ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015 - ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
2 απαντήσεις
Σελίδα 1 από 1
ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015 - ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ, 1 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015
Καλό μήνα!
Αύριο, σας θυμίζω, ότι θα πάμε διδακτική επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος, στη Μαρίνα Ζέας. Η επίσκεψη εντάσσεται στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα που υλοποιεί η τάξη μας σε συνεργασία με την Helmepa Junior.
Τα παιδιά θα έρθουν στο σχολείο την ίδια ώρα που έρχονται καθημερινά και παρόμοια θα γίνει και η μεσημεριανή αναχώρηση. Δε θα φέρουν όμως τσάντα με βιβλία. Θα έχουν μαζί τους ένα μικρό σακίδιο με νερό, χαρτομάντιλα και το κολατσιό τους.
Όσα θέλουν να αγοράσουν καρτούλες από το μουσείο, μπορούν να έχουν λίγα χρήματα μαζί τους.
Στο πούλμαν θα επιβιβαστούμε στις 10, μετά το μεγάλο διάλειμμα. Και θα γυρίσουμε σχεδόν στις 2 το μεσημέρι. Τα παιδιά που παρακολουθούν Ολοήμερο, μπορούν να παραμείνουν όπως κάθε μέρα.
Τα παιδιά θα συνοδεύσουν η δασκάλα της τάξης, η δασκάλα της παράλληλης στήριξης και η μητέρα ενός μαθητή της τάξης μας που δέχτηκε να έρθει μαζί μας.
Όταν φτάσουμε στο μουσείο, τα παιδιά θα παίξουν για λίγο στον εξωτερικό χώρο. Μπορούν να πάρουν και μπάλες μαζί τους, αερόμπαλες.
Στις 12 ακριβώς θα εισέλθουμε στο μουσείο και η ξενάγηση θα κρατήσει μία ώρα.
Αμέσως μετά θα επιβιβαστούμε στο πούλμαν για την επιστροφή μας στο σχολείο.
Η είσοδος του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος. Διακρίνεται αντίγραφο του Ποσειδώνα του Αρτεμισίου. Μιλήσαμε ήδη σήμερα στο σχολείο για το χάλκινο αυτό γλυπτό. Διακρίνεται επίσης τμήμα των Μακρών Τειχών που ένωναν την αρχαία Αθήνα με το λιμάνι της, τον Πειραιά. Είναι πράγματι συγκινητικό που σε αυτό το σημείο κατασκευάστηκε το μουσείο, καλύτερο μέρος δε θα μπορούσαν να βρουν!
Η παπυρέλα, το πρώτο πλοιάριο στον κόσμο!
Από τα εκθέματα του Ναυτικού Μουσείου. Αμέτρητες οι μινιατούρες πλοίων που θα δούμε. Πλοία αρχαία και πλοία σύγχρονα, εμπορικά και πολεμικά, κωπήλατα, ιστιοφόρα, μηχανοκίνητα κλπ.
Η τριήρης. Πολεμικό πλοίο που τελειοποίησαν οι ναυπηγοί της αρχαίας Αθήνας και κατάφεραν με αυτό να κερδίσουν τη ναυμαχία της Σαλαμίνας (480 π.Χ) και να αποτρέψουν την κατάκτηση της Ελλάδας από τους Πέρσες.
Η ολκάς. Ήταν το αντίστοιχο της τριήρους εμπορικό πλοίο.
Μεγάλο πλούτο διαθέτει το μουσείο και σε πίνακες ζωγραφικής, θαλασσογραφίες και όχι μόνο.
Ένα από τα θρυλικά πολεμικά μας πλοία, ο τρομερός Μπαρμπα - Γιώργος, όπως τον έλεγαν οι ναύτες του! Δηλαδή το θωρηκτό Γεώργιος Αβέρωφ, που βρίσκεται σήμερα ελλιμενισμένο στο Παλαιό Φάληρο και αποτελεί ζωντανό μουσείο της ιστορίας μας. Στο πλοίο αυτό και την τεχνολογική του ανωτερότητα χρωστάμε τις επιτυχίες των Βαλκανικών πολέμων κατά των Τούρκων και την απελευθέρωση τεράστιου μέρους της Ελλάδας. Ήταν τότε η ναυαρχίδα του πολεμικού μας ναυτικού και ο φόβος κι ο τρόμος των εχθρών μας. Στους πίνακες διακρίνονται μερικές από τις ναυμαχίες που έδωσε το Αβέρωφ, όπως η τεράστιας σημασίας ναυμαχία της Έλλης, στις 3 Δεκεμβρίου του 1912, με επικεφαλής το ναύαρχο Κουντουριώτη. Η καταστροφή που υπέστη τότε ο στόλος των Τούρκων ήταν τεράστια και κυρίως χάρη στο θωρηκτό Αβέρωφ. Μπορείς να βλέπεις ένα τέτοιο πλοίο και να μη δακρύζεις; Ειδικά αν μένεις στη Νέα Σμύρνη; Και ξέρεις τη συμμετοχή του Αβέρωφ και στο Μικρασιατικό Πόλεμο; Ας όψονται εκείνοι που τότε πούλησαν την πατρίδα μας και πήγαν στράφι οι επιτυχίες του ναυτικού μας... Έτσι όμως είναι η ζωή και η ιστορία. Έχει νίκες, έχει και ήττες...
Εδώ είναι η γωνιά της Έλλης... της άλλης ναυαρχίδας του στόλου μας που με μπαμπεσιά τορπίλισαν οι Ιταλοί τον Δεκαπενταύγουστο του 1940, μέσα στο λιμάνι της Τήνου.
Στο ναυτικό μουσείο γίνονται συχνά και εκθέσεις. Όπως η έκθεση που έγινε το φθινόπωρο του 2013 με έργα των παιδιών της Helmepa Junior! Στη φωτογραφία, στη μέση και κάτω, βλέπουμε έργο μαθητών του σχολείου μας, που πήρε το πρώτο βραβείο το 2006.
Λέτε να σταθούμε τυχεροί και να δούμε στο μέλλον να εκτίθενται εκεί και τα έργα που ζωγράφισαν τα φετινά μας Πρωτάκια; Όπως κι αν έχει, η διδακτική επίσκεψη που θα κάνουμε αύριο στο Ναυτικό Μουσείο έρχεται να ολοκληρώσει τον κύκλο των μαθημάτων και των δραστηριοτήτων μας αυτής της περιόδου με τον καλύτερο τρόπο! Τα μαθήματα της Γλώσσας από την ενότητα "Καράβια", τα μαθήματα της Μελέτης Περιβάλλοντος για την ιστορία και τον πολιτισμό, το αφιέρωμα στην 25η Μαρτίου λίγες μέρες νωρίτερα, το μάθημα για τη χωρητικότητα μόλις σήμερα στα Μαθηματικά.
Και σίγουρα να ενισχύσει τους σκοπούς του φετινού μας προγράμματος με την Helmepa Junior! Γι' αυτό και δε θα παραλείψουμε να φοράμε κατά την επίσκεψη και τις κονκάρδες μας ως εθελοντές της Helmepa!
ΓΛΩΣΣΑ: Ολοκλήρωση του επαναληπτικού της ενότητας "Καράβια".
Ως ανάγνωση για το σπίτι ορίστηκε η άσκηση 6, σελ. 42 του τετραδίου εργασιών.
Στο τετράδιο αντιγραφής θα γράψουμε 5 φορές την πρόταση από την άσκηση 7:
"Αχ, και να είχα ένα πιάτο παϊδάκια από αρνί."
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Ολοκλήρωση του μαθήματος 54 από το χοντρό βιβλίο. Ασκήσεις 2 και 3 από τη σελίδα 59.
Εργαστήκαμε πειραματικά, στις βρύσες του σχολείου, μελετώντας τη χωρητικότητα, και εξηγώντας πως αποτελεί σημαντική έννοια και για τα πλοία. Αφού έτσι μετράνε και πόσο χωράνε τα αμπάρια των πλοίων.
Πειραματικά επίσης μελετήσαμε και το εμβαδόν, στο πάτωμα της τάξης και όχι μόνο. Χαράξαμε τετραγωνικό μέτρο, υπολογίσαμε πόσα τετραγωνικά μέτρα είναι το πάτωμα της τάξης (περίπου 61), μιλήσαμε για την τετραγωνική παλάμη και μελετήσαμε πόσες τετραγωνικές παλάμες είναι η σελίδα του τετραδίου με τα τετραγωνάκια, αναφερθήκαμε και στον τρόπο που μετράμε σύντομα τα τετραγωνάκια (πολλαπλασιασμός).
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Τα παιδιά ανέφεραν στην αρχή τα παιχνίδια που έπαιζαν οι γονείς τους και οι παππούδες τους όταν ήταν κι εκείνοι σε παιδική ηλικία.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τα μουσεία. Είδαμε βιβλία από μουσεία (της Ακρόπολης, της αρχαίας Κορίνθου, του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου). Μιλήσαμε μετά για το ναυτικό μουσείο και τι πρόκειται να δούμε εκεί. Αναφερθήκαμε και στους κανόνες επίσκεψης σε ένα μουσείο.
Ξέρουμε λοιπόν και περιμένουμε πως θα συναντήσουμε τον Ποσειδώνα και τα αρχαία τείχη, πολλές απομιμήσεις πλοίων, πίνακες ζωγραφικής κλπ. Και πώς θα μάθουμε πολλά για την ιστορία και τον πολιτισμό μας! Ιστορία και πολιτισμός που είναι άρρηκτα δεμένοι με τη θάλασσα!
