ΓΛΩΣΣΑ - ΤΡΙΤΗ, 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020
Σελίδα 1 από 1
ΓΛΩΣΣΑ - ΤΡΙΤΗ, 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020
Σημαντική ειδοποίηση: Ο κάθε γονέας γνωρίζει τις δυνατότητες του παιδιού του και διαλέγει τι θα κάνει από τα παρακάτω και τι όχι. Μπορείτε επίσης να κρατήσετε κάποιες δραστηριότητες για τις μέρες που δε θα έχουμε μάθημα.
Ιδιαίτερα αν το παιδί παρακολουθεί προγράμματα ειδικής αγωγής, περιορίζουμε το κείμενο που θα το βάλουμε να διαβάσει, τις εργασίες που θα κάνει και την Ορθογραφία. Ακολουθούμε τον κανόνα "λίγα και καλά". Αν το παιδί πάλι έχει έφεση στα Ελληνικά, και εφόσον έχει και τη διάθεση, το αφήνουμε να κάνει όσες περισσότερες ασκήσεις μπορεί.
Από τη μεριά μου ως δασκάλα θα ήθελα να κάνετε τα εξής δύο:
1. ΑΝΑΓΝΩΣΗ του κειμένου
2. ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ - αυτές που αναφέρονται στη δεύτερη ανάρτηση. Τις ασκήσεις αυτές θέλω να μου τις στείλετε με φωτογραφία για διόρθωση.
Όλα τα άλλα είναι προαιρετικά.
Διαβάζω το κείμενο. Αν δυσκολεύομαι να το διαβάσω μόνος μου ολόκληρο, με βοηθούν οι γονείς μου:
ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΜΕ ΣΠΙΡΤΟΚΟΥΤΑ
Μια μέρα ήρθε ένας τεχνίτης στο σπίτι για να βάλει τηλέφωνο. Τα παιδιά, η Ρηνούλα και ο Λεωνίδας, κοίταζαν με πολύ ενδιαφέρον. Στο τέλος ο Λεωνίδας είπε:
- Να 'χαμε κι εμείς ένα!
- Μα για ποιον έβαλα αυτό το τηλέφωνο; Για όλους το έβαλα.
- Εμείς όμως θέλουμε το δικό μας, για να μπορώ από το εργοστάσιο να τηλεφωνώ στη Ρηνούλα στο νοσοκομείο.
- Πού είναι το νοσοκομείο και το εργοστάσιο; ρώτησε περίεργος ο τεχνίτης.
- Το νοσοκομείο είναι στο ντιβάνι, απάντησε ο Λεωνίδας, και το εργοστάσιο στο δωμάτιό μας.
- Α, έτσι... σκέφτηκε ο τεχνίτης. Έχετε σπίρτα;
- Έχουμε!
- Κλωστή;
- Και κλωστή έχουμε.
- Φέρτε τα γρήγορα!
Ο τεχνίτης πέρασε σε μια βελόνα την κλωστή, μετά έβγαλε τα σπίρτα από το κουτί και τρύπησε τον πάτο του κουτιού με τη βελόνα. Αλλά, για να μη φύγει η άκρη της κλωστής από το κουτί, την έδεσε στη μέση ενός σπίρτου. Στην άλλη άκρη της κλωστής στερέωσε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο την κλωστή στον πάτο ενός άλλου σπιρτόκουτου. Όταν τέλειωσε αυτή η δουλειά, έδωσε στα παιδιά τα δυο κουτιά και τους είπε:
- Εσύ, Ρηνούλα, στάσου εδώ, ενώ εσύ, Λεωνίδα, τρέξε στο εργοστάσιό σου.
Πήρε η Ρηνούλα το κουτί της και περίμενε, ενώ ο Λεωνίδας έτρεξε στο δωμάτιό τους. Εκεί σταμάτησε, όταν η κλωστή που ένωνε τα δύο κουτιά τεντώθηκε σαν χορδή. Ο Λεωνίδας ακούμπησε το κουτί στα χείλη του και η Ρηνούλα στο αυτί της.
(συνεχίζεται)
Πατάμε εκεί που γράφει ΣΠΟΪΛΕΡ για να δούμε τι κρύβει μέσα...
- Σπόιλερ:
- Σπόιλερ:
_______________________________________
ΣΗΜΕΙΩΣΗ:
Το κείμενο και οι ασκήσεις που ακολουθούν προέρχονται από το παλιό σχολικό βιβλίο Γλώσσας για τη Β΄ δημοτικού:
Η ΓΛΩΣΣΑ ΜΟΥ για τη Β΄ δημοτικού, τρίτο μέρος, Οργανισμός Εκδόσεως Διδακτικών Βιβλίων, σελ. 39, Αθήνα 1989
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Δευ Απρ 06, 2020 10:39 pm, 5 φορές συνολικά
ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ
ΑΣΚΗΣΕΙΣ στο ΤΕΤΡΑΔΙΟ ΓΛΩΣΣΑΣ
(Τις βγάζω φωτογραφία και τις στέλνω στη δασκάλα μου)
Πατάμε εκεί που γράφει ΣΠΟΪΛΕΡ για να δούμε τι κρύβει μέσα...
