ΜΙΚΡΑ ΤΕΡΑΤΑΚΙΑ
Θέλετε να αντιδράσετε στο μήνυμα; Φτιάξτε έναν λογαριασμό και συνδεθείτε για να συνεχίσετε.

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Σελίδα 1 από 2 1, 2  Επόμενο

Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Τετ Οκτ 01, 2014 4:19 pm

ΤΕΤΑΡΤΗ, 1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014

ΓΛΩΣΣΑ:
Κάναμε από το βιβλίο τη σελίδα 14. Εργαστήκαμε στον πίνακα αντιστοιχίζοντας λέξεις με εικόνες, συμπληρώνοντας γράμματα σε λέξεις διδαγμένες, γράφοντας ολόκληρες τις λέξεις. Στο τετράδιο αντιγραφής γράψαμε τη λέξη "πατάτα" που τη διαβάσαμε και στο βιβλίο μας με ανάλυση σε συλλαβές και φωνές και μετά σύνθεση. Για το σπίτι πήραμε να γράψουμε τη λέξη "είναι". Εδώ δεν κάνουμε ανάλυση και σύνθεση. Η λέξη περιέχει  τα δίψηφα φωνήεντα "ει" και "αι", που θα διδαχθούν μήνες αργότερα. Όμως αποτελεί λέξη που τη λέμε καθημερινά  αμέτρητες φορές. Έτσι τέτοιες λέξεις δίνονται στα παιδιά από την αρχή της χρονιάς αλλά χωρίς να κάνουμε αναλυτικοσυνθετική μέθοδο μα ολική μέθοδο. Ζητάμε δηλαδή από τα παιδιά να την μάθουν να τη γράφουν και να τη διαβάζουν όπως τη βλέπουν ολόκληρη.

Να γίνει εξάσκηση και στην ανάγνωση - σελίδα 14 του βιβλίου.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε από το βιβλίο το μάθημα 6. Σελ. 22 και 23. Γράψαμε το μηδέν (το είχαμε γράψει μέρες πριν και στο τετράδιο με τα τετραγωνάκια) και το 4 με την ανοιχτή μορφή του. Για το σπίτι δεν έχουμε να γράψουμε.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Από το βιβλίο μας συνεχίσαμε την ενότητα για το σχολείο. Σελ. 17 από το βιβλίο των μαθητών. Δραστηριότητα 2 (Πώς ζούμε στο σχολείο) και δραστηριότητα 3 και 4 (εκδρομές με το σχολείο, εκδηλώσεις, γιορτές).  Αυτό το μάθημα συνδέεται με τη διδακτική επίσκεψη που θα κάνουμε την Παρασκευή. Είπαμε και σήμερα κάποια πράγματα, θα συμπληρώσουμε και αύριο για το νόημα των διδακτικών επισκέψεων ώστε τα παιδιά να είναι προετοιμασμένα ότι δεν πάμε εκδρομή να διασκεδάσουμε μα επίσκεψη για να μάθουμε και πράγματα που συμβαίνουν έξω από το σχολείο.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Ακόμη δεν έχει συμπληρωθεί ο αριθμός των μαθητών για τη διδακτική  επίσκεψη της Παρασκευής. Έφεραν και σήμερα κάποια παιδάκια χρήματα και υπεύθυνες δηλώσεις μα είμαστε ακόμη στους 12 μαθητές. Ελπίζουμε αύριο να τακτοποιηθεί το ζήτημα και να μη χρειαστεί να ακυρώσουμε την επίσκεψη. Θα τονίσουμε όμως πως είναι καλό έγκαιρα να στέλνουν οι γονείς τις δηλώσεις και τα χρήματα ώστε όμοια κι εμείς να μπορούμε να επιβεβαιώσουμε τόσο προς το Μουσείο όσο και προς την εταιρεία του πούλμαν πως η επίσκεψη θα πραγματοποιηθεί.

ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ:  Έχουμε ανάγκη από χαρτί φωτοτυπικού, μεγέθους Α4. Δυστυχώς το σχολείο δεν έχει τη δυνατότητα στην παρούσα φάση να μας δώσει παρά μόνο ένα πακέτο των 500 φύλλων και το οποίο κοντεύει να μας τελειώσει.  Από την άλλη δε θα θέλαμε να ζητήσουμε από όλα τα παιδιά να φέρουν αυτή τη στιγμή ένα πακέτο το καθένα. Δεν έχουμε τον ανάλογο χώρο να το αποθηκεύσουμε. Καλό λοιπόν θα ήταν να συνεννοηθούν μεταξύ τους οι γονείς και να μας φέρουν γύρω στα 3 πακέτα. Όταν μας τελειώσει, θα σας ξαναζητήσουμε.

Θυμίζουμε ότι αύριο και την Παρασκευή το σχολείο μας τελειώνει στις 13.15. (Μιλάμε για την πρωινή ζώνη, το Ολοήμερο τελειώνει σταθερά στις 16.15).
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Πεμ Οκτ 02, 2014 2:59 pm

ΠΕΜΠΤΗ, 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014

ΓΛΩΣΣΑ:


Κάναμε από το βιβλίο μαθητή τη σελίδα 15. Να γίνει εξάσκηση στην ανάγνωση και στο σπίτι. (έμφαση στη χρήση θαυμαστικού)

Από το τετράδιο εργασιών κάναμε τις σελίδες 10 και 11.

Στο κίτρινο τετράδιο αντιγραφής γράψαμε το Οο και πήραμε για το σπίτι το "Πο πο!".

Έγινε χρήση του μαγνητοπίνακα (δημιουργία λέξης από ανακατεμένα γράμματα) και της ψηφιακής τεχνολογίας του σχολείου για προβολή του βιβλίου στον πίνακα για ανάγνωση και συμπλήρωση ασκήσεων με μαρκαδόρο αλλά και επίλυση ασκήσεων Hot Potatoes. Οι μαθητές χρησιμοποιώντας το ποντίκι έσυραν και άφησαν στη σωστή θέση τα γράμματα για να δημιουργήσουν λέξη ή και λέξεις για δημιουργία πρότασης. Δείτε σχετικές εικόνες:

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) %25CE%2591%25CE%2599%25CE%2598%25CE%259F%25CE%25A5%25CE%25A3%25CE%2591%2520001a

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) %25CE%2591%25CE%2599%25CE%2598%25CE%259F%25CE%25A5%25CE%25A3%25CE%2591%2520005

Αφού ο μαθητής τοποθετήσει όλα τα γράμματα, πατάει τον έλεγχο απάντησης και ο υπολογιστής απαντά αν απάντησε σωστά ή λάθος.

