ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ ΜΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Σελίδα 1 από 1
ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ ΜΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
Έκλεισαν κιόλας δύο μήνες που η τάξη μας, η Στ΄τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Νέας Σμύρνης, έχει τη δική της γωνιά στο διαδίκτυο.
Η αρχή έγινε στις 20 Σεπτεμβρίου 2007, με το πρώτο blog που ανοίξαμε, τα ΜΙΚΡΑ ΤΕΡΑΤΑΚΙΑ.
Σύντομα στο αρχικό μας blog προστέθηκαν και άλλα με σκοπό να συμπληρώσει το καθένα και από μία πτυχή στο πλαίσιο των στόχων μας, έτσι όπως αυτοί περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα για τη γνωριμία των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες και την αξιοποίησή τους για την προώθηση όλων των άλλων στόχων του σχολείου.
Δεν είναι του παρόντος η αναλυτική παρουσίαση του προγράμματος, θα πρέπει όμως να επαναλάβουμε ότι η προσπάθεια αυτή εκτελείται ως επίσημο πρόγραμμα της τάξης και όχι απλώς ως διασκέδαση των μαθητών και της δασκάλας τους. Κι ακόμη να τονίσουμε πως εκατοντάδες άλλα σχολεία έχουν ήδη τις δικές τους γωνιές στο ίντερνετ εδώ και χρόνια. Όμως παρουσία σχολείου με blog και τώρα πια (από τις 31 Οκτωβρίου 2007) και με φόρουμ, δεν έχουμε υπόψη μας. Σαφώς και δεν είμαστε σε θέση να το υποστηρίξουμε με βεβαιότητα... Όμως δεν μπορούμε και να αποκρύψουμε ότι η προσπάθειά μας δεν αποτέλεσε μίμηση αλλά άνοιγμα ενός νέου δρόμου για τη σχέση του σχολείου με τις νέες τεχνολογίες.
Πρέπει επίσης να ενημερώσουμε τους καλούς μας φίλους και τους επισκέπτες του χώρου πως στο σύντομο διάστημα της παρουσίας μας στο διαδίκτυο δεχτήκαμε ήδη επαινετικά και ενθαρρυντικά σχόλια για την προσπάθειά μας, τόσο από γνωστούς και φίλους όσο και από επίσημους φορείς της εκπαίδευσης καθώς και φορείς που έχουμε συνεργαστεί στα πλαίσια άλλων προγραμμάτων.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε το e-mail που λάβαμε από τον υπεύθυνο Σχολικό Σύμβουλο της Περιοχής μας, τον κ. Παναγιώτη Χαλάτση, που επί λέξει μας έγραψε:
"Ειλικρινά και θερμά συγχαρητήρια για το blog σας."
Τον ευχαριστήσαμε προφορικά, τον ευχαριστούμε και από δω, γιατί όταν οι ιθύνοντες της εκπαιδευτικής διαδικασίας έτσι μεγαλόκαρδα δίνουν τα συγχαρητήριά τους για μια προσπάθεια που κάνει τα πρώτα της βήματα και που καταλαβαίνουμε ότι απέχει ακόμη αρκετά από το ιδανικό αποτέλεσμα, μας δίνουν "φτερά" να συνεχίσουμε.
Συγχαρητήρια όμως λάβαμε και από την υπεύθυνη της αγαπημένης μας HELMEPA JUNIOR, με την οποία η τάξη μας συνεργάζεται στενά τα τελευταία δύο χρόνια, την κ. Χριστίνα Καλούδη:
"Μόλις επισκέφθηκα το Blog που έχετε στήσει με τα τερατάκια σας!
Εντυπωσιάστηκα από τον μοναδικό τρόπο που προσεγγίζετε τα παιδιά και από την όλη σας εργασία! Μπράβο σας, συνεχίστε την καλή δουλειά !!! Και φυσικά ένα μεγάλο μπράβο στα τερατάκια!!!!"