- Σπόιλερ:
- 1. Βρίσκω στη σελίδα 38 (ή στο τμήμα του κειμένου που έχει μπλε γράμματα) όλα τα ουδέτερα ουσιαστικά που τελειώνουν σε -ο και σε -ι και τα γράφω στο Τετράδιο της Γλώσσας όπως στο παράδειγμα:
-ο
το τηλέφωνο
........................
.......................
.......................-ι
το σπίτι
.......................
........................
.......................
- Σπόιλερ:
- 2. Αντιγράφω στο Τετράδιο Γλώσσας σε δύο στήλες τις παρακάτω λέξεις (ρήματα και ουσιαστικά), βάζοντας πριν από τα ρήματα εγώ και πριν από τα ουσιαστικά το:
(βάζω, βάζο, μήλο, μιλώ, γράφω, γραφείο, κρύο, κρυώνω, παγώνω, παγωτό, πλέω, πλοίο)
-ω
εγώ βάζω
........................
.......................
.......................
.......................
.......................-ο
το βάζο
.......................
........................
.......................
.......................
.......................
- Σπόιλερ:
- 3. Ξαναγράφω στο Τετράδιο Γλώσσας τα ζευγάρια των λέξεων, όπως στο παράδειγμα:το κουτί - το σπίρτο: τα κουτιά των σπίρτωντο έθιμο - το χωριό : ....................................................το δρομολόγιο - το πλοίο: .............................................................το θρανίο - το σχολείο: ..............................................................το μολύβι - το παιδί: .................................................................4. Αντιγράφω στο Τετράδιο Γλώσσας και συμπληρώνω σωστά τα γράμματα που λείπουν:
Τα παιδιά έπαιξαν το τηλέφων.... με τα κουτιά των σπίρτ......ν.Τα φύλλα των δέντρ.....ν πέφτουν το φθινόπωρ...... .Το ραδιόφων.... λέει τα δρομολόγια των πλοί....ν.Σήμερα όλα τα σπίτια έχουν ψυγεί.... και ένα πρόχειρο φαρμακεί....... .
πλοίο
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Δευ Απρ 06, 2020 7:38 pm, 6 φορές συνολικά
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ
ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΕΝ ΤΑ ΣΤΕΛΝΩ ΣΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ
Η ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ HOT POTATOES
ΤΑ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΔΕΝ ΤΑ ΣΤΕΛΝΩ ΣΤΗ ΔΑΣΚΑΛΑ
Η ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ HOT POTATOES
κάνουμε κλικ εκεί που γράφει ΣΠΟΪΛΕΡ
- Σπόιλερ:
- 5. Γράφω και μαθαίνω την Ορθογραφία (5 φορές στο πρόχειρο):Το νοσοκομείο είναι στο ντιβάνι και το εργοστάσιο στο δωμάτιό μας.6. Μαθαίνω και τις λέξεις: (στο πρόχειρο 5 φορές)νοσοκομείο - φαρμακείο - ψυγείοβιβλίο - θρανίοκρύο - πλοίο
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Δευ Απρ 06, 2020 7:33 pm, 3 φορές συνολικά
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
1) Διαβάζω δυο φορές ακόμη τη σελίδα 38 (ή το κομμάτι του κειμένου με τα μπλε γράμματα).
2) Κατασκευάζω το τηλέφωνο με τα σπιρτόκουτα...
3) Παίζω με το καινούριο μου τηλέφωνο.
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Δευ Απρ 06, 2020 7:34 pm, 1 φορά
ΑΚΟΥ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΣΠΙΡΤΟΚΟΥΤΑ...
ΚΑΠΟΙΑ ΑΛΛΑ ΣΠΙΡΤΟΚΟΥΤΑ...