Καλό μήνα!
ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Αύριο, σας θυμίζω, ότι θα πάμε διδακτική επίσκεψη στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος, στη Μαρίνα Ζέας. Η επίσκεψη εντάσσεται στο περιβαλλοντικό πρόγραμμα που υλοποιεί η τάξη μας σε συνεργασία με την Helmepa Junior.
Τα παιδιά θα έρθουν στο σχολείο την ίδια ώρα που έρχονται καθημερινά και παρόμοια θα γίνει και η μεσημεριανή αναχώρηση. Δε θα φέρουν όμως τσάντα με βιβλία. Θα έχουν μαζί τους ένα μικρό σακίδιο με νερό, χαρτομάντιλα και το κολατσιό τους.
Όσα θέλουν να αγοράσουν καρτούλες από το μουσείο, μπορούν να έχουν λίγα χρήματα μαζί τους.
Στο πούλμαν θα επιβιβαστούμε στις 10, μετά το μεγάλο διάλειμμα. Και θα γυρίσουμε σχεδόν στις 2 το μεσημέρι. Τα παιδιά που παρακολουθούν Ολοήμερο, μπορούν να παραμείνουν όπως κάθε μέρα.
Τα παιδιά θα συνοδεύσουν η δασκάλα της τάξης, η δασκάλα της παράλληλης στήριξης και η μητέρα ενός μαθητή της τάξης μας που δέχτηκε να έρθει μαζί μας.
Όταν φτάσουμε στο μουσείο, τα παιδιά θα παίξουν για λίγο στον εξωτερικό χώρο. Μπορούν να πάρουν και μπάλες μαζί τους, αερόμπαλες.
Στις 12 ακριβώς θα εισέλθουμε στο μουσείο και η ξενάγηση θα κρατήσει μία ώρα.
Αμέσως μετά θα επιβιβαστούμε στο πούλμαν για την επιστροφή μας στο σχολείο.
Η είσοδος του Ναυτικού Μουσείου Ελλάδος. Διακρίνεται αντίγραφο του Ποσειδώνα του Αρτεμισίου. Μιλήσαμε ήδη σήμερα στο σχολείο για το χάλκινο αυτό γλυπτό. Διακρίνεται επίσης τμήμα των Μακρών Τειχών που ένωναν την αρχαία Αθήνα με το λιμάνι της, τον Πειραιά. Είναι πράγματι συγκινητικό που σε αυτό το σημείο κατασκευάστηκε το μουσείο, καλύτερο μέρος δε θα μπορούσαν να βρουν!
Η παπυρέλα, το πρώτο πλοιάριο στον κόσμο!
Από τα εκθέματα του Ναυτικού Μουσείου. Αμέτρητες οι μινιατούρες πλοίων που θα δούμε. Πλοία αρχαία και πλοία σύγχρονα, εμπορικά και πολεμικά, κωπήλατα, ιστιοφόρα, μηχανοκίνητα κλπ.
Η τριήρης. Πολεμικό πλοίο που τελειοποίησαν οι ναυπηγοί της αρχαίας Αθήνας και κατάφεραν με αυτό να κερδίσουν τη ναυμαχία της Σαλαμίνας (480 π.Χ) και να αποτρέψουν την κατάκτηση της Ελλάδας από τους Πέρσες.
Η ολκάς. Ήταν το αντίστοιχο της τριήρους εμπορικό πλοίο.
Μεγάλο πλούτο διαθέτει το μουσείο και σε πίνακες ζωγραφικής, θαλασσογραφίες και όχι μόνο.
Ένα από τα θρυλικά πολεμικά μας πλοία, ο τρομερός Μπαρμπα - Γιώργος, όπως τον έλεγαν οι ναύτες του! Δηλαδή το θωρηκτό Γεώργιος Αβέρωφ, που βρίσκεται σήμερα ελλιμενισμένο στο Παλαιό Φάληρο και αποτελεί ζωντανό μουσείο της ιστορίας μας. Στο πλοίο αυτό και την τεχνολογική του ανωτερότητα χρωστάμε τις επιτυχίες των Βαλκανικών πολέμων κατά των Τούρκων και την απελευθέρωση τεράστιου μέρους της Ελλάδας. Ήταν τότε η ναυαρχίδα του πολεμικού μας ναυτικού και ο φόβος κι ο τρόμος των εχθρών μας. Στους πίνακες διακρίνονται μερικές από τις ναυμαχίες που έδωσε το Αβέρωφ, όπως η τεράστιας σημασίας ναυμαχία της Έλλης, στις 3 Δεκεμβρίου του 1912, με επικεφαλής το ναύαρχο Κουντουριώτη. Η καταστροφή που υπέστη τότε ο στόλος των Τούρκων ήταν τεράστια και κυρίως χάρη στο θωρηκτό Αβέρωφ. Μπορείς να βλέπεις ένα τέτοιο πλοίο και να μη δακρύζεις; Ειδικά αν μένεις στη Νέα Σμύρνη; Και ξέρεις τη συμμετοχή του Αβέρωφ και στο Μικρασιατικό Πόλεμο; Ας όψονται εκείνοι που τότε πούλησαν την πατρίδα μας και πήγαν στράφι οι επιτυχίες του ναυτικού μας... Έτσι όμως είναι η ζωή και η ιστορία. Έχει νίκες, έχει και ήττες...
Εδώ είναι η γωνιά της Έλλης... της άλλης ναυαρχίδας του στόλου μας που με μπαμπεσιά τορπίλισαν οι Ιταλοί τον Δεκαπενταύγουστο του 1940, μέσα στο λιμάνι της Τήνου.
Στο ναυτικό μουσείο γίνονται συχνά και εκθέσεις. Όπως η έκθεση που έγινε το φθινόπωρο του 2013 με έργα των παιδιών της Helmepa Junior! Στη φωτογραφία, στη μέση και κάτω, βλέπουμε έργο μαθητών του σχολείου μας, που πήρε το πρώτο βραβείο το 2006.
Λέτε να σταθούμε τυχεροί και να δούμε στο μέλλον να εκτίθενται εκεί και τα έργα που ζωγράφισαν τα φετινά μας Πρωτάκια; Όπως κι αν έχει, η διδακτική επίσκεψη που θα κάνουμε αύριο στο Ναυτικό Μουσείο έρχεται να ολοκληρώσει τον κύκλο των μαθημάτων και των δραστηριοτήτων μας αυτής της περιόδου με τον καλύτερο τρόπο! Τα μαθήματα της Γλώσσας από την ενότητα "Καράβια", τα μαθήματα της Μελέτης Περιβάλλοντος για την ιστορία και τον πολιτισμό, το αφιέρωμα στην 25η Μαρτίου λίγες μέρες νωρίτερα, το μάθημα για τη χωρητικότητα μόλις σήμερα στα Μαθηματικά.
Και σίγουρα να ενισχύσει τους σκοπούς του φετινού μας προγράμματος με την Helmepa Junior! Γι' αυτό και δε θα παραλείψουμε να φοράμε κατά την επίσκεψη και τις κονκάρδες μας ως εθελοντές της Helmepa!
ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
ΓΛΩΣΣΑ: Ολοκλήρωση του επαναληπτικού της ενότητας "Καράβια".
Ως ανάγνωση για το σπίτι ορίστηκε η άσκηση 6, σελ. 42 του τετραδίου εργασιών.
Στο τετράδιο αντιγραφής θα γράψουμε 5 φορές την πρόταση από την άσκηση 7:
"Αχ, και να είχα ένα πιάτο παϊδάκια από αρνί."
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Ολοκλήρωση του μαθήματος 54 από το χοντρό βιβλίο. Ασκήσεις 2 και 3 από τη σελίδα 59.
Εργαστήκαμε πειραματικά, στις βρύσες του σχολείου, μελετώντας τη χωρητικότητα, και εξηγώντας πως αποτελεί σημαντική έννοια και για τα πλοία. Αφού έτσι μετράνε και πόσο χωράνε τα αμπάρια των πλοίων.
Πειραματικά επίσης μελετήσαμε και το εμβαδόν, στο πάτωμα της τάξης και όχι μόνο. Χαράξαμε τετραγωνικό μέτρο, υπολογίσαμε πόσα τετραγωνικά μέτρα είναι το πάτωμα της τάξης (περίπου 61), μιλήσαμε για την τετραγωνική παλάμη και μελετήσαμε πόσες τετραγωνικές παλάμες είναι η σελίδα του τετραδίου με τα τετραγωνάκια, αναφερθήκαμε και στον τρόπο που μετράμε σύντομα τα τετραγωνάκια (πολλαπλασιασμός).
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Τα παιδιά ανέφεραν στην αρχή τα παιχνίδια που έπαιζαν οι γονείς τους και οι παππούδες τους όταν ήταν κι εκείνοι σε παιδική ηλικία.
Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με τα μουσεία. Είδαμε βιβλία από μουσεία (της Ακρόπολης, της αρχαίας Κορίνθου, του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου). Μιλήσαμε μετά για το ναυτικό μουσείο και τι πρόκειται να δούμε εκεί. Αναφερθήκαμε και στους κανόνες επίσκεψης σε ένα μουσείο.