Πέρα όμως από τα συγχαρητήρια και την τεράστια σημασία τους για τη συνέχιση της προσπάθειας, το σημαντικό για εμάς είναι η ωφέλεια που προκύπτει για τα ίδια τα παιδιά, τα Μικρά Τερατάκια. Τόσο στον τομέα το γνωσιολογικό, την απόκτηση δηλαδή γνώσεων μέσα από το πρόγραμμα αυτό, όσο και στο συναισθηματικό. Εκείνοι μάλιστα που μας γνωρίζουν καλά, καταλαβαίνουν πως ο συναισθηματικός τομέας για τη συγκεκριμένη ομάδα παιδιών χρήζει ιδιαίτερης υποστήριξης.
Οφείλω δε να υπογραμμίσω ως υπεύθυνη του προγράμματος, πως ο τομέας αυτός αποτέλεσε το "πρώτο κινούν" και όχι ο εμπλουτισμός των μαθητών με γνώσεις ή έστω και με δεξιότητες απαραίτητες για τον κόσμο στον οποίο θα ζήσει η γενιά τους. Εύκολα μπορεί κανείς να εντοπίσει ανάμεσα στους στόχους αυτούς τη δυνατότητα επικοινωνίας των παιδιών με το Μικρό ξενιτεμένο μας Τερατάκι... την αγαπημένη μας Έλλη, που ταξίδεψε το καλοκαίρι στο Μόναχο της Γερμανίας και άφησε πικραμένους τους φίλους της από την απουσία της. Όπως γνωρίζουν όσοι μας παρακολουθούν συστηματικά, ήδη το πρόγραμμα απέδωσε σημαντικούς καρπούς στον τομέα αυτό και άπλωσε γέφυρες ανοιχτής επικοινωνίας ανάμεσα στην Ελλάδα και στη Γερμανία. Όμως οι στόχοι μας είναι πολύ ευρύτεροι και περιλαμβάνουν τη συναισθηματική ανάπτυξη όλων των παιδιών της τάξης και τη στήριξή τους πολυποίκιλα.
Και θα τονίσω εδώ τη στενή αλληλεπίδραση του συναισθηματικού τομέα με το γνωστικό. Ιδιαίτερα για την ηλικία στην οποία βρίσκονται σήμερα τα "Μικρά Τερατάκια". Η επιβράβευση μέσα από τη δημοσιοποίηση των ιδιαίτερων κλίσεων ενός παιδιού και ειδικά όταν οι κλίσεις αυτές αποκλίνουν του επίσημα αξιολογούμενου πλαισίου εκ μέρους του σχολείου, είναι πρωταρχικής σημασίας για τη σύγχρονη αγωγή. Κάποτε οι πρόγονοί μας σε εποχές που διακυβευόταν η επιβίωσή τους δε δίστασαν να χρησιμοποιήσουν και Καιάδες. Σήμερα μια τέτοια στάση θεωρείται επιεικώς απαράδεκτη. Η κοινωνία, όχι ελεητικά αλλά σοφά, έχει κατανοήσει στην εποχή μας ότι όλα τα μέλη της χρήζουν της κατάλληλης αγωγής ώστε να ενταχθούν ομαλά στον κοινωνικό ιστό και μάλιστα ως ισάξια μέλη του. Το ίντερνετ και οι νέες τεχνολογίες στέκονται αρωγοί σ' αυτό το σκοπό με τις νέες δυνατότητες που προσφέρουν και παρέχουν το βήμα ανάδειξης της ιδιαίτερης αξίας του κάθε παιδιού.
