ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ (ΟΚΤΩΒΡΗΣ 2016)

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ (ΟΚΤΩΒΡΗΣ 2016)

Δημοσίευση από ΜΑΡΙΟΡΗ Την / Το Σαβ Οκτ 15, 2016 12:58 pm

ΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΠΙΤΙ


ΔΕΥΤΕΡΑ, 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2016

Γλώσσα: Από τη σελίδα 33 του βιβλίου κάναμε στο σχολείο την τελευταία δραστηριότητα της σελίδας, γράψαμε δηλαδή στον πίνακα της τάξης ένα σύντομο κείμενο με οδηγίες για κάποιον που θέλει να έρθει να μας βρει:


Παίρνεις το τραμ από την πλατεία Συντάγματος.
Κατεβαίνεις στη στάση «Αγία Παρασκευή».
Ανηφορίζεις την οδό Κασαμπά.
Στρίβεις αριστερά στο  δεύτερο στενό κι αμέσως μετά δεξιά.
Περνάς το παρκάκι και προχωράς μέχρι την «Αγίας Σοφίας».
Στρίβεις δεξιά στον πεζόδρομο της Βοσπόρου.
Χτυπάς το κουδούνι στον αριθμό 78!


ΕΡΓΑΣΙΕΣ:

1. Με βάση τα διδαχθέντα στη σελίδα 20 του τετραδίου εργασιών, οι μαθητές θα ξαναγράψουν το κείμενο αλλάζοντας τα ρήματα από την οριστική ενεστώτα σε α)υποτακτική αορίστου (συνοπτική υποτακτική) και β) προστατική αορίστου (συνοπτική προστακτική). Πχ: Να πάρεις το τραμ...  Ή Πάρε το τραμ…  Δε χρειάζεται να ξαναγράψουν όλα τα λόγια του κειμένου, μπορούν να τα παραλείψουν βάζοντας στη θέση τους αποσιωπητικά. Επομένως έχουν να γράψουν μόνο τα ρήματα. Η άσκηση να γίνει σε φύλλο ντοσιέ για να μπορεί η δασκάλα να την κρατήσει για διόρθωση.

2. Από το ίδιο κείμενο οι μαθητές θα επιλέξουν 6 ρήματα και θα συμπληρώσουν τη φωτοτυπία που τους δόθηκε με άσκηση χρονικής αντικατάστασης(ίδια έγκλιση, ίδιο πρόσωπο και ίδιο αριθμό)

3. Γράφουν σε φύλλο ντοσιέ παρεμφερές κείμενο με τίτλο "Από το σχολείο στο σπίτι μου". (σύντομες οδηγίες σε κάποιον που ξεκινά από το σχολείο και θέλει να επισκεφθεί το σπίτι του μαθητή)

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΓΛΩΣΣΑ – ΙΣΤΟΡΙΑ)

Με βάση την εργασία 4, σελ. 22 του τετραδίου εργασιών της Γλώσσας αλλά και την εργασία 4, σελ. 9 του τετραδίου εργασιών της Ιστορίας, ανατέθηκε στους μαθητές να γράψουν σε φύλλο ντοσιέ μια φανταστική ιστορία: Ταξίδι στη Ρωμαϊκή αυτοκρατορία, στα χρόνια του Μεγάλου Κωνσταντίνου, με συνταξιδιώτη τον γνωστό ήρωα τον παραμυθιών Πινόκιο. Ορίστηκε επιπλέον να τεθεί το όνομα του Πινόκιο ως ακροστιχίδα στην ιστορία που θα γράψουν. Δείτε σχετικό παράδειγμα για ταξίδι στην Ιταλία στις μέρες μας:


Πέρυσι πήγαμε με τον Πινόκιο ένα ταξιδάκι στη Ρώμη.
Ιταλία και Ελλάδα μοιάζουν πολύ!
Νομίζαμε πως ήμασταν στη χώρα μας.
Όλη μέρα γυρνάγαμε σε μουσεία και μνημεία.
Κουραστήκαμε, αλλά άξιζε τον κόπο!
Ίσως πάμε και φέτος.
Ο Πινόκιο εξάλλου έχει «γεννηθεί» στην Ιταλία…



Φυσική: Τη βδομάδα που μας πέρασε διδαχτήκαμε την ενότητα «Μίγματα». Εργαστήκαμε στο τετράδιο εργασιών και κάναμε αρκετά πειράματα στην τάξη. Στα παιδιά δόθηκε την Παρασκευή και το βιβλίο της Φυσικής για να ρίξουν μια ματιά στο αντίστοιχο κεφάλαιο (σελ. 18 – 23). Δε θα μάθουν απέξω τίποτε απ’ αυτά. Θα δώσουν βάση μόνο στη σελίδα 23 στο πράσινο κειμενάκι (ΓΛΩΣΣΑΡΙ) και στο μοβ (ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ) που αποτελούν αυτά που οφείλουν να γνωρίζουν.

http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSDIM-E107/154/1099,4014/  (ηλεκτρονικό βιβλίο)


Γλωσσάρι...