Ξέρουμε λοιπόν και περιμένουμε πως θα συναντήσουμε τον Ποσειδώνα και τα αρχαία τείχη, πολλές απομιμήσεις πλοίων, πίνακες ζωγραφικής κλπ. Και πώς θα μάθουμε πολλά για την ιστορία και τον πολιτισμό μας! Ιστορία και πολιτισμός που είναι άρρηκτα δεμένοι με τη θάλασσα!
Απ: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015 - ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ HELMEPA JUNIOR
Τι ψήφισαν σήμερα τα παιδιά
Ομάδα 1647(Α)
αρχείο1: Έργα 4-14-65
αρχείο2: Έργα 17-137-277
Ομάδα 1648(Α)
αρχείο1: Έργα 28-94-101
αρχείο2: Έργα 16-17-74
https://www.facebook.com/download/1390093184643628/DrawingCompetition2015-1.pdf
https://www.facebook.com/download/911950158826950/DrawingCompetition2015-2.pdf
ΠΡΟΒΟΛΗ
https://www.facebook.com/download/preview/1390093184643628
https://www.facebook.com/download/preview/911950158826950
Απ: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015 - ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015
ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
Αντί για Μαθηματικά σήμερα κάναμε Μελέτη Περιβάλλοντος και μιλήσαμε για την ανάσταση του Λαζάρου, τη Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση.
Στη συνέχεια κατασκευάσαμε πασχαλινά καλαθάκια. Με δυσκολία αλλά τα καταφέραμε στο τέλος όλοι να έχουμε το καλαθάκι μας.
Κατόπιν ακούσαμε κείμενα για το Πάσχα από το Ανθολόγιο και ζωγραφίσαμε πασχαλιάτικες καρτούλες.
Την τελευταία ώρα πήραμε τους δρόμους. Πήραμε τα καλαθάκια μας, πήραμε και ανθισμένα κλαδιά και πήγαμε σε καταστήματα της γειτονιάς μας να πούμε τα κάλαντα.
Ευχαριστούμε πολύ τη μητέρα μαθητή μας, την κ. Μαρία Κ., που μας συνόδευσε στην έξοδο από το σχολείο.
Ο ενθουσιασμός και των παιδιών και των μεγάλων που μας άκουγαν ήταν μεγάλος! Πλημμύρισε η γειτονιά με παιδικές φωνούλες που αναγγέλλανε ότι ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάγια, ήρθε η Κυριακή που τρων τα ψάρια!
Θερμά ευχαριστούμε και τη μουσικό μας, την κ. Ελίνα, για την εξαίρετη διδασκαλία των καλάντων στα πιτσιρίκια!
Η Αθηνά ως πρόεδρος της τάξης μάζευε τα φιλοδωρήματα που μας έδιναν. Αλλού πάλι μας κέρασαν γλυκά! Τους ευχαριστούμε όλους από καρδιάς και τους ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και Καλή Ανάσταση!
Σημειώνουμε ότι στο ταμείο της τάξης μας μετά από την εξόρμηση μπήκαν 73,70 ευρώ! Με λίγα λόγια εξασφαλίσαμε τη δωρεάν μεταφορά μας για την επόμενη εκδρομούλα της τάξης!!!
Επιστρέφοντας στο σχολείο είπαμε τα κάλαντα και με τα άλλα παιδιά του σχολείου για τους γονείς και τους κηδεμόνες μας!
Ευχόμαστε σε όλους καλές διακοπές, με υγεία και χαρά οι άγιες μέρες!
Στο σπίτι μας θα κάνουμε επαναλήψεις στην ανάγνωση και στην ορθογραφία. Θα αξιοποιήσουμε και τις λέξεις από το Ευρετήριο. Θα γράφουμε στο πρόχειρο τετράδιο μια γραμμούλα από κάποιο μάθημα που έχουμε διδαχτεί μερικές φορές και μετά θα τη γράφουμε με υπαγόρευση κάποιου μεγάλου απέξω. Το ίδιο και με τις λέξεις.
Στα Μαθηματικά θα κάνουμε εξάσκηση σε προσθέσεις και αφαιρέσεις ως το 50 και στην προπαίδεια του 2, του 5 και του 10 (ανεβαίνω 2 - 2 ως το 20, 5 - 5 ως το 50 και 10 - 10 ως το 100.
Δε θα ξεχάσουμε τη λογοτεχνία! Θα μας διαβάσουν αλλά και θα διαβάσουμε μόνοι μας όμορφα παραμύθια και μικρές ιστορίες.
Θα παίξουμε πολύ, θα ζήσουμε τα έθιμα και τις παραδόσεις των ημερών και όταν γυρίσουμε στο σχολείο, στις 20 Απριλίου, δηλαδή τη Δευτέρα μετά την Κυριακή του Θωμά, θα φέρουμε 1 - 2 βαμμένα αυγά ο καθένας για να κάνουμε Χριστός Ανέστη με τους συμμαθητές μας! (τα δύο αυγά θα χρειαστούν για όσους ξεχάσουν να φέρουν ή και αν σπάσει κατά λάθος κανένα αυγουλάκι).
Πολλές πολλές ευχές σε όλους!!! Καλή Ανάσταση!!!
ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
Αντί για Μαθηματικά σήμερα κάναμε Μελέτη Περιβάλλοντος και μιλήσαμε για την ανάσταση του Λαζάρου, τη Μεγάλη Εβδομάδα και την Ανάσταση.
Στη συνέχεια κατασκευάσαμε πασχαλινά καλαθάκια. Με δυσκολία αλλά τα καταφέραμε στο τέλος όλοι να έχουμε το καλαθάκι μας.
Κατόπιν ακούσαμε κείμενα για το Πάσχα από το Ανθολόγιο και ζωγραφίσαμε πασχαλιάτικες καρτούλες.
Την τελευταία ώρα πήραμε τους δρόμους. Πήραμε τα καλαθάκια μας, πήραμε και ανθισμένα κλαδιά και πήγαμε σε καταστήματα της γειτονιάς μας να πούμε τα κάλαντα.
Ευχαριστούμε πολύ τη μητέρα μαθητή μας, την κ. Μαρία Κ., που μας συνόδευσε στην έξοδο από το σχολείο.
Ο ενθουσιασμός και των παιδιών και των μεγάλων που μας άκουγαν ήταν μεγάλος! Πλημμύρισε η γειτονιά με παιδικές φωνούλες που αναγγέλλανε ότι ήρθε ο Λάζαρος, ήρθαν τα Βάγια, ήρθε η Κυριακή που τρων τα ψάρια!
Θερμά ευχαριστούμε και τη μουσικό μας, την κ. Ελίνα, για την εξαίρετη διδασκαλία των καλάντων στα πιτσιρίκια!
Η Αθηνά ως πρόεδρος της τάξης μάζευε τα φιλοδωρήματα που μας έδιναν. Αλλού πάλι μας κέρασαν γλυκά! Τους ευχαριστούμε όλους από καρδιάς και τους ευχόμαστε Χρόνια Πολλά και Καλή Ανάσταση!
Σημειώνουμε ότι στο ταμείο της τάξης μας μετά από την εξόρμηση μπήκαν 73,70 ευρώ! Με λίγα λόγια εξασφαλίσαμε τη δωρεάν μεταφορά μας για την επόμενη εκδρομούλα της τάξης!!!
Επιστρέφοντας στο σχολείο είπαμε τα κάλαντα και με τα άλλα παιδιά του σχολείου για τους γονείς και τους κηδεμόνες μας!
Ευχόμαστε σε όλους καλές διακοπές, με υγεία και χαρά οι άγιες μέρες!
Στο σπίτι μας θα κάνουμε επαναλήψεις στην ανάγνωση και στην ορθογραφία. Θα αξιοποιήσουμε και τις λέξεις από το Ευρετήριο. Θα γράφουμε στο πρόχειρο τετράδιο μια γραμμούλα από κάποιο μάθημα που έχουμε διδαχτεί μερικές φορές και μετά θα τη γράφουμε με υπαγόρευση κάποιου μεγάλου απέξω. Το ίδιο και με τις λέξεις.
Στα Μαθηματικά θα κάνουμε εξάσκηση σε προσθέσεις και αφαιρέσεις ως το 50 και στην προπαίδεια του 2, του 5 και του 10 (ανεβαίνω 2 - 2 ως το 20, 5 - 5 ως το 50 και 10 - 10 ως το 100.
Δε θα ξεχάσουμε τη λογοτεχνία! Θα μας διαβάσουν αλλά και θα διαβάσουμε μόνοι μας όμορφα παραμύθια και μικρές ιστορίες.
Θα παίξουμε πολύ, θα ζήσουμε τα έθιμα και τις παραδόσεις των ημερών και όταν γυρίσουμε στο σχολείο, στις 20 Απριλίου, δηλαδή τη Δευτέρα μετά την Κυριακή του Θωμά, θα φέρουμε 1 - 2 βαμμένα αυγά ο καθένας για να κάνουμε Χριστός Ανέστη με τους συμμαθητές μας! (τα δύο αυγά θα χρειαστούν για όσους ξεχάσουν να φέρουν ή και αν σπάσει κατά λάθος κανένα αυγουλάκι).
Πολλές πολλές ευχές σε όλους!!! Καλή Ανάσταση!!!