Δε θα μπορούσε κάτι τέτοιο να γίνει και με τις κλασικές μεθόδους που χρησιμοποιεί εδώ και δεκαετίες η αγωγή; Φυσικά και θα μπορούσε και φυσικά και γίνονται και αυτές. Είναι όμως η εμβέλεια του ίντερνετ τόσο τεράστια στην εποχή μας που η δυναμική της αξιοποίησής του ξεπερνά κατά πολύ οποιαδήποτε άλλη μέθοδο. Και θα μιλήσω με στοιχεία. Όχι θεωρητικά. Παραθέτω τον πίνακα των επισκέψεων που δέχτηκε το νέο μας φόρουμ ΜΙΚΡΑ ΤΕΡΑΤΑΚΙΑ στη λιγότερο από ένα μήνα λειτουργία του:
Αλλά και τις επισκέψεις του βασικού μας blog κατά την περίοδο του τελευταίου μήνα:
ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
Η αρχή έγινε στις 20 Σεπτεμβρίου 2007, με το πρώτο blog που ανοίξαμε, τα ΜΙΚΡΑ ΤΕΡΑΤΑΚΙΑ.
Σύντομα στο αρχικό μας blog προστέθηκαν και άλλα με σκοπό να συμπληρώσει το καθένα και από μία πτυχή στο πλαίσιο των στόχων μας, έτσι όπως αυτοί περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα για τη γνωριμία των μαθητών με τις νέες τεχνολογίες και την αξιοποίησή τους για την προώθηση όλων των άλλων στόχων του σχολείου.
Δεν είναι του παρόντος η αναλυτική παρουσίαση του προγράμματος, θα πρέπει όμως να επαναλάβουμε ότι η προσπάθεια αυτή εκτελείται ως επίσημο πρόγραμμα της τάξης και όχι απλώς ως διασκέδαση των μαθητών και της δασκάλας τους. Κι ακόμη να τονίσουμε πως εκατοντάδες άλλα σχολεία έχουν ήδη τις δικές τους γωνιές στο ίντερνετ εδώ και χρόνια. Όμως παρουσία σχολείου με blog και τώρα πια (από τις 31 Οκτωβρίου 2007) και με φόρουμ, δεν έχουμε υπόψη μας. Σαφώς και δεν είμαστε σε θέση να το υποστηρίξουμε με βεβαιότητα... Όμως δεν μπορούμε και να αποκρύψουμε ότι η προσπάθειά μας δεν αποτέλεσε μίμηση αλλά άνοιγμα ενός νέου δρόμου για τη σχέση του σχολείου με τις νέες τεχνολογίες.
Πρέπει επίσης να ενημερώσουμε τους καλούς μας φίλους και τους επισκέπτες του χώρου πως στο σύντομο διάστημα της παρουσίας μας στο διαδίκτυο δεχτήκαμε ήδη επαινετικά και ενθαρρυντικά σχόλια για την προσπάθειά μας, τόσο από γνωστούς και φίλους όσο και από επίσημους φορείς της εκπαίδευσης καθώς και φορείς που έχουμε συνεργαστεί στα πλαίσια άλλων προγραμμάτων.
Χαρακτηριστικά αναφέρουμε το e-mail που λάβαμε από τον υπεύθυνο Σχολικό Σύμβουλο της Περιοχής μας, τον κ. Παναγιώτη Χαλάτση, που επί λέξει μας έγραψε:
"Ειλικρινά και θερμά συγχαρητήρια για το blog σας."
Τον ευχαριστήσαμε προφορικά, τον ευχαριστούμε και από δω, γιατί όταν οι ιθύνοντες της εκπαιδευτικής διαδικασίας έτσι μεγαλόκαρδα δίνουν τα συγχαρητήριά τους για μια προσπάθεια που κάνει τα πρώτα της βήματα και που καταλαβαίνουμε ότι απέχει ακόμη αρκετά από το ιδανικό αποτέλεσμα, μας δίνουν "φτερά" να συνεχίσουμε.
Συγχαρητήρια όμως λάβαμε και από την υπεύθυνη της αγαπημένης μας HELMEPA JUNIOR, με την οποία η τάξη μας συνεργάζεται στενά τα τελευταία δύο χρόνια, την κ. Χριστίνα Καλούδη:
"Μόλις επισκέφθηκα το Blog που έχετε στήσει με τα τερατάκια σας!