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) %25CE%2591%25CE%2599%25CE%2598%25CE%259F%25CE%25A5%25CE%25A3%25CE%2591%2520006a

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Από το τετράδιο εργασιών οι σελίδες 20 και 21 (διδασκαλία του 5). Στο τετράδιο με τα τετραγωνάκια πήραμε να γράψουμε στο σπίτι το 4 και το 5.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Το σημερινό μάθημα ήταν αφιερωμένο στην αυριανή διδακτική επίσκεψη. Τους κανόνες ασφαλείας στο πούλμαν. Την πρόβλεψη του καιρού για να είμαστε σωστά ντυμένοι. (Είδαμε με τα παιδιά την πρόβλεψη στο διαδίκτυο και που ελπίζουμε να είναι η σωστή, συννεφιά μεν αλλά χωρίς βροχή.)

Ευχαριστούμε τις δύο μητέρες που μας έφεραν ήδη χαρτί Α4.

Για αύριο θυμίζουμε πως ισχύουν όσα γράψαμε στην ανακοίνωση για τη διδακτική επίσκεψη. Από τους 17 μαθητές της τάξης μας 2 μόνο δεν έφεραν δήλωση. Έτσι η επίσκεψη θα πραγματοποιηθεί κανονικά.

Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Τρι Οκτ 07, 2014 1:02 pm

ΔΕΥΤΕΡΑ, 6 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014

Πανελλήνια ημέρα Σχολικού Αθλητισμού. Δείτε τι κάναμε στο σχολείο και στην τάξη μας εδώ:

http://prwtakia2014.blogspot.gr/2014/10/blog-post_6.html

Για το σπίτι αναλάβαμε να δημιουργήσουμε τις δικές μας ζωγραφιές για το άθλημα που ο καθένας μας αγαπά και να υπαγορεύσουμε στη μητέρα μας μια μικρή εκθεσούλα με το ίδιο θέμα. Το άθλημα που προτιμούμε και τους λόγους που μας αρέσει. (Στο κίτρινο τετράδιο αντιγραφής - γράφουμε λίγες σειρές οι γονείς και ακριβώς όπως θα τα πουν προφορικά τα παιδιά).

Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Τρι Οκτ 07, 2014 1:29 pm

ΤΡΙΤΗ, 7 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014

ΓΛΩΣΣΑ:


Σήμερα κάναμε μια γερή επανάληψη των ως τώρα διδαχθέντων και ταυτόχρονα αξιολόγηση των μαθητών ώστε να ξέρουμε τι έχει κατακτήσει το κάθε παιδί ως τώρα. Η επανάληψη έγινε με βάση το ακόλουθο αρχείο ppt και το οποίο μπορούν να αξιοποιήσουν οι γονείς και στο σπίτι:



Στη συνέχεια διδάχθηκε από το βιβλίο της Γλώσσας η σελ. 16 στην οποία πρέπει να γίνει εξάσκηση στην ανάγνωση και στο σπίτι.

Από το τετράδιο εργασιών κάναμε τις ασκήσεις της σελίδας 12.

Στο τετράδιο αντιγραφής έχουμε να γράψουμε τη λεξούλα "τόπι".

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Ξεκινήσαμε τις προσθέσεις. Μάθημα 7 από το βιβλίο του μαθητή. (σελ. 24 και 25)

Οι γονείς στο σπίτι μπορούν να κάνουν ανάλογες δραστηριότητες. Πχ παίζουμε με τα παιδιά τη δραστηριότητα 1 με τα δάχτυλα. Το άθροισμα να μην ξεπερνά το 5. Ή και τη δραστηριότητα 2 μοιράζοντας φρούτα ή ξηρούς καρπούς σε καλαθάκια ή καλαμάκια σε δύο ποτήρια.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Από το βιβλίο των μαθητών και την ενότητα για το σχολείο κάναμε το κεφάλαιο για τις εκδηλώσεις και τις γιορτές στο σχολείο (συνδέοντας το θέμα με τη χθεσινή εκδήλωση για το σχολικό αθλητισμό και μιλώντας για τη γιορτή που ετοιμάζει η Τετάρτη τάξη του σχολείου μας για την  28η Οκτωβρίου). Επίσης αναφερθήκαμε στις διδακτικές επισκέψεις που κάνουμε με το σχολείο και με την εμπειρία της πρώτης μας επίσκεψης τα παιδιά εντόπισαν ποια πράγματα χρειαζόμαστε να πάρουμε μαζί μας σε μια επίσκεψη και ποιους κανόνες να τηρούμε. Η δασκάλα κατέγραψε σε αρχείο word τις προτάσεις των παιδιών (όπως οι μανούλες χθες κατέγραψαν τις σκέψεις των παιδιών για το αγαπημένο τους άθλημα). Έτσι έγινε και άσκηση σύνδεσης του προφορικού με το γραπτό λόγο και τα παιδιά χαίρονταν να βλέπουν στον πίνακα της τάξης να εμφανίζονται όσα λέγαν γραμμένα με γραμματάκια. Παραθέτω το σχετικό κείμενο:

ΤΙ ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΣΤΕ ΝΑ ΠΑΡΟΥΜΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

1. Φαγητό
2. Νερό
3. Μπουφάν
4. Σακίδιο
5. Καπέλο
6. Δεύτερη αλλαξιά ρούχα
7. Αθλητικά παπούτσια
8. Κάλτσες
9. Μωρομάντιλα
10. Χαρτομάντιλα
11. Φαρμακείο

ΚΑΝΟΝΕΣ

1. Να μην ξεχνάω τα πράγματά μου
2. Να βάζουμε ζώνη στο πούλμαν
3. Να μην κάνουμε πολύ θόρυβο μέσα στο πούλμαν
4. Να μη σηκωνόμαστε όρθιοι στο πούλμαν
5. Να μην κάνουμε βλακείες στο πούλμαν
6. Να μη χτυπάμε τους άλλους
7. Να μην τρώμε μέσα στο πούλμαν
8. Να μη ρίχνουμε νερά στο πούλμαν
9. Να ακολουθούμε την κυρία
10. Να μη σπρωχνόμαστε
11. Να μην πετάμε σκουπίδια

ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Ενημερώσαμε την κ. Αλεξάνδρα για όσα έκαναν τα παιδιά στο Μουσείο Παιδικής Τέχνης και τις εικαστικές δραστηριότητες της χθεσινής ημέρας για την πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού. Εκείνη ανέλαβε κατόπιν να συνεχίσει με τα παιδιά και με βάση και τις γραπτές οδηγίες που έχουμε πάρει από το μουσείο την επεξεργασία του θέματος. Εξήγησε στα παιδιά τι είναι το φόντο μιας ζωγραφιάς και τους ζήτησε να προσθέσουν φόντο στις ζωγραφιές που είχαν φέρει από το σπίτι για το άθλημα που ο καθένας αγαπά. Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό και έτσι θα μπορέσουμε την Παρασκευή που θα έρθουν οι γονείς μας στο σχολείο για τη συνάντηση με τη δασκάλα να κάνουμε έκθεση με τα δικά μας έργα!!!