Απ: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015 - ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
ΔΕΥΤΕΡΑ, 20 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015
ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ:
ΓΛΩΣΣΑ: Το πρώτο δίωρο αφιερώθηκε στην προσαρμογή των παιδιών εκ νέου στη σχολική εργασία. Κάναμε την ενότητα για το Πάσχα από το βιβλίο των παιδιών, σελ. 56. Μιλήσαμε για τα έθιμα της Πασχαλιάς, τσουγκρίσαμε κόκκινα αυγά, ανακοινώσαμε πώς περάσαμε τις διακοπές μας, γράψαμε σχετικές φράσεις και ευχές στο τετράδιο της Αντιγραφής.
Ανάγνωση: Το κειμενάκι για τα Πασχαλινά κουλούρια.
Αντιγραφή/Ορθογραφία: κόκκινα αυγά (έμφαση στα δύο κάπα), Χριστός Ανέστη! Χρόνια Πολλά! (έμφαση στα δύο λάμδα)
Να γράψουν επίσης σε φύλλο του ντοσιέ κάτι που έκαναν τις μέρες των διακοπών. Ό,τι θέλουν τα ίδια. Δεν τα βάζουμε να γράψουν κατεβατά, βοηθάμε μόνο αν το ζητήσουν τα ίδια. Καλό είναι να κάνουν και μια σχετική ζωγραφιά.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Συνεχίσαμε τις μετρήσεις μεγεθών. Μάθημα 54 από το λεπτό βιβλίο (τετράδιο εργασιών, σελ. 14). Κάποια παιδιά έχουν ήδη αγοράσει ξύλινο μέτρο. Μπορούν εναλλακτικά να φέρουν και μεζούρες.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Πιάνοντας το νήμα από εκεί που είχαμε σταματήσει πριν ασχοληθούμε με τις ευκαιριακές ενότητες, μιλήσαμε για την ιστορία του τόπου μας. Ακούσαμε ένα τραγούδι καλαματιανό και το χορέψαμε, διερευνήσαμε τι θα δείχναμε σε έναν τουρίστα που θα ερχόταν επίσκεψη στον τόπο μας. Μιλήσαμε διεξοδικά για την Ακρόπολη των Αθηνών και είδαμε σχετικές φωτογραφίες και βίντεο.
Ζωγραφίζουν στη σελίδα 11 κάτι που θα έδειχναν σε έναν τουρίστα. Αν δε φέρουν το βιβλίο στο σπίτι, κάνουν τη ζωγραφιά σε φύλλο ντοσιέ και αύριο θα την κολλήσουν στο βιβλίο τους.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Παραλάβαμε σήμερα και το νέο τεύχος του περιοδικού της Helmepa Junior.
Χρόνια Πολλά και καλή μας συνέχεια!
ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ:
ΓΛΩΣΣΑ: Το πρώτο δίωρο αφιερώθηκε στην προσαρμογή των παιδιών εκ νέου στη σχολική εργασία. Κάναμε την ενότητα για το Πάσχα από το βιβλίο των παιδιών, σελ. 56. Μιλήσαμε για τα έθιμα της Πασχαλιάς, τσουγκρίσαμε κόκκινα αυγά, ανακοινώσαμε πώς περάσαμε τις διακοπές μας, γράψαμε σχετικές φράσεις και ευχές στο τετράδιο της Αντιγραφής.
Ανάγνωση: Το κειμενάκι για τα Πασχαλινά κουλούρια.
Αντιγραφή/Ορθογραφία: κόκκινα αυγά (έμφαση στα δύο κάπα), Χριστός Ανέστη! Χρόνια Πολλά! (έμφαση στα δύο λάμδα)
Να γράψουν επίσης σε φύλλο του ντοσιέ κάτι που έκαναν τις μέρες των διακοπών. Ό,τι θέλουν τα ίδια. Δεν τα βάζουμε να γράψουν κατεβατά, βοηθάμε μόνο αν το ζητήσουν τα ίδια. Καλό είναι να κάνουν και μια σχετική ζωγραφιά.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Συνεχίσαμε τις μετρήσεις μεγεθών. Μάθημα 54 από το λεπτό βιβλίο (τετράδιο εργασιών, σελ. 14). Κάποια παιδιά έχουν ήδη αγοράσει ξύλινο μέτρο. Μπορούν εναλλακτικά να φέρουν και μεζούρες.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Πιάνοντας το νήμα από εκεί που είχαμε σταματήσει πριν ασχοληθούμε με τις ευκαιριακές ενότητες, μιλήσαμε για την ιστορία του τόπου μας. Ακούσαμε ένα τραγούδι καλαματιανό και το χορέψαμε, διερευνήσαμε τι θα δείχναμε σε έναν τουρίστα που θα ερχόταν επίσκεψη στον τόπο μας. Μιλήσαμε διεξοδικά για την Ακρόπολη των Αθηνών και είδαμε σχετικές φωτογραφίες και βίντεο.
Ζωγραφίζουν στη σελίδα 11 κάτι που θα έδειχναν σε έναν τουρίστα. Αν δε φέρουν το βιβλίο στο σπίτι, κάνουν τη ζωγραφιά σε φύλλο ντοσιέ και αύριο θα την κολλήσουν στο βιβλίο τους.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Παραλάβαμε σήμερα και το νέο τεύχος του περιοδικού της Helmepa Junior.
Απ: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015 - ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
ΤΡΙΤΗ, 21 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015
ΓΛΩΣΣΑ: Από το βιβλίο μαθητή το μάθημα: "Η μετακόμιση".
Στο σπίτι τα παιδιά θα εξασκηθούν στην ανάγνωση των δύο πρώτων παραγράφων.
Στο τετράδιο της αντιγραφής θα αντιγράψουν 2 φορές τη γραμματικούλα του Μολύβιου. (δείτε στο κάτω μέρος της σελίδας 44, κάτω από το κείμενο του μαθήματος) (ενικός-πληθυντικός, διαχωρισμός με κόμματα)
Στη σελίδα 45, στο κάτω μέρος, συμπληρώσαμε τη διεύθυνση του σχολείου μας:
Μένω (στην οδό) Βοσπόρου 78.
Στο σπίτι τα παιδιά να σημειώσουν και τη διεύθυνση κατοικίας τους.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Από το χοντρό βιβλίο το μάθημα 55. Προσθέσεις - αφαιρέσεις. Να γίνει εξάσκηση με παρόμοιες ασκήσεις. Προσθέσεις του τύπου: 20 + 20, 30 + 20, 40 + 10 ή αφαιρέσεις όπως 50 - 10, 70 - 30, 40 - 20.
Μεγαλύτερη δυσκολία παρουσιάζουν οι προσθέσεις και οι αφαιρέσεις όταν υπάρχουν και μονάδες:
25 + 20, 32 + 10, 56 + 20 ή 45 - 20, 61 - 30, 72 - 30 κλπ.
Στην περίπτωση αυτή χρειάζεται χρήση εποπτικού υλικού (καλαμάκια κυρίως). Μέχρι να εμπεδώσουν τα παιδιά τον μηχανισμό. Δηλαδή να προσθέτουν πρώτα τις δεκάδες των δύο προσθετέων και μετά να προσθέτουν και τις μονάδες. Μεγαλύτερος είναι ο βαθμός δυσκολίας όταν έχουμε αφαίρεση, σε πρώτη φάση βάζουμε μονάδες μόνο στον μειωτέο και καθοδηγούμε τα παιδιά να αφαιρέσουν τις δεκάδες από τις δεκάδες και στο υπόλοιπο να προσθέσουν τις μονάδες του μειωτέου. Πχ. 42 - 10. Του λέμε να βγάλει από το 40 τα 10. Βρίσκει 30. Και του υποδεικνύουμε πως είχαμε και 2 μονάδες. Άρα το υπόλοιπο είναι 32.
Εξάσκηση να γίνει και με πραγματικά χρήματα, χαρτονομίσματα και κέρματα. Αν δεν έχετε τόσα ψιλά, χρησιμοποιήστε τα ψεύτικα χρήματα από χαρτόνι που έχουμε ήδη κόψει από το βιβλίο μας και τα φυλάμε σε φακελάκι. Δείτε τις ασκήσεις του μαθήματος και παίξτε με το παιδί σας βάζοντάς του ανάλογα προβλήματα. Πχ να υπολογίσει ένα ποσό με χαρτονομίσματα ή να δημιουργήσει το ποσό που του λέτε. Ανάλογα εργαζόμαστε και με κέρματα (μόνο λεπτά). Θυμίζουμε ότι αυτή την εποχή εργαζόμαστε με αριθμούς ως το 70 κυρίως και σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνάμε το 100. Εκτός αν έχουμε στο σπίτι μας έναν μικρό Αϊνστάιν και επιθυμεί το ίδιο το παιδί να προχωρήσει και μετά το 100 (που είναι πια ύλη της Δευτέρας Δημοτικού).
Περισσότερη αξία έχουν οι ζωντανές ασκήσεις. Όταν πάμε για ψώνια ζητάμε από το παιδί να μας βοηθήσει στον υπολογισμό των χρημάτων που θα δώσουμε ή να λογαριάσει τι ρέστα θα μας επιστρέψουν. Φροντίζουμε οι αριθμοί να είναι μέχρι το 70 και εργαζόμαστε ή μόνο με ευρώ ή μόνο με λεπτά. Δεν μπαίνουμε δηλαδή σε συμμιγείς αριθμούς και ακόμη περισσότερο σε δεκαδικούς. (2 ευρώ και 50 λεπτά, συμμιγής αριθμός ή 2,50 ευρώ, δεκαδικός) . Αυτά είναι ύλη μεγαλυτέρων τάξεων και όχι για πρωτάκια!