Εντυπωσιάστηκα από τον μοναδικό τρόπο που προσεγγίζετε τα παιδιά και από την όλη σας εργασία! Μπράβο σας, συνεχίστε την καλή δουλειά !!! Και φυσικά ένα μεγάλο μπράβο στα τερατάκια!!!!"
Πέρα όμως από τα συγχαρητήρια και την τεράστια σημασία τους για τη συνέχιση της προσπάθειας, το σημαντικό για εμάς είναι η ωφέλεια που προκύπτει για τα ίδια τα παιδιά, τα Μικρά Τερατάκια. Τόσο στον τομέα το γνωσιολογικό, την απόκτηση δηλαδή γνώσεων μέσα από το πρόγραμμα αυτό, όσο και στο συναισθηματικό. Εκείνοι μάλιστα που μας γνωρίζουν καλά, καταλαβαίνουν πως ο συναισθηματικός τομέας για τη συγκεκριμένη ομάδα παιδιών χρήζει ιδιαίτερης υποστήριξης.
Οφείλω δε να υπογραμμίσω ως υπεύθυνη του προγράμματος, πως ο τομέας αυτός αποτέλεσε το "πρώτο κινούν" και όχι ο εμπλουτισμός των μαθητών με γνώσεις ή έστω και με δεξιότητες απαραίτητες για τον κόσμο στον οποίο θα ζήσει η γενιά τους. Εύκολα μπορεί κανείς να εντοπίσει ανάμεσα στους στόχους αυτούς τη δυνατότητα επικοινωνίας των παιδιών με το Μικρό ξενιτεμένο μας Τερατάκι... την αγαπημένη μας Έλλη, που ταξίδεψε το καλοκαίρι στο Μόναχο της Γερμανίας και άφησε πικραμένους τους φίλους της από την απουσία της. Όπως γνωρίζουν όσοι μας παρακολουθούν συστηματικά, ήδη το πρόγραμμα απέδωσε σημαντικούς καρπούς στον τομέα αυτό και άπλωσε γέφυρες ανοιχτής επικοινωνίας ανάμεσα στην Ελλάδα και στη Γερμανία. Όμως οι στόχοι μας είναι πολύ ευρύτεροι και περιλαμβάνουν τη συναισθηματική ανάπτυξη όλων των παιδιών της τάξης και τη στήριξή τους πολυποίκιλα.
Και θα τονίσω εδώ τη στενή αλληλεπίδραση του συναισθηματικού τομέα με το γνωστικό. Ιδιαίτερα για την ηλικία στην οποία βρίσκονται σήμερα τα "Μικρά Τερατάκια". Η επιβράβευση μέσα από τη δημοσιοποίηση των ιδιαίτερων κλίσεων ενός παιδιού και ειδικά όταν οι κλίσεις αυτές αποκλίνουν του επίσημα αξιολογούμενου πλαισίου εκ μέρους του σχολείου, είναι πρωταρχικής σημασίας για τη σύγχρονη αγωγή. Κάποτε οι πρόγονοί μας σε εποχές που διακυβευόταν η επιβίωσή τους δε δίστασαν να χρησιμοποιήσουν και Καιάδες. Σήμερα μια τέτοια στάση θεωρείται επιεικώς απαράδεκτη. Η κοινωνία, όχι ελεητικά αλλά σοφά, έχει κατανοήσει στην εποχή μας ότι όλα τα μέλη της χρήζουν της κατάλληλης αγωγής ώστε να ενταχθούν ομαλά στον κοινωνικό ιστό και μάλιστα ως ισάξια μέλη του. Το ίντερνετ και οι νέες τεχνολογίες στέκονται αρωγοί σ' αυτό το σκοπό με τις νέες δυνατότητες που προσφέρουν και παρέχουν το βήμα ανάδειξης της ιδιαίτερης αξίας του κάθε παιδιού.
Δε θα μπορούσε κάτι τέτοιο να γίνει και με τις κλασικές μεθόδους που χρησιμοποιεί εδώ και δεκαετίες η αγωγή; Φυσικά και θα μπορούσε και φυσικά και γίνονται και αυτές. Είναι όμως η εμβέλεια του ίντερνετ τόσο τεράστια στην εποχή μας που η δυναμική της αξιοποίησής του ξεπερνά κατά πολύ οποιαδήποτε άλλη μέθοδο. Και θα μιλήσω με στοιχεία. Όχι θεωρητικά. Παραθέτω τον πίνακα των επισκέψεων που δέχτηκε το νέο μας φόρουμ ΜΙΚΡΑ ΤΕΡΑΤΑΚΙΑ στη λιγότερο από ένα μήνα λειτουργία του:
Country | Visitors | |||
GREECE | 663 | |||
GERMANY | 82 | |||
UNITED STATES | 10 | |||
UNITED KINGDOM | 8 | |||
CANADA | 3 | |||
CYPRUS | 2 | |||
ARGENTINA | 1 | |||
SPAIN | 1 | |||
SWEDEN | 1 | |||
RUSSIAN FEDERATION | 1 | |||
AUSTRIA | 1 | |||
ITALY | 1 | |||
BELGIUM | 1 |
Αλλά και τις επισκέψεις του βασικού μας blog κατά την περίοδο του τελευταίου μήνα:
Country | Visitors | |||
GREECE | 662 | |||
CYPRUS | 69 | |||
GERMANY | 63 | |||
UNITED STATES | 5 | |||
FRANCE | 5 | |||
AUSTRALIA | 4 | |||
SPAIN | 4 | |||
UNITED KINGDOM | 4 | |||
BELGIUM | 3 | |||
ITALY | 3 | |||
CZECH REPUBLIC | 2 | |||
CANADA | 2 | |||
BULGARIA | 1 | |||
FINLAND | 1 |
ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΠΑΡΑΚΑΤΩ
ΜΑΡΙΟΡΗ- Εκτάκι
- Αριθμός μηνυμάτων : 922
Registration date : 21/11/2007
Απ: ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΜΑΣ ΕΝΩΝΕΙ ΜΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΥ ΑΡΘΡΟΥ
Καταλαβαίνει λοιπόν και ο πλέον δύσπιστος μέσα από τα στοιχεία αυτά την τεράστια δυνατότητα του ίντερνετ να ενώνει το σχολείο με τον κόσμο όλο. Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη την ταχύτητα του μέσου αλλά και το σχετικά φθηνό του κόστος, δεν μπορούμε παρά να συνταχθούμε με την προσπάθεια της υπεύθυνης Πολιτείας για προώθηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
Προσωπικά μετρώ αρκετά χρόνια οδοιπορίας στο δρόμο αυτό. Και γνωρίζω από πρώτο χέρι πόσα αγκάθια τρύπησαν τα πόδια εκείνων που θέλησαν να ακολουθήσουν αυτή την πορεία από τα πρώτα της βήματα. Μπορείτε να πάρετε μία γεύση διαβάζοντας το σχετικό άρθρο στο blog μας:
Εγώ δεν έχω ίντερνετ...