Να σημειώσουμε ότι τα κείμενα που κατέγραψαν οι γονείς στο τετράδιο αντιγραφής (για το άθλημα που αγαπά το κάθε παιδί) θα τα διαβάσουμε την Πέμπτη, την ώρα της Ευέλικτης Ζώνης - συνεχίζοντας το ετήσιο πρότζεκτ της τάξης μας για τα παιχνίδια.
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Τρι Οκτ 07, 2014 9:34 pm

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) %25CE%25A0%25CE%25A1%25CE%259F%25CE%2593%25CE%25A1%25CE%2591%25CE%259C%25CE%259C%25CE%2591%25206%2520%25CE%259F%25CE%259A%25CE%25A4%25202014
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Τετ Οκτ 08, 2014 8:57 pm

ΤΕΤΑΡΤΗ, 8 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014

ΓΛΩΣΣΑ:
Από το βιβλίο κάναμε ανάγνωση στη σελίδα 17. Και από το τετράδιο εργασιών τις ασκήσεις στη σελίδα 13. Γράψαμε στο τετράδιο αντιγραφής το "Λα λα λα" και για το σπίτι πήραμε το "ΕΛΑ έλα".

Θυμίζουμε ότι όλα τα γράμματα θα διδαχτούν στην πορεία αναλυτικά ένα προς ένα. Την περίοδο αυτή βρισκόμαστε στην εισαγωγική ενότητα και είμαστε σε φάση προετοιμασίας των παιδιών ώστε να μπορέσει τη Δευτέρα (όπως υπολογίζουμε) να ξεκινήσει απρόσκοπτα η κανονική διδασκαλία των γραμμάτων.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Από το τετράδιο εργασιών το μάθημα 7 (σελ. 22 και 23) Πρόσθεση και ανάλυση των αριθμών ως το 5.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Πώς θα ήθελα να είναι το σχολείο μου (βιβλίο μαθητή σελ. 19). Συζητήσαμε τι θα θέλαμε να έχει το σχολείο μας και στη συνέχεια ζωγραφίσαμε το σχολείο των ονείρων μας.

Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Πεμ Οκτ 09, 2014 2:05 pm

ΠΕΜΠΤΗ, 9 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014

ΓΛΩΣΣΑ:
Από το βιβλίο μαθητή κάναμε ανάγνωση στις σελίδες 18 και 19 και χρειάζεται να γίνει εξάσκηση και στο σπίτι. Για να αποφύγουμε τη σκέτη παπαγαλία των κειμένων (που όλο και γίνονται μεγαλύτερα) βάλαμε σήμερα στη ζωή μας τη Μάγισσα Ανάποδη και το Μάγο Μπερδεμένο! Η πρώτη είναι τόσο πολύ ανάποδη που αντί να διαβάζει όπως όλοι οι άλλοι άνθρωποι, διαβάζει ανάποδα! Δηλαδή αρχίζει από το τέλος του κειμένου και λέει μία μία λέξη με τη σειρά και τελειώνει στην πρώτη λέξη! Όσο για το Μάγο Μπερδεμένο διαβάζει όπου θέλει χωρίς να κρατά καμία σειρά. Το ... χειρότερο όμως είναι πως το ίδιο ζητάει και από τα παιδιά! Να του διαβάσουν όποια λέξη τους δείξει!

Για την επεξεργασία των νέων λέξεων εστιάσαμε στα παιχνίδια που κάνει το βιβλίο. Αλλάζει ένα π και βάζει ένα ν και από παπί γίνεται πανί. Η άσκηση αυτή έγινε στο μαγνητοπίνακα και από τα παιδιά ζητήθηκε να διαλέξουν ανάμεσα στα πέντε γράμματα τα σωστά σε κάθε περίπτωση για να γράψουν "παπί" ή "πανί".

Παρόμοια δείξαμε τι παθαίνει το "να" αν του βάλεις μπροστά το "έ", γίνεται ένα!

Ίδια και το "ένα" αν του αλλάξεις το "ν" και βάλεις "λ", τι γίνεται;

Μπορεί κάποιος να μην καταλαβαίνει πόσο μεγάλης σημασίας είναι τέτοιες ασκήσεις. Κι όμως στα παιδιά αρχίζει σιγά σιγά να γίνεται κατανοητός ο ρόλος των γραμμάτων, αυτός ο τεράστιος ρόλος της αλφαβήτας των 24 γραμμάτων που μπορεί να αποδίδει γραπτά χιλιάδες λέξεις. Πριν οι άνθρωποι εφεύρουν το αλφάβητο, χρειαζόταν για κάθε λέξη να φτιάχνουν μια ξεχωριστή εικόνα. Μεγάλα γραπτά κείμενα δε θα μπορούσαν να γραφτούν με τέτοιο τρόπο και βεβαίως θα ήταν αδύνατον να αποτυπωθούν παρά μόνο οι λέξεις που αντιστοιχούν σε κάποια εικόνα.

Μεγάλη σημασία δίνουνε αυτή την περίοδο και στο πρώτο γράμμα μιας λέξης, στην πρώτη φωνή. Ή και στην πρώτη συλλαβή... Έτσι σήμερα παίξαμε παιγνίδια με καρτελάκια στο ταμπλό της γλώσσας και ανακαλύψαμε με βάση την πρώτη φωνή πού κρύβεται το άλογο, το ελάφι, η οδοντόβουρτσα, ο ιπποπόταμος και το ηφαίστειο. Παρόμοια παίξαμε με την επιτραπέζια τόμπολα και βρήκαμε την αλεπού, τον ινδιάνο κλπ. Ίδια συνδέσαμε τη λεξούλα "με" του σημερινού μαθήματος με την εικόνα μιας μέλισσας! Αν ο άνθρωπος στα πρώτα του βήματα προς το γραπτό λόγο αξιοποίησε τις εικόνες, έτσι κι εμείς σήμερα αξιοποιούμε τη δύναμη της εικόνας για να διδάξουμε τα γραπτά σύμβολα των διαφόρων ήχων της γλώσσας. Το π συνδέεται με το παπάκι, το μ με το μήλο, το λ με το λεμόνι κλπ.