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Ολοκληρώσαμε τη σελίδα 111 και κάναμε και τις σελίδες 113, 114 και 115. (Η 112 έχει γίνει παλιότερα). Ασχοληθήκαμε δηλαδή με τον πολιτισμό, μιλήσαμε για μνημεία και μουσεία. Οι επισκέψεις που έχουμε κάνει σε μουσεία (Μουσείο Παιδικής Τέχνης και Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος) μας φάνηκαν ιδιαιτέρως χρήσιμες.
_________________________________
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Από τη διεύθυνση του σχολείου μοιράστηκε στα παιδιά ανακοίνωση. Πρόκειται για δήλωση συγκατάθεσης των γονιών για συμμετοχή του παιδιού τους σε πρόγραμμα σχετικά με την κατανάλωση φρούτων και συγκεκριμένα μπανάνας. Αν το παιδί σας έχει αλλεργία στις μπανάνες, παρακαλώ να μη δώσετε συγκατάθεση.
ΓΛΩΣΣΑ: Από το βιβλίο μαθητή το μάθημα: "Η μετακόμιση".
Στο σπίτι τα παιδιά θα εξασκηθούν στην ανάγνωση των δύο πρώτων παραγράφων.
Στο τετράδιο της αντιγραφής θα αντιγράψουν 2 φορές τη γραμματικούλα του Μολύβιου. (δείτε στο κάτω μέρος της σελίδας 44, κάτω από το κείμενο του μαθήματος) (ενικός-πληθυντικός, διαχωρισμός με κόμματα)
Στη σελίδα 45, στο κάτω μέρος, συμπληρώσαμε τη διεύθυνση του σχολείου μας:
Μένω (στην οδό) Βοσπόρου 78.
Στο σπίτι τα παιδιά να σημειώσουν και τη διεύθυνση κατοικίας τους.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Από το χοντρό βιβλίο το μάθημα 55. Προσθέσεις - αφαιρέσεις. Να γίνει εξάσκηση με παρόμοιες ασκήσεις. Προσθέσεις του τύπου: 20 + 20, 30 + 20, 40 + 10 ή αφαιρέσεις όπως 50 - 10, 70 - 30, 40 - 20.
Μεγαλύτερη δυσκολία παρουσιάζουν οι προσθέσεις και οι αφαιρέσεις όταν υπάρχουν και μονάδες:
25 + 20, 32 + 10, 56 + 20 ή 45 - 20, 61 - 30, 72 - 30 κλπ.
Στην περίπτωση αυτή χρειάζεται χρήση εποπτικού υλικού (καλαμάκια κυρίως). Μέχρι να εμπεδώσουν τα παιδιά τον μηχανισμό. Δηλαδή να προσθέτουν πρώτα τις δεκάδες των δύο προσθετέων και μετά να προσθέτουν και τις μονάδες. Μεγαλύτερος είναι ο βαθμός δυσκολίας όταν έχουμε αφαίρεση, σε πρώτη φάση βάζουμε μονάδες μόνο στον μειωτέο και καθοδηγούμε τα παιδιά να αφαιρέσουν τις δεκάδες από τις δεκάδες και στο υπόλοιπο να προσθέσουν τις μονάδες του μειωτέου. Πχ. 42 - 10. Του λέμε να βγάλει από το 40 τα 10. Βρίσκει 30. Και του υποδεικνύουμε πως είχαμε και 2 μονάδες. Άρα το υπόλοιπο είναι 32.
Εξάσκηση να γίνει και με πραγματικά χρήματα, χαρτονομίσματα και κέρματα. Αν δεν έχετε τόσα ψιλά, χρησιμοποιήστε τα ψεύτικα χρήματα από χαρτόνι που έχουμε ήδη κόψει από το βιβλίο μας και τα φυλάμε σε φακελάκι. Δείτε τις ασκήσεις του μαθήματος και παίξτε με το παιδί σας βάζοντάς του ανάλογα προβλήματα. Πχ να υπολογίσει ένα ποσό με χαρτονομίσματα ή να δημιουργήσει το ποσό που του λέτε. Ανάλογα εργαζόμαστε και με κέρματα (μόνο λεπτά). Θυμίζουμε ότι αυτή την εποχή εργαζόμαστε με αριθμούς ως το 70 κυρίως και σε καμία περίπτωση δεν ξεπερνάμε το 100. Εκτός αν έχουμε στο σπίτι μας έναν μικρό Αϊνστάιν και επιθυμεί το ίδιο το παιδί να προχωρήσει και μετά το 100 (που είναι πια ύλη της Δευτέρας Δημοτικού).
Περισσότερη αξία έχουν οι ζωντανές ασκήσεις. Όταν πάμε για ψώνια ζητάμε από το παιδί να μας βοηθήσει στον υπολογισμό των χρημάτων που θα δώσουμε ή να λογαριάσει τι ρέστα θα μας επιστρέψουν. Φροντίζουμε οι αριθμοί να είναι μέχρι το 70 και εργαζόμαστε ή μόνο με ευρώ ή μόνο με λεπτά. Δεν μπαίνουμε δηλαδή σε συμμιγείς αριθμούς και ακόμη περισσότερο σε δεκαδικούς. (2 ευρώ και 50 λεπτά, συμμιγής αριθμός ή 2,50 ευρώ, δεκαδικός) . Αυτά είναι ύλη μεγαλυτέρων τάξεων και όχι για πρωτάκια!
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Ολοκληρώσαμε τη σελίδα 111 και κάναμε και τις σελίδες 113, 114 και 115. (Η 112 έχει γίνει παλιότερα). Ασχοληθήκαμε δηλαδή με τον πολιτισμό, μιλήσαμε για μνημεία και μουσεία. Οι επισκέψεις που έχουμε κάνει σε μουσεία (Μουσείο Παιδικής Τέχνης και Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος) μας φάνηκαν ιδιαιτέρως χρήσιμες.
_________________________________
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Από τη διεύθυνση του σχολείου μοιράστηκε στα παιδιά ανακοίνωση. Πρόκειται για δήλωση συγκατάθεσης των γονιών για συμμετοχή του παιδιού τους σε πρόγραμμα σχετικά με την κατανάλωση φρούτων και συγκεκριμένα μπανάνας. Αν το παιδί σας έχει αλλεργία στις μπανάνες, παρακαλώ να μη δώσετε συγκατάθεση.
Απ: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015 - ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ, 22 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015
ΓΛΩΣΣΑ: Ασχοληθήκαμε αποκλειστικά με το τετράδιο εργασιών και τις 10 (!!!) ασκήσεις που συνοδεύουν το μάθημα "Η μετακόμιση".
Ανάγνωση για το σπίτι: Η άσκηση 9.
Ορθογραφία/Αντιγραφή: Η άσκηση 10 (5 φορές στο τετράδιο αντιγραφής)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Το μάθημα 55 από το τετράδιο εργασιών (λεπτό βιβλίο). Εισαγωγή σε προσθέσεις με υπέρβαση της δεκάδας. Πχ 19 + 5 ή 28 + 4 κλπ. Κάθετες προσθέσεις και αφαιρέσεις.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Από το βιβλίο η σελίδα 116. Επίσκεψη σε μουσείο. Εμείς "επισκεφθήκαμε" το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και γνωρίσαμε την παρέα της Φρασίκλειας που φιλοξενείται εκεί. Μιλήσαμε για κόρες και κούρους, είδαμε χρυσά κοσμήματα και πήλινα αγαλματάκια.
Η κόρη Φρασίκλεια
Όπως τη σχεδίασαν οι ειδικοί στο χαρτί με βάση τα ίχνη χρώματα που διασώθηκαν στην επιφάνεια του μαρμάρου.
Ο κούρος Αριστόδικος. Ένας από τους ωραιότερους κούρους του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.
Το πήλινο αρκουδάκι. Ανήκει στην προϊστορική συλλογή του μουσείου και θα το βρείτε στην αίθουσα 6 του ισογείου. Προέρχεται από τη Σύρο (άρα κυκλαδικό) και χρονολογείται κάπου ανάμεσα στα 2.800 π.Χ. έως 2.300 π.Χ. Χρησίμευε για να πείθει τα νήπια να πίνουν το γάλα τους!!!
Χρυσά κοσμήματα. Από τη μυκηναϊκή συλλογή του μουσείου.
Αυτό το εύρημα είναι μία από τις προσωπίδες από χρυσό σφυρήλατο έλασμα, με τις οποίες κάλυπταν τα πρόσωπα των νεκρών Μυκηναίων ηγεμόνων. Διαβάστε περισσότερα για τη συγκεκριμένη προσωπίδα στην ιστοσελίδα του υπουργείου πολιτισμού:
http://odysseus.culture.gr/h/4/gh430.jsp?obj_id=4503
Λένε πως ίσως φορέθηκε στον νεκρό του Αγαμέμνονα... Και είναι και για τούτο το διασημότερο ίσως εύρημα του Σλήμαν. Χρονολογία: 1600 π.Χ. Δηλαδή μόλις 3.600 χρόνια πριν!!!
Ο Ποσειδώνας του Αρτεμισίου. (Αντίγραφό του είδαμε στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος, κατά την πρόσφατη επίσκεψή μας εκεί.)