Το ίδιο άρθρο θα σας ενημερώσει και για τα προβλήματα που συνοδεύουν την τωρινή μας προσπάθεια αλλά και για τις λύσεις που έχουμε δώσει. Το κυριότερο πρόβλημα είναι πως ελάχιστος αριθμός μαθητών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι του. Βέβαια το πρόγραμμα δε στηρίχτηκε στη δυνατότητα των λίγων αλλά στη δυνατότητα πρόσβασης όλης της τάξης στον παγκόσμιο ιστό μέσα από το εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μας. Και δε θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς. Το σχολείο στην εποχή μας είναι ανεπίτρεπτο να σχεδιάζει το έργο του με ελιτισμούς και αποκλεισμούς. Τα αγαθά της παρεχόμενης εκπαίδευσης οφείλουμε και πρέπει να τα παρέχουμε τουλάχιστον με ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά. Σαφώς αυτό δε μας ικανοποιεί γνωρίζοντας ότι δεν είμαστε σε θέση να θεραπεύσουμε επαρκώς και το άλλο μεγάλο ζητούμενο, η εκπαίδευση να παρέχεται σε έναν έκαστο και με ίσες δυνατότητες για επιτυχία. Τι σημαίνει αυτό; Θα χρειαζόταν μεγάλη ανάλυση που δεν ανήκει στους στόχους του παρόντος άρθρου, για όσους όμως ενδιαφέρονται προτείνουμε ανεπιφύλακτα το βιβλίο του Κύπριου εκπαιδευτικού, διατελέσαντος και προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, κ. Άρη Γεωργίου, με τίτλο: "ΙΣΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ - ΕΚΔΗΜΟΚΡΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ", εκδόσεις Παιδ. Ινστιτούτου Κύπρου, Λευκωσία 1994.
Για να μη μένει όμως αιωρούμενη η απορία, συνοπτικά θα επισημάνουμε πως τέτοια προγράμματα σαν και αυτό εδώ δεν μπορούν να επιτύχουν τους στόχους τους δίχως την ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή. Και μάλιστα υποδομή τέτοιας μορφής και έκτασης που να αποκλείει όχι μαθητές από την πλήρη συμμετοχή στο πρόγραμμα αλλά να εξοβελίζει το διαχωρισμό των μαθητών σε "πατρίκιους και πληβείους" στο πυρ το εξώτερον. Ανεδαφικός στόχος για το σήμερα και το ξέρω... Αλλά και δεν μπορώ να τον παραγνωρίζω και να τον αποκρύπτω.
Ως υπεύθυνη λοιπόν του προγράμματος και ως εκεί που μου αναλογεί ευθύνη και δικαίωμα, τονίζω την άμεση αναγκαιότητα ενίσχυσης των δυνατοτήτων για πρόσβαση απρόσκοπτη και δημιουργική όλων των παιδιών στον κόσμο του ίντερνετ. Και βέβαια με ταυτόχρονη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ώστε η πρόσβαση να είναι ασφαλής για τα παιδιά μας.
Επαφίεμαι στην καλή θέληση όλων όσων μέχρι στιγμής μας ενεθάρρυναν και όσων ακόμη γνωρίσουν στο μέλλον αυτή μας την προσπάθεια και διακρίνουν σ' αυτή την αναγκαιότητα να ενισχυθεί, να υποστηρίξουν το στόχο μας με όποιο τρόπο γνωρίζουν και διαθέτουν.
Καταλαβαίνει λοιπόν και ο πλέον δύσπιστος μέσα από τα στοιχεία αυτά την τεράστια δυνατότητα του ίντερνετ να ενώνει το σχολείο με τον κόσμο όλο. Αν μάλιστα λάβουμε υπόψη την ταχύτητα του μέσου αλλά και το σχετικά φθηνό του κόστος, δεν μπορούμε παρά να συνταχθούμε με την προσπάθεια της υπεύθυνης Πολιτείας για προώθηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση.
Προσωπικά μετρώ αρκετά χρόνια οδοιπορίας στο δρόμο αυτό. Και γνωρίζω από πρώτο χέρι πόσα αγκάθια τρύπησαν τα πόδια εκείνων που θέλησαν να ακολουθήσουν αυτή την πορεία από τα πρώτα της βήματα. Μπορείτε να πάρετε μία γεύση διαβάζοντας το σχετικό άρθρο στο blog μας:
Εγώ δεν έχω ίντερνετ...