π

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) %25CE%25A0%25CE%2591%25CE%25A0%25CE%2591%25CE%259A%25CE%2599

μ

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) %25CE%259C%25CE%2597%25CE%259B%25CE%259F

λ

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) %25CE%259B%25CE%2595%25CE%259C%25CE%259F%25CE%259D%25CE%2599

Από το τετράδιο εργασιών κάναμε τις ασκήσεις της σελίδας 14 και από τη σελίδα 15 μόνο την άσκηση 2 με το παπί και το πανί.

Στο κίτρινο τετράδιο αντιγραφής γράψαμε το πανί, τη φράση "Ένα πανί με ένα πανί", σε ορισμένες περιπτώσεις που χρειάστηκε γράψαμε ξεχωριστά και μ ή και το με ενώ για το σπίτι πήραμε την πιο γλυκιά λέξη του κόσμου:

μάνα

που τη λέμε και μαμά.

Εδώ το παιχνίδι δε γίνεται μόνο με την αλλαγή του ν σε μ αλλά και με τη θέση του τόνου.

Για αύριο που η ώρα της Γλώσσας είναι μόνο μία θα κάνουμε το επαναληπτικό τραγουδάκι, το πρώτο από τα Λάχανα και Χάχανα, και τις ασκησούλες που αφήσαμε στο τετράδιο εργασιών. Κι από Δευτέρα ξεκινάμε την κανονική διδασκαλία των γραμμάτων. Περίοδος που θα κρατήσει μήνες. Και που όσο λιγότερες απουσίες κάνει το παιδί, τόσο το καλύτερο!

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε το επαναληπτικό μάθημα 8 από το βιβλίο (σελ. 26 και 27). Η επανάληψη έδειξε πως χρειαζόμαστε εξάσκηση στις έννοιες του δεξιά και του αριστερά. Επίσης κάποια παιδιά γράφουν καθρεφτικά μερικούς αριθμούς, πχ το 3 το γράφουν ως ε. Οι γονείς μπορούν να βοηθήσουν αρκετά με δραστηριότητες στο σπίτι, τόσο στο γράψιμο των αριθμών όσο και στο δεξιά - αριστερά.

Εξάσκηση επίσης χρειάζεται στην αρίθμηση από το 1 ως και το 10 και ανάποδα, ή και στο ανεβαίνω δύο - δύο ως το δέκα και μετά κατεβαίνω δύο - δύο.

ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ: Διαβάσαμε και συζητήσαμε τις εκθεσούλες των παιδιών για το άθλημα που αγαπούν. Τις περισσότερες προτιμήσεις συγκέντρωσε το ποδόσφαιρο και αθλήματα του νερού!
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Παρ Οκτ 10, 2014 5:48 pm

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014

ΓΛΩΣΣΑ:
Ολοκληρώσαμε την εισαγωγική ενότητα από το βιβλίο (σελ. 20) και το τετράδιο εργασιών (σελ. 15). Πλέον είμαστε πανέτοιμοι να ανοίξουμε πανιά για τη συστηματική εκμάθηση των γραμμάτων!

Στο τετράδιο αντιγραφής γράψαμε:

"Εμένα με λένε ............."  και ο καθένας συμπλήρωσε το όνομά του. Να γίνει εξάσκηση και στο σπίτι για όσα παιδιά δυσκολεύονται να γράψουν το όνομά τους με μικρά (πεζά δηλαδή) γράμματα.

Για το σπίτι πήραμε να γράψουμε:

"Έλα, Άρη, πάμε."

Πάμε! Να κατακτήσουμε το γραπτό λόγο, την πρώτη ανάγνωση και την πρώτη γραφή.

Βίρα τις άγκυρες, τραβάμε για Ιθάκη! όπως μας αποχαιρέτησε προχτές ο φίλος μας ο Πετράκης, ο ταξιδευτής, στην ταινία που είδαμε  στο σχολειό μας, Τα Δελφινάκια του Αμβρακικού!

Σημείωση: Το κείμενο στο βιβλίο της Γλώσσας δεν προσφέρεται για αναγνωστική εξάσκηση. Μπορούμε όμως να παίξουμε παιγνίδια ανάγνωσης ζητώντας από το παιδί να διαβάσει στο πρόχειρο τετράδιο λέξεις που διδάχτηκε στην πρώτη ενότητα. Πχ παπί, πίτα, πατάτα, πανί, πάμε, να, ένα, κλπ.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Ολοκληρώθηκε η επανάληψη της πρώτης ενότητας  και από το Τετράδιο των Εργασιών (σελ. 24 και 25) με απόλυτη επιτυχία.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ - από το βιβλίο των μαθητών η σελ. 21. Τι θα κάνουμε αν γίνει σεισμός στο σχολείο.

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ: Διαβάσαμε και σχολιάσαμε το κείμενο "Ξ όπως ξιφίας" από το Ανθολόγιο. (θέμα η διαφορετικότητα που όχι μόνο δεν είναι μειονέκτημα αλλά και προτέρημα)
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Δευ Οκτ 13, 2014 1:37 am

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) %25CE%25A0%25CE%25A1%25CE%259F%25CE%2593%25CE%25A1%25CE%2591%25CE%259C%25CE%259C%25CE%2591%252013%2520%25CE%259F%25CE%259A%25CE%25A4%25CE%25A9%25CE%2592%25CE%25A1%25CE%2599%25CE%259F%25CE%25A5%25202014
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Τρι Οκτ 14, 2014 3:24 pm

ΔΕΥΤΕΡΑ ΚΑΙ ΤΡΙΤΗ, 13 ΚΑΙ 14 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014

Δυστυχώς χτες δεν κατάφερα να ενημερώσω για όσα κάναμε καθώς ήμουν εκτός σπιτιού ως αργά το βράδυ. Αν και πιστεύω πως τα παιδιά πλέον έχουν μάθει τις υποχρεώσεις τους και σε συνδυασμό με όσα είπαμε στη συνάντηση με τους γονείς την Παρασκευή, ξέρουν τι πρέπει να κάνουν στο σπίτι.