Ένα ακόμη χάλκινο γλυπτό από το Αρτεμίσιο της Εύβοιας. Ο Τζόκεϊ. Η παρουσία του και στη σελίδα 116 του βιβλίου μας μας έδωσε την αφορμή για το ωραίο ταξίδι σε ένα από τα ωραιότερα μουσεία του κόσμου, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Ελλάδας!
ΓΛΩΣΣΑ: Ασχοληθήκαμε αποκλειστικά με το τετράδιο εργασιών και τις 10 (!!!) ασκήσεις που συνοδεύουν το μάθημα "Η μετακόμιση".
Ανάγνωση για το σπίτι: Η άσκηση 9.
Ορθογραφία/Αντιγραφή: Η άσκηση 10 (5 φορές στο τετράδιο αντιγραφής)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Το μάθημα 55 από το τετράδιο εργασιών (λεπτό βιβλίο). Εισαγωγή σε προσθέσεις με υπέρβαση της δεκάδας. Πχ 19 + 5 ή 28 + 4 κλπ. Κάθετες προσθέσεις και αφαιρέσεις.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Από το βιβλίο η σελίδα 116. Επίσκεψη σε μουσείο. Εμείς "επισκεφθήκαμε" το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και γνωρίσαμε την παρέα της Φρασίκλειας που φιλοξενείται εκεί. Μιλήσαμε για κόρες και κούρους, είδαμε χρυσά κοσμήματα και πήλινα αγαλματάκια.
Η κόρη Φρασίκλεια
Όπως τη σχεδίασαν οι ειδικοί στο χαρτί με βάση τα ίχνη χρώματα που διασώθηκαν στην επιφάνεια του μαρμάρου.
Ο κούρος Αριστόδικος. Ένας από τους ωραιότερους κούρους του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου.
Το πήλινο αρκουδάκι. Ανήκει στην προϊστορική συλλογή του μουσείου και θα το βρείτε στην αίθουσα 6 του ισογείου. Προέρχεται από τη Σύρο (άρα κυκλαδικό) και χρονολογείται κάπου ανάμεσα στα 2.800 π.Χ. έως 2.300 π.Χ. Χρησίμευε για να πείθει τα νήπια να πίνουν το γάλα τους!!!
Χρυσά κοσμήματα. Από τη μυκηναϊκή συλλογή του μουσείου.
Αυτό το εύρημα είναι μία από τις προσωπίδες από χρυσό σφυρήλατο έλασμα, με τις οποίες κάλυπταν τα πρόσωπα των νεκρών Μυκηναίων ηγεμόνων. Διαβάστε περισσότερα για τη συγκεκριμένη προσωπίδα στην ιστοσελίδα του υπουργείου πολιτισμού:
http://odysseus.culture.gr/h/4/gh430.jsp?obj_id=4503
Λένε πως ίσως φορέθηκε στον νεκρό του Αγαμέμνονα... Και είναι και για τούτο το διασημότερο ίσως εύρημα του Σλήμαν. Χρονολογία: 1600 π.Χ. Δηλαδή μόλις 3.600 χρόνια πριν!!!
Ο Ποσειδώνας του Αρτεμισίου. (Αντίγραφό του είδαμε στο Ναυτικό Μουσείο Ελλάδος, κατά την πρόσφατη επίσκεψή μας εκεί.)
Ένα ακόμη χάλκινο γλυπτό από το Αρτεμίσιο της Εύβοιας. Ο Τζόκεϊ. Η παρουσία του και στη σελίδα 116 του βιβλίου μας μας έδωσε την αφορμή για το ωραίο ταξίδι σε ένα από τα ωραιότερα μουσεία του κόσμου, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Ελλάδας!
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Παρ Απρ 24, 2015 2:57 pm, 1 φορά
Απ: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015 - ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
ΠΕΜΠΤΗ, 23 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015
ΓΛΩΣΣΑ: Το μάθημα: "Η Αγγελική" και από το βιβλίο και από το τετράδιο εργασιών.
Ανάγνωση στο σπίτι: Από "Τα παιδιά ανέβασαν το ποδήλατο"......... ως το τέλος του κειμένου.
Αντιγραφή/Ορθογραφία: Η τελευταία άσκηση του τετραδίου εργασιών. (5 φορές)
"Είμαι κι εγώ αθλητής.
Ρίχνω το ακόντιό μου μακριά."
Η γραμματική του σημερινού μαθήματος:
1. Καταλήξεις αρσενικών - δημιουργία πληθυντικού
2. Λέξεις με δύο τόνους
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Η συμμετρία!
Μάθημα 56 από το χοντρό βιβλίο.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ:
Σελ. 117 από το βιβλίο. (Τι συμβαίνει στην περιιοχή μας)
ΓΛΩΣΣΑ: Το μάθημα: "Η Αγγελική" και από το βιβλίο και από το τετράδιο εργασιών.
Ανάγνωση στο σπίτι: Από "Τα παιδιά ανέβασαν το ποδήλατο"......... ως το τέλος του κειμένου.
Αντιγραφή/Ορθογραφία: Η τελευταία άσκηση του τετραδίου εργασιών. (5 φορές)
"Είμαι κι εγώ αθλητής.
Ρίχνω το ακόντιό μου μακριά."
Η γραμματική του σημερινού μαθήματος:
1. Καταλήξεις αρσενικών - δημιουργία πληθυντικού
2. Λέξεις με δύο τόνους
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Η συμμετρία!
Μάθημα 56 από το χοντρό βιβλίο.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ:
Σελ. 117 από το βιβλίο. (Τι συμβαίνει στην περιιοχή μας)
Απ: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015 - ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Μάθημα 56 από το τετράδιο εργασιών (λεπτό βιβλίο). Παιγνίδια με τη συμμετρία, εξάσκηση σε προσθέσεις - αφαιρέσεις.
ΓΛΩΣΣΑ: Επανάληψη σε ανάγνωση και γραφή.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ: Μιλήσαμε για την τυπογραφία και τον Ιωάννη Γουτεμβέργιο. (με αφορμή και τη συμμετρία των μαθηματικών, αφού τα τυπογραφικά στοιχεία και γενικότερα οι σφραγίδες, στηρίζονται στις αρχές της συμμετρίας).
Διαλέξαμε το αγαπημένο μας βιβλίο από τη δανειστική βιβλιοθήκη και μάθαμε να γράφουμε τον τίτλο του, τον συγγραφέα, τον εκδοτικό οίκο κλπ.
ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ: Είδαμε τα έργα που κέρδισαν βραβεία στο διαγωνισμό ζωγραφικής της Helmepa Junior.
Προετοιμαστήκαμε για την επίσκεψη που σχεδιάζει η γυμνάστρια του σχολείου μας σε ιστιοπλοϊκό όμιλο. Μάλλον την Τετάρτη, 29 Απριλίου.
Στα παιδιά μοιράστηκε η ανακοίνωση του ομίλου που εξηγεί τι θα κάνουμε εκεί αλλά και τι χρειάζεται να έχει το κάθε παιδί μαζί του. Πχ δεύτερη αλλαξιά ρούχα και παπούτσια, πετσέτα, καπελάκι για τον ήλιο κλπ. Οι γονείς να διαβάσουν, παρακαλώ, την ανακοίνωση και να αποφασίσουν αν θα αφήσουν τα παιδιά τους να λάβουν μέρος. Έτσι ώστε να ξέρουμε τη Δευτέρα τι συμμετοχή υπάρχει. Υπεύθυνη δήλωση θα δοθεί τη Δευτέρα, με την ελπίδα να βρούμε στο μεταξύ πουλμανάκι...... (είμαστε σε αναμονή απάντησης από το τουριστικό γραφείο).
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Μάθημα 56 από το τετράδιο εργασιών (λεπτό βιβλίο). Παιγνίδια με τη συμμετρία, εξάσκηση σε προσθέσεις - αφαιρέσεις.
ΓΛΩΣΣΑ: Επανάληψη σε ανάγνωση και γραφή.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ: Μιλήσαμε για την τυπογραφία και τον Ιωάννη Γουτεμβέργιο. (με αφορμή και τη συμμετρία των μαθηματικών, αφού τα τυπογραφικά στοιχεία και γενικότερα οι σφραγίδες, στηρίζονται στις αρχές της συμμετρίας).
Διαλέξαμε το αγαπημένο μας βιβλίο από τη δανειστική βιβλιοθήκη και μάθαμε να γράφουμε τον τίτλο του, τον συγγραφέα, τον εκδοτικό οίκο κλπ.
ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ: Είδαμε τα έργα που κέρδισαν βραβεία στο διαγωνισμό ζωγραφικής της Helmepa Junior.
Προετοιμαστήκαμε για την επίσκεψη που σχεδιάζει η γυμνάστρια του σχολείου μας σε ιστιοπλοϊκό όμιλο. Μάλλον την Τετάρτη, 29 Απριλίου.
Στα παιδιά μοιράστηκε η ανακοίνωση του ομίλου που εξηγεί τι θα κάνουμε εκεί αλλά και τι χρειάζεται να έχει το κάθε παιδί μαζί του. Πχ δεύτερη αλλαξιά ρούχα και παπούτσια, πετσέτα, καπελάκι για τον ήλιο κλπ. Οι γονείς να διαβάσουν, παρακαλώ, την ανακοίνωση και να αποφασίσουν αν θα αφήσουν τα παιδιά τους να λάβουν μέρος. Έτσι ώστε να ξέρουμε τη Δευτέρα τι συμμετοχή υπάρχει. Υπεύθυνη δήλωση θα δοθεί τη Δευτέρα, με την ελπίδα να βρούμε στο μεταξύ πουλμανάκι...... (είμαστε σε αναμονή απάντησης από το τουριστικό γραφείο).