Το ίδιο άρθρο θα σας ενημερώσει και για τα προβλήματα που συνοδεύουν την τωρινή μας προσπάθεια αλλά και για τις λύσεις που έχουμε δώσει. Το κυριότερο πρόβλημα είναι πως ελάχιστος αριθμός μαθητών έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο από το σπίτι του. Βέβαια το πρόγραμμα δε στηρίχτηκε στη δυνατότητα των λίγων αλλά στη δυνατότητα πρόσβασης όλης της τάξης στον παγκόσμιο ιστό μέσα από το εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου μας. Και δε θα μπορούσε να γίνει και αλλιώς. Το σχολείο στην εποχή μας είναι ανεπίτρεπτο να σχεδιάζει το έργο του με ελιτισμούς και αποκλεισμούς. Τα αγαθά της παρεχόμενης εκπαίδευσης οφείλουμε και πρέπει να τα παρέχουμε τουλάχιστον με ίσες ευκαιρίες σε όλα τα παιδιά. Σαφώς αυτό δε μας ικανοποιεί γνωρίζοντας ότι δεν είμαστε σε θέση να θεραπεύσουμε επαρκώς και το άλλο μεγάλο ζητούμενο, η εκπαίδευση να παρέχεται σε έναν έκαστο και με ίσες δυνατότητες για επιτυχία. Τι σημαίνει αυτό; Θα χρειαζόταν μεγάλη ανάλυση που δεν ανήκει στους στόχους του παρόντος άρθρου, για όσους όμως ενδιαφέρονται προτείνουμε ανεπιφύλακτα το βιβλίο του Κύπριου εκπαιδευτικού, διατελέσαντος και προέδρου του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, κ. Άρη Γεωργίου, με τίτλο: "ΙΣΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΕΥΚΑΙΡΙΩΝ - ΕΚΔΗΜΟΚΡΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ Η ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΜΕΓΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ", εκδόσεις Παιδ. Ινστιτούτου Κύπρου, Λευκωσία 1994.
Για να μη μένει όμως αιωρούμενη η απορία, συνοπτικά θα επισημάνουμε πως τέτοια προγράμματα σαν και αυτό εδώ δεν μπορούν να επιτύχουν τους στόχους τους δίχως την ανάλογη υλικοτεχνική υποδομή. Και μάλιστα υποδομή τέτοιας μορφής και έκτασης που να αποκλείει όχι μαθητές από την πλήρη συμμετοχή στο πρόγραμμα αλλά να εξοβελίζει το διαχωρισμό των μαθητών σε "πατρίκιους και πληβείους" στο πυρ το εξώτερον. Ανεδαφικός στόχος για το σήμερα και το ξέρω... Αλλά και δεν μπορώ να τον παραγνωρίζω και να τον αποκρύπτω.
Ως υπεύθυνη λοιπόν του προγράμματος και ως εκεί που μου αναλογεί ευθύνη και δικαίωμα, τονίζω την άμεση αναγκαιότητα ενίσχυσης των δυνατοτήτων για πρόσβαση απρόσκοπτη και δημιουργική όλων των παιδιών στον κόσμο του ίντερνετ. Και βέβαια με ταυτόχρονη λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων ώστε η πρόσβαση να είναι ασφαλής για τα παιδιά μας.
Επαφίεμαι στην καλή θέληση όλων όσων μέχρι στιγμής μας ενεθάρρυναν και όσων ακόμη γνωρίσουν στο μέλλον αυτή μας την προσπάθεια και διακρίνουν σ' αυτή την αναγκαιότητα να ενισχυθεί, να υποστηρίξουν το στόχο μας με όποιο τρόπο γνωρίζουν και διαθέτουν.
Η υπεύθυνη του προγράμματος
Μαρία Λαμπρίδου
ΜΑΡΙΟΡΗ- Εκτάκι
- Αριθμός μηνυμάτων : 922
Registration date : 21/11/2007
Σελίδα 1 από 1
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης
|
|