- Σπόιλερ:
- Ακούω το τραγούδι και προσέχω τους στίχουςΠολύ με πίκρανες ζωή
μακριά θα φύγω ένα πρωί
θ' ανέβω σ' ένα αεροπλάνο
να δω τον κόσμο από κει πάνω
Όταν κοιτάς από ψηλά
μοιάζει η γη με ζωγραφιά
και συ την πήρες σοβαρά
και συ την πήρες σοβαρά
Μοιάζουν τα σπίτια με σπιρτόκουτα
μοιάζουν μυρμήγκια οι ανθρώποι
το μεγαλύτερο ανάκτορο
μοιάζει μ' ένα μικρούλι τόπι
Κι όλοι αυτοί που σε πικράνανε
από ψηλά αν τους κοιτάξεις
θα σου φανούν τόσο ασήμαντοι
που στη στιγμή θα τούς ξεχάσεις
Αγαπημένη μου, μην κλαις
πάμε μαζί ψηλά, αν θες
να δεις τη γη απ' τη σελήνη
ένα φεγγάρι είναι και κείνη
Όταν κοιτάς από ψηλά
μοιάζει ο κόσμος ζωγραφιά
και συ τον πήρες σοβαρά
και συ τον πήρες σοβαρά
Μοιάζουν οι πύργοι με κουκλόσπιτα
και τα κανόνια με παιχνίδια
από ψηλά δεν ξεχωρίζουνε
οι ομορφιές και τα στολίδια
Κι ό,τι σε πλήγωσε ή σε θάμπωσε
από ψηλά αν το κοιτάξεις
θα σου φανεί τόσο ασήμαντο
που στη στιγμή θα το ξεχάσεις
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Δευ Απρ 06, 2020 9:08 pm, 3 φορές συνολικά
ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΑΣΚΗΣΗΣ
Ελέγχω αν βρήκα όλα τα ουδέτερα ουσιαστικά σε -ο και -ι
- Σπόιλερ:
- Ο τεχνίτης πέρασε σε μια βελόνα την κλωστή, μετά έβγαλε τα σπίρτα από το κουτί και τρύπησε τον πάτο του κουτιού με τη βελόνα. Αλλά, για να μη φύγει η άκρη της κλωστής από το κουτί, την έδεσε στη μέση ενός σπίρτου. Στην άλλη άκρη της κλωστής στερέωσε με τον ίδιο ακριβώς τρόπο την κλωστή στον πάτο ενός άλλου σπιρτόκουτου. Όταν τέλειωσε αυτή η δουλειά, έδωσε στα παιδιά τα δυο κουτιά και τους είπε:
- Εσύ, Ρηνούλα, στάσου εδώ, ενώ εσύ, Λεωνίδα, τρέξε στο εργοστάσιό σου.
Πήρε η Ρηνούλα το κουτί της και περίμενε, ενώ ο Λεωνίδας έτρεξε στο δωμάτιό τους. Εκεί σταμάτησε, όταν η κλωστή που ένωνε τα δύο κουτιά τεντώθηκε σαν χορδή. Ο Λεωνίδας ακούμπησε το κουτί στα χείλη του και η Ρηνούλα στο αυτί της.
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Δευ Απρ 06, 2020 7:35 pm, 1 φορά
ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑΣ
Συμπληρώνω τα κενά:
- Σπόιλερ:
Ή πηγαίνω να παίξω HOT POTATOES
https://sites.google.com/site/protakiaa22018/glossa/kartelakia
Όνομα αρχείου: ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΣΠΙΡΤΟΚΟΥΤΑ.htm
Περιγραφή: ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020
Πατάμε Download και συμπληρώνουμε τα κενά.
Έχει επεξεργασθεί από τον/την Admin στις Δευ Απρ 06, 2020 7:35 pm, 2 φορές συνολικά
ΔΙΟΡΘΩΣΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ
HOT POTATOES ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ
- Σπόιλερ:
- https://sites.google.com/site/protakiaa22018/glossa/parousiaseis-pp
Όνομα αρχείου: ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΟΥΔΕΤΕΡΑ ΣΕ Ο ΚΑΙ Ι.htm
Περιγραφή: ΜΑΘΗΜΑ 6 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020
Πατάμε Download κάτω από το όνομα του αρχείου και συμπληρώνουμε τα κενά.
ΟΛΟ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΕ ΕΓΓΡΑΦΟ
Κάνω DOWNLOAD του μαθήματος σε μορφή αρχείου word.
Αν δε λειτουργεί ο παραπάνω σύνδεσμος για να κατεβάσετε το αρχείο, μπορείτε να πάτε με κόπι - πέιστ την παρακάτω διεύθυνση στον Ιστότοπο της τάξης μας και να κατεβάσετε από κει το έγγραφο:
Όνομα εγγράφου: ΓΛΩΣΣΑ ΣΠΙΡΤΟΥΚΟΥΤΑ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020.docx
Περιγραφή: ΜΑΘΗΜΑ ΓΛΩΣΣΑΣ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020
URL: https://sites.google.com/site/protakiaa22018/glossa/mathemata-ex-apostaseos
Αν δε λειτουργεί ο παραπάνω σύνδεσμος για να κατεβάσετε το αρχείο, μπορείτε να πάτε με κόπι - πέιστ την παρακάτω διεύθυνση στον Ιστότοπο της τάξης μας και να κατεβάσετε από κει το έγγραφο:
Όνομα εγγράφου: ΓΛΩΣΣΑ ΣΠΙΡΤΟΥΚΟΥΤΑ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020.docx
Περιγραφή: ΜΑΘΗΜΑ ΓΛΩΣΣΑΣ 7 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2020
URL: https://sites.google.com/site/protakiaa22018/glossa/mathemata-ex-apostaseos
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|