Απ: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015 - ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
Για λόγους ανωτέρας βίας δεν μπόρεσα σήμερα να ενημερώσω έγκαιρα το φόρουμ. Τυπικά λοιπόν και μόνο θα καταγράψω τι κάναμε στο σχολείο.
ΔΕΥΤΕΡΑ, 27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015
ΓΛΩΣΣΑ: Κάναμε το μάθημα "Παίζουμε παντομίμα;" από το βιβλίο μαθητή. Σελ. 48 και 49. Δε διδάχτηκε η γραμματική του Μολύβιου που υπάρχει στο κάτω μέρος της σελίδας 49.
Κάναμε ανάγνωση, παίξαμε παντομίμα και ασχοληθήκαμε με τη γραμματική της σελίδας 48, την κλίση του ρήματος "είμαι" στην οριστική του ενεστώτα. Αυτό και ανατέθηκε για το τετράδιο αντιγραφής.
εγώ είμαι
εσύ είσαι
αυτός είναι
εμείς είμαστε
εσείς είστε
αυτοί είναι
Για εξάσκηση στην ανάγνωση ανατέθηκε το κείμενο στη σελίδα 49 και για όσους δυσκολεύονται μόνο οι πέντε πρώτες γραμμές.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Επαναληπτικό μάθημα 57 από το βιβλίο μαθητή (χοντρό βιβλίο).
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Κάθε τόπος έχει τα έθιμά του και ο χρόνος τα δικά του! (σελ. 118 του βιβλίου)
_____________________________________
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Στους μαθητές μοιράστηκε έντυπο για τη διδακτική επίσκεψη που θα πάμε την Τετάρτη, 29 Απριλίου 2015, σε κέντρο ιστιοπλοΐας. Στη μία όψη θα βρείτε την υπεύθυνη δήλωση που θα πρέπει να συμπληρώσετε με στιλό. Στην άλλη όψη ξανατυπώσαμε την ανακοίνωση του κέντρου ώστε να είστε πλήρως ενημερωμένοι για το πρόγραμμα που θα παρακολουθήσει το παιδί σας και τι πρέπει να έχει μαζί του. Ενημερώστε μας επίσης αν συντρέχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος (πχ φοβάται το νερό, ζαλίζεται, έχει αλλεργία) και βεβαίως αν ξέρει κολύμπι.
Τα χρήματα είναι 3 ευρώ για κάθε παιδάκι. Το πούλμαν (20 θέσεων) ζήτησε 80 ευρώ. Θα καλύψουμε τη διαφορά από το ταμείο της τάξης μας (χρήματα που περίσσεψαν από άλλες επισκέψεις και από τα κάλαντα που είπαμε).
Συνοδοί θα είναι εκτός από τη δασκάλα της τάξης και η γυμνάστριά μας, η κ. Ελένη, καθώς εκείνη επέλεξε αυτή την επίσκεψη και στα πλαίσια όχι μόνο του μαθήματός της αλλά και της συμμετοχής της στο πρόγραμμα που κάνουμε με την Helmepa Junior. Πιθανότατα θα έχουμε μαζί μας και την κ. Ευρυδίκη, της παράλληλης στήριξης, αν κι εφόσον λάβει μέρος και ο μαθητής που υποστηρίζει.
Επιπλέον προσφέρθηκε να μας συνοδεύσει και ο κ. Επιτρόπου, πατέρας μαθητή της τάξης μας και ιατρός στο επάγγελμα. Για λόγους ευνόητους. Τον ευχαριστούμε από καρδιάς.
Συζητήσαμε επίσης το θέμα και με την κ. διευθύντρια και συμφωνήσαμε πως αν διαπιστώσουμε επικινδυνότητα της πρακτικής άσκησης, δε θα την κάνουμε. Θα περιοριστούμε δηλαδή στο θεωρητικό σκέλος. Ας δουν τα παιδάκια μας από κοντά τις εγκαταστάσεις της ιστιοπλοΐας και ας ακούσουν τι έχουν να τους πουν οι εκεί προπονητές. Και αν γοητευθούν με το άθλημα, ας τα γράψουν οι γονείς τους σε όμιλο και ας ξεκινήσουν και την έμπρακτη γνωριμία.
Επίσης αν κάποιοι γονείς θέλουν να έρθουν με τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα, πολύ ευχαρίστως. Όπως θα διαβάσετε στο χαρτί θα πάμε στη Μαρίνα του Φλοίσβου, στις εγκαταστάσεις του ΝΟΠΦ.
Η αναχώρηση από το σχολείο θα γίνει περίπου στις 9 και τέταρτο. Το πρόγραμμα θα αρχίσει στις 10 και θα τελειώσει στις 13.00. Επομένως θα γυρίσουμε στο σχολείο στις 13.30 περίπου. Αν δεν κάνουμε το πρακτικό μέρος, μπορεί να γυρίσουμε και νωρίτερα. Εκτός και υπάρχει εκεί ελεύθερος χώρος να παίξουν.
Δείτε περισσότερα για τον ΝΟΠΦ (Ναυτικό Όμιλο Παλαιού Φαλήρου, Σχολή Ιστιοπλοΐας) εδώ:
http://www.falirosailing.com/
Υπάρχει στο κάτω μέρος της σελίδας και χάρτης για όσους θελήσουν να έρθουν.
ΔΕΥΤΕΡΑ, 27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015
ΓΛΩΣΣΑ: Κάναμε το μάθημα "Παίζουμε παντομίμα;" από το βιβλίο μαθητή. Σελ. 48 και 49. Δε διδάχτηκε η γραμματική του Μολύβιου που υπάρχει στο κάτω μέρος της σελίδας 49.
Κάναμε ανάγνωση, παίξαμε παντομίμα και ασχοληθήκαμε με τη γραμματική της σελίδας 48, την κλίση του ρήματος "είμαι" στην οριστική του ενεστώτα. Αυτό και ανατέθηκε για το τετράδιο αντιγραφής.
εγώ είμαι
εσύ είσαι
αυτός είναι
εμείς είμαστε
εσείς είστε
αυτοί είναι
Για εξάσκηση στην ανάγνωση ανατέθηκε το κείμενο στη σελίδα 49 και για όσους δυσκολεύονται μόνο οι πέντε πρώτες γραμμές.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Επαναληπτικό μάθημα 57 από το βιβλίο μαθητή (χοντρό βιβλίο).
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Κάθε τόπος έχει τα έθιμά του και ο χρόνος τα δικά του! (σελ. 118 του βιβλίου)
_____________________________________
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: Στους μαθητές μοιράστηκε έντυπο για τη διδακτική επίσκεψη που θα πάμε την Τετάρτη, 29 Απριλίου 2015, σε κέντρο ιστιοπλοΐας. Στη μία όψη θα βρείτε την υπεύθυνη δήλωση που θα πρέπει να συμπληρώσετε με στιλό. Στην άλλη όψη ξανατυπώσαμε την ανακοίνωση του κέντρου ώστε να είστε πλήρως ενημερωμένοι για το πρόγραμμα που θα παρακολουθήσει το παιδί σας και τι πρέπει να έχει μαζί του. Ενημερώστε μας επίσης αν συντρέχει κάποιος ιδιαίτερος λόγος (πχ φοβάται το νερό, ζαλίζεται, έχει αλλεργία) και βεβαίως αν ξέρει κολύμπι.
Τα χρήματα είναι 3 ευρώ για κάθε παιδάκι. Το πούλμαν (20 θέσεων) ζήτησε 80 ευρώ. Θα καλύψουμε τη διαφορά από το ταμείο της τάξης μας (χρήματα που περίσσεψαν από άλλες επισκέψεις και από τα κάλαντα που είπαμε).
Συνοδοί θα είναι εκτός από τη δασκάλα της τάξης και η γυμνάστριά μας, η κ. Ελένη, καθώς εκείνη επέλεξε αυτή την επίσκεψη και στα πλαίσια όχι μόνο του μαθήματός της αλλά και της συμμετοχής της στο πρόγραμμα που κάνουμε με την Helmepa Junior. Πιθανότατα θα έχουμε μαζί μας και την κ. Ευρυδίκη, της παράλληλης στήριξης, αν κι εφόσον λάβει μέρος και ο μαθητής που υποστηρίζει.
Επιπλέον προσφέρθηκε να μας συνοδεύσει και ο κ. Επιτρόπου, πατέρας μαθητή της τάξης μας και ιατρός στο επάγγελμα. Για λόγους ευνόητους. Τον ευχαριστούμε από καρδιάς.
Συζητήσαμε επίσης το θέμα και με την κ. διευθύντρια και συμφωνήσαμε πως αν διαπιστώσουμε επικινδυνότητα της πρακτικής άσκησης, δε θα την κάνουμε. Θα περιοριστούμε δηλαδή στο θεωρητικό σκέλος. Ας δουν τα παιδάκια μας από κοντά τις εγκαταστάσεις της ιστιοπλοΐας και ας ακούσουν τι έχουν να τους πουν οι εκεί προπονητές. Και αν γοητευθούν με το άθλημα, ας τα γράψουν οι γονείς τους σε όμιλο και ας ξεκινήσουν και την έμπρακτη γνωριμία.
