ΓΛΩΣΣΑ 5 - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 20/3/2020
Σελίδα 1 από 1
ΓΛΩΣΣΑ 5 - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 20/3/2020
1. Να διαβάσεις την παρακάτω άσκηση και να βάλεις τόνους όπου πρέπει.
ληξίαρχος = ο υπεύθυνος για την εγγραφή όσων γεννιούνται στα αρχεία του δήμου
πατσίζω = κάνω σε κάποιον ότι μου έκανε ώστε να είμαστε στα ίσα, πάτσι, ισοφαρίζω
τεφτέρι = σημειωματάριο, τετράδιο που κρατάνε λογαριασμούς
ΑΝΑΓΝΩΣΗ:
Διαβάζω κατόπιν την παρουσίαση του βιβλίου "Ρίκι" της Λείας Χατζοπούλου - Καραβία:
Διάλεξε τώρα κι εσύ ένα ωραίο λογοτεχνικό βιβλίο από τη βιβλιοθήκη σου που έχεις διαβάσει και σου άρεσε. Στο τετράδιο Γραπτής Έκφρασης να γράψεις λίγα λόγια για να το παρουσιάσεις. Να φτιάξεις και μια ταιριαστή ζωγραφιά. Στέλνεις την εργασία στη δασκάλα.
Το Σαββατοκύριακο φρόντισε να διαβάσεις και κάποιο ακόμη λογοτεχνικό βιβλίο. Είναι το καλύτερο μάθημα Γλώσσας το διάβασμα λογοτεχνικών βιβλίων.
Να γράψεις αυτές τις τρεις ασκήσεις στο Τετράδιο Γραπτής Έκφρασης. Δε χρειάζεται να γράψεις και την εκφώνηση, μόνο την άσκηση. Να στείλεις αυτές τις εργασίες στη δασκάλα.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι φωτοτυπημένες ασκήσεις είναι από το βιβλίο των Κ. Ραπτόπουλου - Γ. Σκαλιάπα: ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΟΥ - Β΄ Δημοτικού, Εκδόσεις Πατάκη, 1990, σελίδες 39 και 40.
ληξίαρχος = ο υπεύθυνος για την εγγραφή όσων γεννιούνται στα αρχεία του δήμου
πατσίζω = κάνω σε κάποιον ότι μου έκανε ώστε να είμαστε στα ίσα, πάτσι, ισοφαρίζω
τεφτέρι = σημειωματάριο, τετράδιο που κρατάνε λογαριασμούς
ΑΝΑΓΝΩΣΗ:
Διαβάζω κατόπιν την παρουσίαση του βιβλίου "Ρίκι" της Λείας Χατζοπούλου - Καραβία:
Το ζεύγος Τάλπα είναι αξιοπρεπείς τυφλοπόντικες: καλοί σκαφτιάδες λαγουμιών, κοντόθωροι, αντικοινωνικοί, καβγατζήδες, σωστά καμάρια του γένους τους.
Από τα τρία μικρά τους, ο Μολ και ο Μουλ είναι αντάξιοι των γονιών τους. Η Ρίκι όμως έχει γεννηθεί με ελαττώματα. Βλέπει καθαρά με τα μεγάλα μάτια της, κι αυτό είναι αναπηρία για έναν τυφλοπόντικα. Είναι μικροσκοπική, ισχνή, σχεδόν "θνησιγενής" - λιγόφαγη, γιατί δεν εννοεί να καταβροχθίσει τα ζωάκια που της φέρνει ο στοργικός πατέρας της.
Θέλει να τους πιάσει κουβέντα, πασχίζοντας να καταλάβει την ομιλία τους. Έτσι καταφέρνει να μάθει σαλιγκαρικά, βατραχικά κι άλλες ξένες γλώσσες. Είναι φιλική ακόμα και με τους εχθρούς της, όπως η κουκουβάγια και η αλεπού.
Τέλος, διαλέγει ταίρι άλλου γένους, το χορτοφάγο, κοινωνικό ποντικό του δάσους Σιλβάτικο, κι ας νιώθουν φρίκη οι γονείς για το μεικτό ζευγάρωμα. Σε κατοπινά βιβλία ιστορούνται οι περιπέτειες του νέου ζευγαριού και των τεσσάρων μικρών τους καθώς μεγαλώνουν.
(ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΣΤΟ ΟΠΙΣΘΟΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ)
Διάλεξε τώρα κι εσύ ένα ωραίο λογοτεχνικό βιβλίο από τη βιβλιοθήκη σου που έχεις διαβάσει και σου άρεσε. Στο τετράδιο Γραπτής Έκφρασης να γράψεις λίγα λόγια για να το παρουσιάσεις. Να φτιάξεις και μια ταιριαστή ζωγραφιά. Στέλνεις την εργασία στη δασκάλα.
Το Σαββατοκύριακο φρόντισε να διαβάσεις και κάποιο ακόμη λογοτεχνικό βιβλίο. Είναι το καλύτερο μάθημα Γλώσσας το διάβασμα λογοτεχνικών βιβλίων.
_________________________________________________________________________
Να γράψεις αυτές τις τρεις ασκήσεις στο Τετράδιο Γραπτής Έκφρασης. Δε χρειάζεται να γράψεις και την εκφώνηση, μόνο την άσκηση. Να στείλεις αυτές τις εργασίες στη δασκάλα.
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Οι φωτοτυπημένες ασκήσεις είναι από το βιβλίο των Κ. Ραπτόπουλου - Γ. Σκαλιάπα: ΤΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΜΟΥ - Β΄ Δημοτικού, Εκδόσεις Πατάκη, 1990, σελίδες 39 και 40.
Απ: ΓΛΩΣΣΑ 5 - ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 20/3/2020
Για τους γονείς:
Η παρουσίαση ενός βιβλίου είναι στους στόχους της ενότητας που θα διδάσκαμε στο σχολείο αν δεν είχε κλείσει λόγω της επέλασης του κορωνοϊού. Δείτε σελίδα 7, του Γ΄ τεύχους της Γλώσσας.
Δείτε επίσης και τη σελίδα 12 του ίδιου βιβλίου με το απόσπασμα από τα Ψηλά Βουνά και την εργασία που λέει να κάνουμε με τις ομάδες μας. Τώρα αναγκαστικά η εργασία θα γίνει εκ του μακρόθεν και ατομικά...
Η παρουσίαση ενός βιβλίου είναι στους στόχους της ενότητας που θα διδάσκαμε στο σχολείο αν δεν είχε κλείσει λόγω της επέλασης του κορωνοϊού. Δείτε σελίδα 7, του Γ΄ τεύχους της Γλώσσας.
Δείτε επίσης και τη σελίδα 12 του ίδιου βιβλίου με το απόσπασμα από τα Ψηλά Βουνά και την εργασία που λέει να κάνουμε με τις ομάδες μας. Τώρα αναγκαστικά η εργασία θα γίνει εκ του μακρόθεν και ατομικά...
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|