• Μίγματα ονομάζονται οι ουσίες που προκύπτουν από την ανάμειξη χημικών στοιχείων ή χημικών ενώσεων.
• Διαλύματα ή ομογενή μίγματα ονομάζονται τα μίγματα στα οποία δεν μπορούμε να διακρίνουμε τα συστατικά τους, ακόμη και αν χρησιμοποιούμε μικροσκόπιο.
• Διαλύτης ονομάζεται το συστατικό το οποίο περιέχεται στο διάλυμα σε μεγαλύτερη ποσότητα.
• Διαλυμένες ουσίες ονομάζονται τα υπόλοιπα συστατικά του μίγματος εκτός του διαλύτη.
• Ετερογενή ονομάζονται τα μίγματα στα οποία μπορούμε να διακρίνουμε τα συστατικά τους με γυμνό μάτι ή με το μικροσκόπιο.
• Ίζημα ονομάζεται η επιπλέον ποσότητα στερεής ουσίας που προσθέτουμε και δε διαλύεται, αλλά κατακάθεται στον πυθμένα του δοχείου.



Με μια ματιά...

• Τα μίγματα προκύπτουν από την ανάμειξη δύο ή περισσότερων ουσιών.
• Oι ουσίες από τις οποίες αποτελείται ένα μίγμα ονομάζονται συστατικά του μίγματος.
• Τα μίγματα διακρίνονται σε ετερογενή και ομογενή. Ετερογενή ονομάζονται τα μίγματα στα οποία μπορούμε να διακρίνουμε τα συστατικά τους, ενώ ομογενή ονομάζονται τα μίγματα στα οποία δεν μπορούμε να διακρίνουμε τα συστατικά τους.
• Τα ομογενή μίγματα ονομάζονται και διαλύματα.
• Στα υγρά διαλύματα διακρίνουμε το διαλύτη και τη διαλυμένη ουσία.
• Η ποσότητα της διαλυμένης ουσίας που μπορεί να διαλυθεί σε ένα διαλύτη εξαρτάται από την ποσότητα, τη θερμοκρασία, το είδος του διαλύτη και από το είδος της ουσίας.
• Η ποσότητα μιας ουσίας που διαλύεται σε ένα διαλύτη δεν είναι απεριόριστη. Η ποσότητα που κατακάθεται ονομάζεται ίζημα.
• Τα μίγματα διαχωρίζονται στα συστατικά τους με διάφορες φυσικές μεθόδους, όπως το φιλτράρισμα, η απόσταξη κ.ά.


Επίσης στο τετράδιο εργασιών έχουν να μελετήσουν τις οδηγίες της σελίδας 36 και να προτείνουν ένα σχετικό πείραμα με βάση το ερώτημα: «Ποια ουσία διαλύεται περισσότερο στο νερό, το αλάτι ή η ζάχαρη;» Ήδη στο σχολείο έχουμε κάνει ανάλογα πειράματα και τα παιδιά δεν έχουν παρά να θυμηθούν τι κάναμε στην τάξη, προτείνοντας κατάλληλα υλικά και διαδικασία για το πείραμα.

Τέλος θα συμπληρώσουν στο τετράδιο εργασιών τις εργασίες της σελίδας 37, παρατηρώντας τις σχετικές εικόνες και γράφοντας σύντομες απαντήσεις.

Ιστορία: Διδάχτηκε από το βιβλίο το κεφάλαιο «Μια νέα πρωτεύουσα, η Κωνσταντινούπολη», σελ. 23 – 25. Επίσης κάναμε τις εργασίες 1 και 3 από το τετράδιο εργασιών. Στο σπίτι οι μαθητές έχουν να διαβάσουν αρκετές φορές το κείμενο του μαθήματος και με τη βοήθεια της χαρτογράφησης που σημείωσαν στο τετράδιό τους να είναι σε θέση να διηγηθούν με δικά τους λόγια το μάθημα καθώς και να απαντούν σε σχετικές ερωτήσεις.  Στο τετράδιο θα αντιγράψουν: Τον τίτλο του μαθήματος και την περίληψη που υπάρχει ακριβώς από κάτω: «Ο Κωνσταντίνος παίρνει τη μεγάλη απόφαση να μεταφέρει την πρωτεύουσα της αυτοκρατορίας από τη Ρώμη στο Βυζάντιο. Η θέση της νέας πρωτεύουσας έχει πολλά φυσικά και στρατηγικά πλεονεκτήματα.»  Προαιρετικά διαβάζουν από το τετράδιο εργασιών (σελ. 9) το κείμενο – πηγή της εργασίας 5 (για την αγία Ελένη και την εύρεση του τιμίου σταυρού).