Επίσης αν κάποιοι γονείς θέλουν να έρθουν με τα ιδιωτικά τους αυτοκίνητα, πολύ ευχαρίστως. Όπως θα διαβάσετε στο χαρτί θα πάμε στη Μαρίνα του Φλοίσβου, στις εγκαταστάσεις του ΝΟΠΦ.
Η αναχώρηση από το σχολείο θα γίνει περίπου στις 9 και τέταρτο. Το πρόγραμμα θα αρχίσει στις 10 και θα τελειώσει στις 13.00. Επομένως θα γυρίσουμε στο σχολείο στις 13.30 περίπου. Αν δεν κάνουμε το πρακτικό μέρος, μπορεί να γυρίσουμε και νωρίτερα. Εκτός και υπάρχει εκεί ελεύθερος χώρος να παίξουν.
Δείτε περισσότερα για τον ΝΟΠΦ (Ναυτικό Όμιλο Παλαιού Φαλήρου, Σχολή Ιστιοπλοΐας) εδώ:
http://www.falirosailing.com/
Υπάρχει στο κάτω μέρος της σελίδας και χάρτης για όσους θελήσουν να έρθουν.
Απ: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015 - ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
Την Τρίτη, 28 Απριλίου 2015 κάναμε στο σχολείο τα εξής:
ΓΛΩΣΣΑ: Γράψαμε ορθογραφία και συμπληρώσαμε τις ασκήσεις του τετραδίου εργασιών (Παίζουμε παντομίμα; - σελ. 48 και 49)
Ορθογραφία: Η τελευταία άσκηση (Εμείς είμαστε κάτω από τα φύλλα των δέντρων.)
Ανάγνωση: Η άσκηση 4 της σελ. 49
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Το επαναληπτικό μάθημα αριθμός 57 από το τετράδιο εργασιών. (σελ. 20 και 21)
Την Πέμπτη θα γράψουμε διαγωνισματάκι με παρόμοιες ασκήσεις που κάναμε στο επαναληπτικό.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Σελ. 119 από το βιβλίο - Οι παροιμίες
______________________
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: 13 παιδιά από τα 17 δήλωσαν συμμετοχή στη διδακτική επίσκεψη. Οπότε θα πάμε. Προϋπόθεση είναι η συμμετοχή των 3/4 της τάξης. Όσα παιδιά δε δήλωσαν συμμετοχή, θα μείνουν στο σπίτι.
ΓΛΩΣΣΑ: Γράψαμε ορθογραφία και συμπληρώσαμε τις ασκήσεις του τετραδίου εργασιών (Παίζουμε παντομίμα; - σελ. 48 και 49)
Ορθογραφία: Η τελευταία άσκηση (Εμείς είμαστε κάτω από τα φύλλα των δέντρων.)
Ανάγνωση: Η άσκηση 4 της σελ. 49
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Το επαναληπτικό μάθημα αριθμός 57 από το τετράδιο εργασιών. (σελ. 20 και 21)
Την Πέμπτη θα γράψουμε διαγωνισματάκι με παρόμοιες ασκήσεις που κάναμε στο επαναληπτικό.
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Σελ. 119 από το βιβλίο - Οι παροιμίες
______________________
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ: 13 παιδιά από τα 17 δήλωσαν συμμετοχή στη διδακτική επίσκεψη. Οπότε θα πάμε. Προϋπόθεση είναι η συμμετοχή των 3/4 της τάξης. Όσα παιδιά δε δήλωσαν συμμετοχή, θα μείνουν στο σπίτι.
Απ: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015 - ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
ΠΕΜΠΤΗ, 30 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2015
Δείτε στο ιστολόγιο της τάξης φωτογραφίες από τη χτεσινή διδακτική επίσκεψη σε ιστιοπλοϊκό όμιλο:
http://prwtakia2014.blogspot.gr/2015/04/blog-post_30.html
Τι κάναμε σήμερα:
ΓΛΩΣΣΑ: Πάλι στη βόλτα το ρίξαμε! Αυτή τη φορά κάναμε ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ!
Εργαστήκαμε και στο βιβλίο και στο τετράδιο εργασιών.
Ανάγνωση για το σπίτι: Η 2η και 3η παράγραφος του κειμένου (σελ. 50 του βιβλίου)
Ορθογραφία: Η τελευταία άσκηση του τετραδίου εργασιών.
Για το σπίτι αφήσαμε και την άσκηση 4 του τετραδίου εργασιών (σελ. 51). Αποτελεί αντιγραφή των προτάσεων της άσκησης 3 με τη σωστή όμως χρονική σειρά. (πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ)
Με βάση τις εργασίες που κάναμε στο σχολείο και το κείμενο του μαθήματος, ζητήθηκε από τα παιδιά να γράψουν στο σπίτι μια εκθεσούλα με θέμα την πρωτομαγιάτικη βόλτα της οικογένειας. (σε φύλλο ντοσιέ και με σχετική ζωγραφιά ή και φωτογραφία από τη βόλτα)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Γράψαμε όπως είχαμε πει ένα εύκολο διαγωνισματάκι με προσθέσεις και αφαιρέσεις. (επανάληψη στην 8η ενότητα του βιβλίου)
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Πρωτομαγιά - κατασκευή του στεφανιού της τάξης!
ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ: Εντυπώσεις από τη χτεσινή επίσκεψη - προφορικά και γραπτώς.
__________________________________
Αύριο το σχολείο θα μείνει κλειστό λόγω της αργίας της Πρωτομαγιάς.
Δείτε στο ιστολόγιο της τάξης φωτογραφίες από τη χτεσινή διδακτική επίσκεψη σε ιστιοπλοϊκό όμιλο:
http://prwtakia2014.blogspot.gr/2015/04/blog-post_30.html
Τι κάναμε σήμερα:
ΓΛΩΣΣΑ: Πάλι στη βόλτα το ρίξαμε! Αυτή τη φορά κάναμε ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ!
Εργαστήκαμε και στο βιβλίο και στο τετράδιο εργασιών.
Ανάγνωση για το σπίτι: Η 2η και 3η παράγραφος του κειμένου (σελ. 50 του βιβλίου)
Ορθογραφία: Η τελευταία άσκηση του τετραδίου εργασιών.
Το βράδυ ο Μολύβιος νυστάζει. ή
Ο Μολύβιος το βράδυ νυστάζει.
Ο Μολύβιος το βράδυ νυστάζει.
Για το σπίτι αφήσαμε και την άσκηση 4 του τετραδίου εργασιών (σελ. 51). Αποτελεί αντιγραφή των προτάσεων της άσκησης 3 με τη σωστή όμως χρονική σειρά. (πρωί, μεσημέρι, απόγευμα, βράδυ)
Με βάση τις εργασίες που κάναμε στο σχολείο και το κείμενο του μαθήματος, ζητήθηκε από τα παιδιά να γράψουν στο σπίτι μια εκθεσούλα με θέμα την πρωτομαγιάτικη βόλτα της οικογένειας. (σε φύλλο ντοσιέ και με σχετική ζωγραφιά ή και φωτογραφία από τη βόλτα)
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Γράψαμε όπως είχαμε πει ένα εύκολο διαγωνισματάκι με προσθέσεις και αφαιρέσεις. (επανάληψη στην 8η ενότητα του βιβλίου)
ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Πρωτομαγιά - κατασκευή του στεφανιού της τάξης!
ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ: Εντυπώσεις από τη χτεσινή επίσκεψη - προφορικά και γραπτώς.
__________________________________
Αύριο το σχολείο θα μείνει κλειστό λόγω της αργίας της Πρωτομαγιάς.
Απ: ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2015 - ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ
Admin έγραψε:ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ HELMEPA JUNIOR
Τι ψήφισαν σήμερα τα παιδιά
Ομάδα 1647(Α)
αρχείο1: Έργα 4-14-65
αρχείο2: Έργα 17-137-277
Ομάδα 1648(Α)
αρχείο1: Έργα 28-94-101
αρχείο2: Έργα 16-17-74
https://www.facebook.com/download/1390093184643628/DrawingCompetition2015-1.pdf
https://www.facebook.com/download/911950158826950/DrawingCompetition2015-2.pdf
ΠΡΟΒΟΛΗ
https://www.facebook.com/download/preview/1390093184643628
https://www.facebook.com/download/preview/911950158826950
Η εποχή που τα ίδια τα παιδιά ψήφιζαν τις καλύτερες ζωγραφιές του διαγωνισμού της Helmepa...
Τώρα αυτή τη διαδικασία την κάνει μια επιτροπή που ορίζει η Helmepa Junior. Έχω την τιμή να ανήκω στην επιτροπή αυτή. Και σήμερα πέρασα όλη τη μέρα βλέποντας ξανά και ξανά τα έργα των παιδιών για να στείλω τις προτάσεις μου. Δύσκολη δουλειά. Αφού όλες οι ομάδες έβαλαν τα δυνατά τους και δεν μπορείς εύκολα να ξεχωρίσεις μόνο τρία από κάθε κατηγορία...
ΜΑΡΙΟΡΗ- Εκτάκι
- Αριθμός μηνυμάτων : 922
Registration date : 21/11/2007
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|