ΓΛΩΣΣΑ: Χτες ξεκίνησε η διδασκαλία του γράμματος Α,α και σήμερα ολοκληρώθηκε. Τη Δευτέρα ξεκινήσαμε με την ακουστική διάκριση του γράμματος (λέξεις που αρχίζουν από α), περάσαμε στην οπτική διάκριση (ζωγραφίσαμε το νέο γράμμα, το πλάσαμε με πλαστελίνη, το ξεχωρίσαμε ανάμεσα σε άλλα στο μαγνητοπίνακα), το γράψαμε στο τετράδιο των εργασιών (σελ. 16) και κάναμε ανάλυση - σύνθεση στη λεξούλα μαμά στο μαγνητοπίνακα.

Κατόπιν διαβάσαμε το κείμενο στο βιβλίο (σελ. 22). Με το μολύβι ή το φωσφοριζέ σημειώσαμε όλα τα α του κειμένου και στη συνέχεια στον πίνακα προβάλαμε το κείμενο με τον βιντεοπροβολέα και κάναμε ανάγνωση και από την ορθή και από την ανάποδη (η μάγισσα ανάποδη) αλλά και ανακατεμένα (ο μάγος μπερδεμένος). Για το σπίτι πήραμε ανάγνωση μόνο το σκιασμένο με γαλάζιο χρώμα τμήμα του κειμένου.

Στο τετράδιο αντιγραφής πήραμε για το σπίτι το νέο γράμμα.

Δόθηκαν φωτοτυπίες για βιβλιαράκι γράμματος και καρτελάκια.

Σήμερα ξεκινήσαμε από το τετράδιο εργασιών, σελίδα 17, άσκηση 2 και άσκηση 3. Επίσης διαβάσαμε στην αρχή της σελίδας 16 τους τίτλους βιβλίων και τις ταμπέλες (συνδυάζοντας και τις εικόνες).

Κατόπιν ασχοληθήκαμε με το τραγουδάκι "Αχ, και να 'μουν αχινός", στο βιβλίο μαθητή, σελ. 23. Το ακούσαμε από βίντεο στο you tube, το χορέψαμε, το τραγουδήσαμε, εντοπίσαμε όλα τα α που έχει (με φωσφοριζέ ή μολύβι), διαβάσαμε στον πίνακα και μετά και στο βιβλίο. Το τραγουδάκι αυτό το έχουμε για εξάσκηση αναγνωστική και στο σπίτι.

Είδαμε επίσης το βίντεο για το Α από τη σειρά της εκπαιδευτικής τηλεόρασης "Ένα γράμμα μια ιστορία" και μετά παίξαμε με τη μαγική γραμμούλα (εκπαιδευτικό πρόγραμμα του υπουργείου παιδείας).

Γράψαμε στο τετράδιο αντιγραφής το όνομα της τάξης μας: "Α΄1" και πήραμε να γράψουμε στο σπίτι το όνομα μιας από τις ομάδες μας: "ΑΕΤΟΣ αετός".

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Χτες κάναμε από το βιβλίο το μάθημα 9 (σύγκριση μεγεθών) και σήμερα το ίδιο μάθημα από το τετράδιο εργασιών. Εξάσκηση για το σπίτι να γίνει στις έννοιες πλατύ - στενό, που φάνηκαν να δυσκολεύουν πολλά παιδιά.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Κάναμε από το βιβλίο τη σελίδα 20 (θέματα καθαριότητας στο σχολείο).
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Τετ Οκτ 15, 2014 3:50 pm

ΤΕΤΑΡΤΗ, 15 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014

ΓΛΩΣΣΑ


Από το βιβλίο (σελ. 24) διαβάσαμε την Τιτίνα την κότα. Έχουν για το σπίτι ανάγνωση τον τίτλο του μαθήματος και το σκιασμένο με γαλάζιο χρώμα τμήμα του κειμένου.

Από τη σελίδα 25 του βιβλίου κάναμε την πρώτη άσκηση. Οι γονείς στο σπίτι μπορούν να γράψουν λέξεις στο πρόχειρο τετράδιο του παιδιού που να περιέχουν το τ ή όχι. Και να του ζητήσουν να βάλει σε κύκλο όσες λέξεις το περιέχουν. Το παιγνίδι γίνεται πιο διασκεδαστικό αν διαλέγουμε μια ομάδα λέξεων από ένα συγκεκριμένο θέμα. Πχ από το θέμα ζώα, το θέμα λουλούδια, τα φαγητά, τα ονόματα ανθρώπων, παιχνίδια, χρώματα, θάλασσα, μεταφορικά μέσα, αντικείμενα κουζίνας, αθλήματα κλπ.

Παράδειγμα: Βάλε σε κύκλο τα ζωάκια που το όνομά τους έχει τ.

γάτα, κότα, λύκος, παπί, αετός, σκύλος, τίγρη

Στο σχολείο κάναμε παρόμοια άσκηση και με το πρόγραμμα της Μαγικής Γραμμούλας (τα μπαλόνια).

http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-glossa-a-b/start.html

Στο τετράδιο εργασιών γράψαμε το Τ κεφαλαίο και το τ το πεζό και κάναμε ανάλυση - σύνθεση στο όνομα Τιτίνα.

Στο τετράδιο αντιγραφής έχουμε να γράψουμε το νέο γράμμα.

Επίσης πήραμε τρεις φωτοτυπίες, το βιβλιαράκι του γράμματος, τα καρτελάκια και την κάρτα με τις συλλαβές.

Για το βιβλιαράκι του γράμματος κόβουμε λέξεις και εικόνες από περιοδικά και εφημερίδες που αρχίζουν από τ. Πχ τηλέφωνο, τηλεόραση, τηγάνι, τίγρη, τουλίπες, τυρόπιτα κλπ. Το βιβλιαράκι το παραδίδουμε στη δασκάλα την επόμενη μέρα και μένει στο σχολείο.

Τα καρτελάκια τα κολλάμε σε χαρτόνι. Τα καρτελάκια τα έχουμε καθημερινά στην τσάντα, τοποθετημένα σε τσαντούλα και δεμένα με λαστιχάκι.

Η κάρτα με τις συλλαβές μπαίνει σε ντοσιέ με έλασμα και χρησιμεύει για επαναλήψεις όλες τις επόμενες εβδομάδες. Μπορούν επίσης οι γονείς να κολλήσουν το φύλλο σε χαρτόνι κανσόν και να γίνει πραγματικά σαν κάρτα (όπως αυτές που δείξαμε στο σχολείο). Η κάρτα μένει στο σπίτι.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Από το βιβλίο το μάθημα 10 (σελ. 32 και 33).