_________________________________

ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ

Με την ευκαιρία σημειώνουμε και δύο εργασίες ομαδικές που ανατέθηκαν αυτή τη βδομάδα στους μαθητές:

1. ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ: Φτιάχνουμε με την ομάδας μας ένα ανάγλυφο χάρτη της Ελλάδας (με πλαστελίνη ή άλλο κατάλληλο υλικό - πάνω σε σκληρό χαρτόνι ή κόντρα πλακέ κλπ). Χρόνος παράδοσης εργασίας: 1 Δεκεμβρίου 2016.

2. ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ:  Παίρνουμε συνέντευξη από τον ιερέα του ναού της ενορίας μας. Τον ρωτάμε για το κοινωνικό έργο που προσφέρει η Αγία Παρασκευή. (βοήθεια σε απόρους, μαθήματα σε παιδιά κλπ) Φέρνουμε τη συνέντευξη ή σε γραπτό κείμενο ή σε αρχείο ήχου. Ευπρόσδεκτες και σχετικές φωτογραφίες. Χρόνος παράδοσης της ομαδικής εργασίας: Το επόμενο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής (προβλέπεται να γίνει στις 4 Νοεμβρίου 2016). 

__________________________________

Συνοπτικά αναφέρουμε και για τα άλλα μαθήματα πού βρισκόμαστε και τι έχουν τα παιδιά να κάνουν στο σπίτι: 

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ, 18/10: Δεν έχουμε διάβασμα!!! Θα πάμε διδακτική επίσκεψη στο Πλανητάριο και μετά στις αθλητικές εγκαταστάσεις στο Τροκαντερό! 

ΤΕΤΑΡΤΗ, 19/10: Πέρα από όσα θα ανατεθούν τη Δευτέρα στο μάθημα της Γλώσσας και στο μάθημα της Φυσικής, έχουν ήδη ανατεθεί από την Παρασκευή για το μάθημα των ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ: Σελίδα 24 - 25 του βιβλίου, άσκηση 3, το τρίτο μέρος (Συμπληρώνω τα ψηφία που λείπουν)

ΠΕΜΠΤΗ, 20/10: ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ - από το βιβλίο διδάχτηκαν την Παρασκευή οι σελίδες 25 - 28. Να γράψουν στο τετράδιο το Γλωσσάρι της σελίδας 28. Στο Τετράδιο Εργασιών να συμπληρώσουν την άσκηση 2 (αντιστοίχηση νησιών και πόλεων στην ηπειρωτική ή στη νησιωτική Ελλάδα).  Σχεδιάζουμε ή στο τετράδιο εργασιών ή σε μπλοκ χαρτογραφίας (μέγεθος όσο και ο Άτλαντάς μας) το χάρτη της Ελλάδας. Για την ομαδική εργασία που ανατέθηκε, γράψαμε παραπάνω. 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 21/10 - ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ. Έχει διδαχτεί από το βιβλίο το μάθημα για τους μαθητές του Χριστού, σελ. 12 - 14. Τα παιδιά πρέπει να συμπληρώσουν με βάση το κείμενο του μαθήματος την εργασία 3, σελ. 14. Το μάθημα αυτό θα διδάσκεται πλέον με το νέο πρόγραμμα που έδωσε στη δημοσιότητα το Υπουργείο Παιδείας. Και το βιβλίο που έχουν οι μαθητές θα χρησιμοποιείται μόνο όταν κρίνεται απαραίτητο. 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 4 Νοεμβρίου 2016: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ: Έχουν να παραδώσουν την ομαδική εργασία που αναφέρθηκε παραπάνω (συνέντευξη από τον ιερέα του ναού της ενορίας μας). (σελίδα 10 του βιβλίου) - Επίσης στο τελευταίο μάθημα κάναμε ένα αφιέρωμα στο Πολυτεχνείο και την περίοδο που θα ακολουθήσει ως τις 17/11 που θα παρουσιάσει η τάξη μας σχετικό αφιέρωμα και στην αίθουσα τελετών του σχολείου, θα ασχοληθούμε στις ώρες αυτού του μαθήματος με την προετοιμασία της γιορτής. Οι μαθητές στο σπίτι θα ρωτήσουν και τους δικούς τους να τους μιλήσουν για το Πολυτεχνείο και θα αναζητήσουν εικόνες και πληροφορίες στο διαδίκτυο.

ΜΑΡΙΟΡΗ
Εκτάκι
Εκτάκι

Αριθμός μηνυμάτων : 312
Registration date : 21/11/2007

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Επισκόπηση προηγούμενης Θ.Ενότητας Επισκόπηση επόμενης Θ.Ενότητας Επιστροφή στην κορυφή


 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης