ΓΛΩΣΣΑ 3 - ΤΡΙΤΗ, 17/3/2020
Σελίδα 1 από 1
ΓΛΩΣΣΑ 3 - ΤΡΙΤΗ, 17/3/2020
ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ
Του Γενάρη το φεγγάρι
λάμπει σαν μαργαριτάρι.
Ο Φλεβάρης κι αν φλεβίσει,
καλοκαίρι θα μυρίσει.
Μάρτης είναι, χάδια κάνει,
πότε κλαίει, πότε γελάει.
Απρίλη, Απρίλη, δροσερέ,
και Μάη με τα λουλούδια.
Αύγουστε, καλέ μου μήνα,
να 'σουν δυο φορές το χρόνο.
__________________________________
ΑΣΚΗΣΕΙΣ
1. Ορθογραφία: Μαθαίνω να γράφω τους μήνες του χρόνου: (3 φορές στο πρόχειρο τετράδιο)
Γενάρης, Φλεβάρης, Μάρτης, Απρίλης, Μάης, Ιούνιος, Ιούλιος, Αύγουστος, Σεπτέμβρης, Οκτώβρης, Νοέμβρης, Δεκέμβρης
Αφού τους μάθω, μου τους υπαγορεύουν οι γονείς μου και τους γράφω απέξω. Διορθώνω μετά τα λάθη μου. Δεν ξεχνώ ότι οι μήνες γράφονται πάντα με το πρώτο γράμμα τους κεφαλαίο!
2. Αντιγραφή. Όλες τις παροιμίες στο τετράδιο της Γραπτής Έκφρασης. Φτιάχνω και ζωγραφιά κατάλληλη.
3. Προσπαθώ να μάθω απέξω όσες περισσότερες παροιμίες μπορώ.
4. Διαβάζω το παρακάτω κείμενο:
ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΡΟΔΙΑ
Η ροδιά για πρώτη φορά έκανε ρόδια. Όσο τα έβλεπε στα κλαδιά της, όμορφα και στρογγυλά να μεγαλώνουν μέρα με τη μέρα, τόσο καμάρωνε στο φως.
Μέσα στην αυλή έπαιζαν χαρούμενα πέντε παιδάκια.
- Έχω τέσσερα ρόδια και είναι πέντε τα παιδιά, σαν να σκέφτηκε η ροδιά. Τι να κάνω τώρα;
- Μάνα, ζήτησε απ' τον Αύγουστο ακόμα ένα, είπαν τα κλαδιά.
- Καλέ μου Αύγουστε, δε μου δίνεις ακόμα ένα ρόδι;
- Δε γίνεται, αν δε μου το δώσει ο Ιούλιος, που είναι από μένα πιο μπροστά.
- Ιούλιε μήνα, δε μου δίνεις ακόμα ένα ρόδι;
- Δε γίνεται, αν δε μου το δώσει ο Ιούνιος, είπε εκείνος και τίναξε τα χρυσά του τα μαλλιά.
- Καλέ μου Ιούνιε... παρακάλεσε η ροδιά.
Ο Ιούνιος στεκόταν στα χωράφια και θέριζε στάχυα.
- Γύρεψέ το απ' τον Μάη, φώναξε κι έσκυψε πάλι στη δουλειά.
Γύρεψε, γύρεψε τον Μάη η ροδιά, μα πουθενά δεν τον βρήκε.
- Τι να κάνω τώρα, τι να κάνω;
- Μέσα στα τέσσερα βρίσκονται τα πέντε, της είπαν τα άστρα από ψηλά. Αυτό το ξέρει η μάνα των παιδιών, η γνωστικιά...
Κι ήρθε ο Σεπτέμβρης, κι η μητέρα των παιδιών έκοψε τα τέσσερα ρόδια, τα καθάρισε, τα έβαλε σ' ένα μεγάλο πιάτο, κι ύστερα μ' ένα κουτάλι τα μοίρασε σε πέντε πιατάκια και τα έδωσε στα παιδιά.Χρυσούλα Χατζηγιαννού
Απαντώ προφορικά στις παρακάτω ερωτήσεις:
1α. Πόσα παιδιά έπαιζαν στην αυλή;
1β. Ποιοι μήνες αναφέρονται στο κείμενο;
1γ. Ποιοι μήνες δεν αναφέρονται στο κείμενο;
2. Τι δέντρο ήταν φυτρωμένο στην αυλή;
3. Ποια δέντρα υπάρχουν στον πεζόδρομο του σχολείου μας;
4. Μπορείς να φανταστείς τι δέντρο έχει ο Αλέξανδρος στο εξοχικό του και μάλιστα μάζεψε πολλούς καρπούς του στη σακούλα; (αρχίζει το όνομά του από μια συλλαβή που έχει και ο Αλέξανδρος στο δικό του...)
5. Η Αγγελική και η Μαρκέλλα τι δέντρο έχουν στην αυλή τους; Και μάλιστα μάζεψαν τους καρπούς του και τους έφτιαξαν γλυκό! (Όπως οι διδυμούλες μας έτσι κι αυτό το δέντρο έχει όνομα από δυο λέξεις!!!) Πάρε τηλέφωνο τις δίδυμες για να μάθεις αν πέτυχες το δέντρο!
6. Φτιάξε μια ωραία ζωγραφιά με το αγαπημένο σου δέντρο και στείλε την στη δασκάλα. Μια προσεγμένη όμως ζωγραφιά. Να τις ανεβάσουμε και στο φόρουμ και να είναι η μια πιο όμορφη από την άλλη!
____________________________________________
Τα κείμενα είναι από το παλιό βιβλίο Γλώσσας της Β΄ Δημοτικού.
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|