Έχουμε να γράψουμε στο τετράδιο με τα τετραγωνάκια τους αριθμούς 6 και 7.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Εισαγωγή στο επετειακό θέμα της 28ης Οκτωβρίου. (βιβλίο μαθητή, σελ. 23)

________________________________________________________

ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ:

1. Παρακαλώ να ελέγξετε τα παιδιά για ψείρες και αν βρείτε να κάνετε την κατάλληλη θεραπεία.

2. Όλες τις μέρες της εβδομάδας σχολάμε πλέον στις 14.00. Στο τμήμα μας έχουν συμπληρωθεί όλες οι ειδικότητες και σήμερα τα παιδιά έκαναν για πρώτη φορά Θεατρική Αγωγή με την κ. Ουρανία Αναγνωστοπούλου.


Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Πεμ Οκτ 16, 2014 3:23 pm

ΠΕΜΠΤΗ, 16 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014

ΓΛΩΣΣΑ:
Ολοκληρώθηκε η διδασκαλία του Τ,τ, από το τετράδιο εργασιών (σελ. 18 και 19) και ακούσαμε το τραγούδι της Τιτίνας (βιβλίο, σελ. 25).

Για το σπίτι έχουμε να γράψουμε στο τετράδιο αντιγραφής τα εξής:

1. Την πρότυπη λέξη του τετραδίου εργασιών (βλέπετε σελ. 18, στο κάτω μέρος, εκεί πάντα υπάρχει μια λέξη που δίνεται με ανάλυση - σύνθεση στα παιδιά): "Τιτίνα"
2. ΑΤΑ - άτα (η βόλτα στη γλώσσα των πολύ μικρών παιδιών)

Επανάληψη στα διδαχθέντα της εβδομάδας. Ανάγνωση των κειμένων, παιγνίδια με τα καρτελάκια, ανάγνωση των συλλαβών του τ στην κάρτα του, κλπ.

Μπορείτε επίσης να δείτε τα βίντεο για το Τ,τ:

https://mikrateratakia.forumotion.com/t176-topic#831  (Τιτίνα, η κότα - από το cd ΛΑΧΑΝΑ ΚΑΙ ΧΑΧΑΝΑ)

https://mikrateratakia.forumotion.com/t179-topic#832 (Το τρομερό ταμπούρλο - από τη σειρά ΕΝΑ ΓΡΑΜΜΑ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ)

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε από το τετράδιο εργασιών και τη σελίδα 28, τις δραστηριότητες 1 και 2. Ασκηθήκαμε με εποπτικό υλικό στην ανάλυση και σύνθεση του 7, γράψαμε το 8. Στο σπίτι έχουμε να γράψουμε στο τετράδιο με τα τετραγωνάκια τον αριθμό 8.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Εστιάσαμε στους τρόπους συμπεριφοράς στο χώρο του σχολείου. Παρατηρήσαμε και συζητήσαμε εικόνες από σχετικές καρτέλες. Δεχτήκαμε την επίσκεψη της  κυρίας Διευθύντριας, που έκανε παρατηρήσεις για τις αταξιούλες μας στην αυλή και τους τραυματισμούς άλλων παιδιών. Καλό είναι να γίνει σχετική συζήτηση και από τους γονείς στο σπίτι. Πως σε καμία περίπτωση δε χτυπάμε τα άλλα παιδιά. Και γενικά δεν κάνουμε στους άλλους όσα δε θέλουμε να μας κάνουν.

Για σήμερα τα παιδιά πήραν στο σπίτι το βιβλίο της Μελέτης Περιβάλλοντος και έχουν να ζωγραφίσουν εικόνες από το σχολείο τους στη σελίδα 24 (μέσα στα πέταλα του λουλουδιού).

Οι γονείς παρακαλούνται να ρίξουν μια ματιά στην επόμενη ενότητα για την οικογένεια ώστε να είναι προετοιμασμένοι για δραστηριότητες που θα κάνουμε και με τη δική τους συνεργασία.

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) %25CE%2591%25CE%2599%25CE%2598%25CE%259F%25CE%25A5%25CE%25A3%25CE%2591%2520001

Άσκηση στο μαγνητοπίνακα της τάξης - από το σημερινό μάθημα της Γλώσσας (συλλαβές του τ)
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Παρ Οκτ 17, 2014 5:28 pm

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, 17 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014

ΓΛΩΣΣΑ:
Μόνο μία ώρα κάθε Παρασκευή. Κάναμε επανάληψη - συμπληρώσαμε τα πρώτα μας διαγωνισματάκια.

Στο σπίτι θα γράψουμε στο τετράδιο αντιγραφής: "ΤΙΠΟΤΑ -  τίποτα"

Έχουμε πάρει και μία φωτοτυπία με ασκησούλες - συμπλήρωση της συλλαβής. (τις ίδιες ασκήσεις τις κάναμε και στον πίνακα)

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Τετράδιο εργασιών, σελίδες 28 και 29. Και από το βιβλίο μαθητή τη σελίδα 34.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Ξεκινήσαμε την ενότητα Οικογένεια. Τα παιδιά ζωγράφισαν τη δική του οικογένεια το καθένα.  Με αφορμή την οικογένεια, καθίσαμε για πρώτη φορά ομαδικά, δημιουργώντας τις μικρές "οικογένειες" της τάξης.

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) %25CE%2591%25CE%2599%25CE%2598%25CE%259F%25CE%25A5%25CE%25A3%25CE%2591%2520057

Από το σημερινό μάθημα της Μελέτης Περιβάλλοντος στην τάξη μας. Και την ομαδική διάταξη των θρανίων που έδωσε μεγάλη ικανοποίηση στα παιδιά.

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) %25CE%2591%25CE%2599%25CE%2598%25CE%259F%25CE%25A5%25CE%25A3%25CE%2591%2520042

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) %25CE%2591%25CE%2599%25CE%2598%25CE%259F%25CE%25A5%25CE%25A3%25CE%2591%2520076

Να σημειώσουμε πως το να κάθονται έτσι οι μαθητές προϋποθέτει αρκετή προετοιμασία ώστε να μην χάνουν το βαθμό συγκέντρωσης στο μάθημα και να το ρίχνουν στην κουβεντούλα με το άλλο παιδάκι απέναντι.  Και λέμε ότι η τάξη μας έχει κάνει αρκετή πρόοδο στον τομέα αυτό.  Ας ελπίσουμε να τα καταφέρουμε και στα μαθήματα της Γλώσσας και των Μαθηματικών, γιατί τα οφέλη της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας είναι μεγάλα και θα συνδράμουν θετικά το έργο μας τώρα που περάσαμε στην αναλυτική διδασκαλία των γραμμάτων.

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ: Ακούσαμε απόσπασμα από τη ραδιοφωνική σειρά ΕΔΩ ΛΙΛΙΠΟΥΠΟΛΗ. Το επεισόδιο με τον Παπαγάλο και την Όφι Σόφι να του μαθαίνει καλούς τρόπους...  

Ο Παπαγάλος μαθαίνει καλούς τρόπους! Ή πώς τρώμε τα σοκολατάκια!


Τη Δευτέρα ο παπαγάλος θα πετάξει ξανά στην τάξη μας και θα ζητάει πεπόνι και παγωτό! Για να δούμε εμείς τι θα φέρουμε να φάμε τη Δευτέρα; Πάντως από π αρχίζουν πολλά φαγητά και γλυκά και φρούτα!!!

ΕΥΕΛΙΚΤΗ ΖΩΝΗ: Περιβαλλοντικό πρόγραμμα Helmepa Junior. Μιλήσαμε για την ανακύκλωση καθώς και για τα σκουπίδια που περιέχουν επικίνδυνες ουσίες για το περιβάλλον (μπαταρίες, λάμπες)
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Τρι Οκτ 21, 2014 5:55 am

ΔΕΥΤΕΡΑ, 20/10/2014

ΓΛΩΣΣΑ:  Έναρξη διδασκαλίας του π.

Σχετικό υλικό



(Το υλικό αυτό δεν είναι μόνο για τη Γλώσσα, περιλαμβάνει πολλές ακόμη δραστηριότητες για την Ευέλικτη Ζώνη, τη Μελέτη Περιβάλλοντος, τα Εικαστικά, τη Μουσική, τη Φιλαναγνωσία. Οι γονείς μπορούν να παίρνουν ιδέες για εξάσκηση των παιδιών στο σπίτι. Βασικά όμως το υλικό αυτό χρησιμοποιείται μέσα στην τάξη.)

Ανάγνωση: Ο τίτλος του μαθήματος, Πεπόνι, πεπόνι.

Αντιγραφή για το σπίτι: Το νέο γράμμα, Π,π, και τη λέξη ΠΑΠΙ - παπί.

Φωτοτυπίες: Βιβλιαράκι γράμματος, καρτελάκια, κάρτα με συλλαβές.

Βίντεο: Ένα γράμμα μια ιστορία - η ιστορία μιας παντόφλας που παντρεύτηκε με προξενιό έναν ποντικό!

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:

Από το βιβλίο σελ. 35.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ:

Σε συνδυασμό με το μάθημα της Γλώσσας για το Π, μιλήσαμε για την Παναγία που κρατά το Χριστό αγκαλίτσα και κάναμε σχετική προσευχούλα.

Παναγιά μου, Παναγίτσα
που έχεις το Χριστό αγκαλίτσα
πάρε στη χρυσή ποδιά σου
τα παιδιά της γης κοντά σου.
Άσπρα, κίτρινα, μαυράκια
όλα του Χριστού  αδελφάκια
δίπλα στο Χριστό να τα έχεις
να μπορείς να τα προσέχεις.

_____________________________

ΣΗΜΕΙΩΣΗ

Λόγω τεχνικού προβλήματος (αδυναμία σύνδεσης στο ίντερνετ) δεν καταφέραμε να κάνουμε έγκαιρα την ενημέρωση για το τι κάναμε σήμερα. Τονίζουμε όμως ότι αυτός ο τρόπος ενημέρωσης είναι επικουρικός ενώ το πώς εργαζόμαστε στο σπίτι έχει προφορικά και αναλυτικά παρουσιαστεί στους γονείς στις δύο ως τώρα συναντήσεις μας, στις 18 Σεπτεμβρίου και 10 Οκτωβρίου. Οι γονείς δεν είναι υποχρεωμένοι να παρακολουθούν μέσω ίντερνετ την πορεία των μαθημάτων. Ειδικά αν δεν έχουν το χρόνο ή ακόμη και δε διαθέτουν σύνδεση  στο διαδίκτυο.

Η επιλογή μας να αξιοποιούμε το διαδίκτυο αφορά κυρίως τη διδασκαλία μέσα στην τάξη και την τήρηση ημερολογίου όσων κάνουμε. Όποιος λοιπόν γονέας δε γνωρίζει πώς να βοηθήσει το παιδί του στο σπίτι, δεν έχει παρά να κλείσει ραντεβού με τη δασκάλα της τάξης αν κι εφόσον για λόγους ανωτέρας βίας δεν καταφέρνει να έρθει στις ομαδικές συναντήσεις. Όταν  σταθεροποιηθεί το πρόγραμμα του σχολείου, θα ορίσουμε και μία ημέρα της εβδομάδας για ατομική συνεργασία μετά το πέρας των μαθημάτων. Για την τρέχουσα εβδομάδα κατάλληλη ημέρα είναι η Παρασκευή. Ώρα 14.00. Αμέσως μετά την παράδοση των μαθητών στους γονείς τους. Παρόντα μπορούν να είναι και τα ίδια τα παιδιά.

Τα τηλέφωνα του σχολείου για κλείσιμο ραντεβού είναι:

210 9330490 (γραφείο διευθύντριας)
210 9323311 (γραφείο εκπαιδευτικών)

Παρακαλώ επικοινωνείτε σε ώρες που από το πρόγραμμα βλέπετε ότι υπάρχουν ενδιάμεσα κενά στο πρόγραμμα της δασκάλας, δηλαδή όταν διδάσκει στην τάξη άλλος εκπαιδευτικός.

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) %25CE%25A0%25CE%25A1%25CE%259F%25CE%2593%25CE%25A1%25CE%2591%25CE%259C%25CE%259C%25CE%2591%252020%2520%25CE%259F%25CE%259A%25CE%25A4%25202014

Μπορείτε επίσης να επικοινωνείτε μέσω e-mail.  mlampridoy@yahoo.gr

Ή μέσω του κλειστού γκρουπ που έχουμε δημιουργήσει στο face book για τους γονείς της τάξης μας.

https://www.facebook.com/groups/275634202633362/

Ή και την ώρα που παραδίνουμε το μεσημέρι (ώρα 14.00) τα παιδιά στην αυλόπορτα και εφόσον είμαι παρούσα (δηλαδή όταν διδάσκω και την 7η ώρα).

Ακόμη μπορείτε να μου στέλνετε γραπτό σημείωμα με το παιδί σας και να επικοινωνώ εγώ στη συνέχεια μαζί σας.
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ  (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014) Empty Απ: ΤΙ ΚΑΝΑΜΕ ΣΗΜΕΡΑ - ΚΑΤ' ΟΙΚΟΝ ΕΡΓΑΣΙΑ (ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014)

Δημοσίευση από Admin Τρι Οκτ 21, 2014 10:53 pm

ΤΡΙΤΗ, 21 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2014

ΓΛΩΣΣΑ:
Ολοκληρώθηκε η διδασκαλία του Π, π. Κατά τα καθιερωμένα της δεύτερης μέρας διδασκαλίας κάθε γράμματος, κάναμε τις ασκήσεις στη δεύτερη σελίδα του τετραδίου εργασιών (σελ. 21) και τη δεύτερη σελίδα του βιβλίου (σελ. 27).

Δώσαμε έμφαση στην ανάγνωση του κειμένου με τις μεθόδους που έχουμε παρουσιάσει στη συγκέντρωση γονέων (μάγος Μπερδεμένος και μάγισσα Ανάποδη) για να αποφύγουμε την παπαγαλία. Επίσης αξιοποιήσαμε το βίντεο που είδαμε προχτές από τη Λιλιπούπολη για να περάσουμε και στην εκφραστική ανάγνωση και όχι απλά στη φωναχτή  απόδοση του γραπτού λόγου.

Ως αντιγραφή ορίστηκε ο τίτλος του μαθήματος.

Για την ανάγνωση ισχύει αυτό που είπαμε στη συγκέντρωση, θα εξασκούνται στο σκιασμένο μέρος του κειμένου. Για  σήμερα υπήρχε σκιασμένο τμήμα και στο τραγουδάκι της σελίδας 27 του βιβλίου.

Στην πραγματικότητα βέβαια, επειδή βλέπουμε και το βίντεο από τη μελοποιημένη απόδοση αυτών των τραγουδιών της δεύτερης σελίδας του βιβλίου, τα παιδιά καταφέρνουν άνετα να διαβάζουν ολόκληρο το κείμενο. Δε χρειάζεται όμως να τα καταπονούμε στο σπίτι ζητώντας να κάνουν ανάγνωση ολόκληρο το τραγούδι.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Από το τετράδιο εργασιών το μάθημα 11, σελ. 30 και 31.

Στο σπίτι τα παιδιά μπορούν να εξασκούνται με καλαμάκια, μοιράζοντάς τα σε δύο ποτήρια. Ειδικά στην ανάλυση του αριθμού 10. Πολύ χρήσιμα είναι επίσης τα δαχτυλάκια τους, αφού δέκα είναι και αυτά. Ζητάμε να ανοίξουν 3 δάχτυλα και ρωτάμε πόσα έμειναν κλειστά. Μετά κάνουμε το ίδιο με το 5 ή  όποιον άλλο αριθμό. Στόχος είναι να μάθουν πολύ καλά το συμπλήρωμα του κάθε αριθμού για να γίνει δέκα.

Φυσικά δουλεύουμε και με τις προσθέσεις που προκύπτουν από την ανάλυση και των μικρότερων αριθμών, του 9, του 8 κλπ. Πχ, 3 και 5 ή 8 και 1 κλπ.

Ένας πολύ καλός σύνδεσμος στο διαδίκτυο για την εξάσκηση αυτή είναι ο ακόλουθος:

http://illuminations.nctm.org/ActivityDetail.aspx?ID=75

(ο  οποίος δυστυχώς βλέπω πως φέτος δεν ανοίγει...  δεν ξέρω αν φταίει η δική μου σύνδεση στο διαδίκτυο ή η ίδια η ιστοσελίδα)

Δοκιμάστε και τις ασκήσεις hot potatoes που έχω ανεβάσει η ίδια στο διαδίκτυο και ανοίγουν μια χαρά:

https://sites.google.com/site/prwtakia/pou-einai-o-ares/prostheseis-os-to-10-1

ΠΑΤΗΣΤΕ ΛΗΨΗ  για να κάνετε μαζί με το παιδί σας όποια από τις ασκήσεις αυτές θέλετε.

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Κάναμε από το βιβλίο τις σελ. 25, 26 και 27. (διάφοροι τύποι οικογένειας - ανθρώπων και ζώων - μεταβολές στον αριθμό μελών της οικογένειας)

__________________________

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στείλαμε αίτηση στο πρόγραμμα ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ για δανεισμό βαλιτσούλας με βιβλία. Μας απάντησαν ότι θα εξετάσουν το αίτημά μας και τη δυνατότητα να ικανοποιηθεί.

Θυμίζουμε ότι την Κυριακή στείλαμε αίτηση και στην Helmpa Junior (για περιβαλλοντικό πρόγραμμα) ενώ για το ίδιο πρόγραμμα καταθέσαμε αίτηση και στη διεύθυνση περιβαλλοντικής εκπαίδευσης. Για το πρόγραμμα αυτό έχουν εκδηλώσει επιθυμία συμμετοχής και:

Η κ. Ονικιάν, καθηγήτρια Αγγλικών του τμήματός μας. (θαλασσινό λεξιλόγιο, τραγούδια στα αγγλικά για πλάσματα της θάλασσας, παραμύθια, κατασκευές επιγραφών σε ταμπέλες για την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος κλπ)
Η κ. Φιλιππάτου, η μουσικός του σχολείου μας. (τραγούδια για τη θάλασσα, η θάλασσα στην τέχνη και στην παράδοση της χώρας μας, η μουσική του νερού)
Η κ. Δημητριάδη, η γυμνάστριά μας. (Παιχνίδια με περιεχόμενο νερό - θάλασσα, χορευτικά ακούσματα και χοροί σχετικοί με το περιεχόμενο)
Admin
Admin
Admin

Αριθμός μηνυμάτων : 1272
Registration date : 31/10/2007

https://mikrateratakia.forumotion.com

Επιστροφή στην κορυφή Πήγαινε κάτω

Σελίδα 1 από 2 1, 2  Επόμενο

Επιστροφή στην κορυφή

- Παρόμοια θέματα

 
Δικαιώματα σας στην κατηγορία αυτή
Δεν μπορείτε να απαντήσετε στα Θέματα αυτής της Δ.Συζήτησης