ειδικότητες που απουσιάζουν και το δικό της αντικείμενο - πχ εικαστικά, θεατρική αγωγή, γυμναστική)

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

1. Γλώσσα
2. Φιλαναγνωσία
3. Μαθηματικά
4. Ευέλικτη Ζώνη (με τη δασκάλα της τάξης)
5. κ. Λούσι - ΑΓΓΛΙΚΑ
6. κ. Μαρία - ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ

avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 656
Registration date : 31/10/2007

http://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ (ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2015)

Δημοσίευση από Admin Την / Το Τετ Σεπ 30, 2015 3:50 pm

ΤΕΤΑΡΤΗ,  30 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2015

ΓΛΩΣΣΑ: Έλεγχος της ορθογραφίας που είχαν για το σπίτι.

Διδασκαλία: Από το βιβλίο μαθητή κάναμε το 4 στη σελίδα 24 και την αντίστοιχη εργασία στο τετράδιο εργασιών, σελ. 12, άσκηση 4.

Συνεχίσαμε στο βιβλίο μαθητή με τις σελίδες 25 και 26 (εκτός από το 8 ).

Για ανάγνωση στο σπίτι: Το ποίημα του Γιάννη Ρίτσου "Πρωινό άστρο", σελ. 25 του βιβλίου μαθητή.

Ορθογραφία (5 φορές στο τετράδιο Αντιγραφής):

1. Οι λέξεις της άσκησης 4 στη σελίδα 12 του τετραδίου εργασιών (γράμμα, μπλοκ, γραμματόσημο, δέμα, φάκελος, κουμπαράς, επιταγή, ταχυδρομείο)

2. Από το ποίημα "Ο παπαγάλος" του Ζαχαρία Παπαντωνίου, σελ. 26 του βιβλίου μαθητή:
"Είμαι σοφός, γνωρίζω ελληνικά.
Τι κάθομαι εδώ πέρα;"

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Το μάθημα 4 στο τετράδιο εργασιών (δηλαδή στο λεπτό βιβλίο) - σελ. 12 και 13.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Από το βιβλίο μαθητή σελ. 16, 17, 18 και 19.
Για το σπίτι: Γράφουμε σε φύλλο ντοσιέ κάτι που θέλουμε να ζητήσουμε από το δήμαρχο της Νέας Σμύρνης για το σχολείο μας. Ήδη στην τάξη σημειώσαμε το θέμα της τέντας που χρήζει άμεσης επισκευής...

_______________________________

Θερμά ευχαριστούμε όλους για την προσφορά αγάπης! Συγκεντρώθηκαν αρκετά ρούχα, παπούτσια, παιχνίδια κλπ. Δυστυχώς ο φορέας που είχε αναλάβει την εθελοντική μεταφορά, φάνηκε ασυνεπής. Αν και περιμέναμε για ώρες, δεν κατάφεραν να έρθουν να πάρουν τα πράγματα. Στο τέλος σταματήσαμε ένα διερχόμενο ταξί, όπου  καταφέραμε να φορτώσουμε σχεδόν τα μισά πράγματα και η κ. Παυλίνα ανέλαβε να τα πάει ως το κέντρο της Μεταδράσης στον Κολωνό.

Για τα άλλα που έμειναν στο σχολείο, θα αναζητήσουμε άλλον τρόπο (δεχόμαστε και προτάσεις) για να φτάσουν στον προορισμό τους.
avatar
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 656
Registration date : 31/10/2007

http://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης